אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טייקי מציגה: פיתוח מוצרים בעזרת טרנדים צילום: צילום מסך טייקי

טייקי מציגה: פיתוח מוצרים בעזרת טרנדים

החברה הישראלית פיתחה מנוע לניתוח טרנדים ומגמות במדיה החברתית, שמאפשר לשנות בזמן אמת מיקוד ואופי של קמפיין שיווקי. אולפנים בהוליווד כבר משתמשים בה כדי ללהק שחקנים לסרטים

24.09.2015, 20:28 | אסף גלעד

קמפיינים פרסומיים לובשים דמות של טרנד במקרים רבים: הם מארחים שחקן עכשווי, למשל בוגר תכנית ריאליטי, או מתייחסים לארוע חדשותי שכולנו מכירים, כמו למשל הפצצה האירנית. תהיו סמוכים ובטוחים שהכל מהונדס: הפרסומאים יודעים בדיוק מה מקובל ורוקחים לכם פרסומת שתשבה את תשומת הלב שלכם ברגע.

קראו עוד בכלכליסט

הסטארט-אפ הישראלי Taykey שמנוהל מניו יורק וכבר שנים משרת סוכנויות פרסום הפך את התחום למדע: הוא מנטר את הנעשה ברשתות החברתיות, בפרט פייסבוק וטוויטר ומנהלת ללקוחותיה המפרסמים קמפיינים שלמים בהתאם לכך.

תצוגת כלי הניטור של טייקי, צילום: צילום מסך טייקי תצוגת כלי הניטור של טייקי | צילום: צילום מסך טייקי תצוגת כלי הניטור של טייקי, צילום: צילום מסך טייקי

טייקי מזהה את הטרנדים החמים והמדוברים ואת המילים המדוברות ביותר, כמו למשל "סופרבול" או "בחירות", ומנהלת קמפיינים פרסומיים בהתאם למילים הפופולריות, כאשר הקמפיינים משתנים בתוך שניות בהתאם לטרנדים. לדוגמא, קמפיין שמתבסס על שיח על בריטני ספירס, יכול להשתנות במהרה לקמפיין המתבסס על ג'סטין ביבר, רק מפני שהשיח ברשתות השתנה. היא מפרסמת כיום בבאנרים (מודעות דיספליי) ופרסום וידאו ומסוגלת להתאים את הקמפיינים ברשת בהתאם לטרנדים המדוברים. את ההתאמה לטרנדים היא מבצעת באמצעות חיבור המערכת שלה לחשבונות הגוגל של לקוחותיה המפרסמים, כמו גם חשבונות פייסבוק ויוטיוב.

עד כה עבדה טייקי עם סוכנויות פרסום, וגם ישירות עם כמה ענקיות דוגמת קוקה קולה וג'נרל אלקטריק. כעת, רוצה עמית אבנר, מנכ"ל החברה להביא את בשורת הטרנדים גם לעולם האמיתי, זה שמחוץ לקמפיינים הפרסומיים, ולמעשה לכל תאגיד מסחרי. הוא מספר כי אולפן הוליוודי כבר השתמש במערכת כדי לגייס שחקן טרנדי לקאסט, וכי חברת משקאות גדולה משתמשת בו בכדי לבחור את הטעם הבא למוצריה.

"סרט שרוצה לפנות לאוכלוסיית ה'מילניאלס', דור שנות האלפיים, איתר את אחד השחקנים הטרנדיים שהמערכת מצאה עבורו", מספר אבנר. "אבל לא רק סרטים: קח מבשלת בירה שמבינה שהקהל שלה הוא משתמש כבד בשירות הסרטים נטפליקס, היא יכולה למכור ללקוחותיה גם מנויים לשירות, או חברת תרופות שבודקת את הנושאים הרפואיים המדוברים ביותר בכדי לתעדף את פיתוח התרופות שלה".

לעבור בין טרנדים בזמן אמת, צילום: צילום מסך טייקי לעבור בין טרנדים בזמן אמת | צילום: צילום מסך טייקי לעבור בין טרנדים בזמן אמת, צילום: צילום מסך טייקי

טייקי מתחרה כיום בסיילפורס, אם כי האחרונה עוסקת פחות בחיזוי טרנדים ויותר בניתוח ההתרחשות ברשת, ובגוגל טרנס. ובכל זאת, כשזה מגיע לניטור טרנדים ברמה של לדעת מה טרנדי בקרב אילו קהלים (צעירים שגרים ברוקלין, בעלי משפחות מעמק הסיליקון) , תוך ניתוח הסנטימנט ובזמן אמת טייקי נותנת פייט לגדולות. המערכת החדשה מאפשרת לטייקי לרכוש נתח שוק נוסף ולצאת מעולם הפרסום ההולך ומצטופף למנהלי שיווק בכל ארגון. "חברות מסחריות יוכלו לכוון את התוכן בבלוגים שלהן בהתאם לכך או לעצב את אסטרטגיית השיווק שלהן", אומר אבנר. "אנחנו כבר לא חברת פרסום, אלא רואים את עצמינו כמי שמספק כלי אנליטי מבוסס טרנדים לחברות וארגונים". מערכת הטרנדים החדשה של טייקי מצויה כעת בגרסת בטא בקרב 2,000 לקוחות שמשלמים לה מנוי לשירות מבוסס ענן (SaaS).

תגיות