אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל שוברת שיאים: מכרה יותר מ-13 מיליון אייפונים חדשים בסוף שבוע אחד

אפל שוברת שיאים: מכרה יותר מ-13 מיליון אייפונים חדשים בסוף שבוע אחד

ה-6s וה-6s פלוס עשו היסטוריה ומכרו בסוף השבוע הראשון להשקתם הרבה יותר מדגמים קודמים. הזינוק במכירות לא נובע בהכרח מהיכולות של המכשירים עצמם, אלא עשוי לנבוע מאופן השקת הדגמים, שהוצעו למכירה בסין כבר בגל ההשקה הראשון בניגוד לעבר

28.09.2015, 16:40 | עומר כביר

האייפון לא עוצר: דגמי הסמארטפון החדשים של אפל שברו שיאי מכירות ונמכרו ב-13 מיליון יחידות בסוף השבוע הראשון להשקתם.

קראו עוד בכלכליסט

 "מכירות האייפון 6s והאייפון 6s פלוס היו פנומנליות, ועקפו משמעותית כל השקה קודמת בהיסטוריה של אפל", אמר מנכ"ל החברה טים קוק בהודעה לעיתונות. “הפידבק של הלקוחות היה מדהים והם אוהבים תכונות כמו 3D Touch או Live Photos. אנחנו מצפים להביא את האייפון 6s והאייפון 6s פלוס ללקוחות במדינות נוספות ב-9 באוקטובר".

לקוחות בסידני עם האייפון 6S. "מכירות פנומנליות" לקוחות בסידני עם האייפון 6S. "מכירות פנומנליות" לקוחות בסידני עם האייפון 6S. "מכירות פנומנליות"

הנתונים הנוכחיים גבוהים משמעותית ממכירות האייפון 6 שהושק בשנה שעברה, ושעמדו על 10 מיליון יחידות בסוף השבוע הראשון למכירתו. הן גם עברו את תחזיות האנליסטים שצפו שאפל תמכור 12 מיליון יחידות בסוף השבוע הראשון של האייפונים 6s ו-6s פלוס.

קשה לייחס את הנתון הגבוה למכשירים עצמם. אלו אמנם כוללים כמה תכונות חדשות, ובראשן מצלמה ראשית משופרת ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל, תכונת 3D Touch, שמסוגלת להבדיל בין עוצמת הלחיצה על מסך המגע ולבצע פעולות בהתאם (למשל, להציג תפריט אפשרויות בלחיצה עדינה על אייקון אפליקציה, במקום לפתוח את האפליקציה עצמה), או תכונת Live Photos שהופכת כל תמונת סטילס שצולמה במכשיר לסרטון קצר בן כמה שניות. ואולם, המכשיר לא מהווה שדרוג משמעותי לעומת הדור הקודם כפי שהיה עם האייפון 6 לעומת האייפון 5s.

לחצו כאן לבדיקה המלאה שערך "כלכליסט" לאייפון 6s ולאייפון 6s פלוס.

נראה שהסיבה לזינוק במכירות אינה עלייה בביקוש מצד הצרכנים, אלא תוצאה של אופן השקת המכשיר. השנה, בניגוד לשנה שעברה, הדגמים החדשים היו זמינים בסין כבר בגל ההשקה הראשון, והביקוש הגבוה למוצרי אפל במדינה, ובפרט לאייפון, סייע לחברה לשבור את שיא המכירות של האייפון.

ואולם, ככל שהנתון יפה, המבחן האמיתי של המכשיר יהיה בטווח היותר ארוך, כאשר השאלה הגדולה שעומדת על הפרק היא האם דגמי האייפון הנוכחיים ישברו את שיא המכירות הרבעוני של הדגמים הקודמים, שנרשם ברבעון הקלנדרי האחרון של 2014, עת מכרה אפל 74.5 מיליון אייפונים. תשובה לכך תתקבל רק עם פרסום הדו"ח הרבעוני בינואר הבא (הדו"ח הרבעוני הקרוב, שיפורסם באוקטובר, יכלול פחות משבוע של מכירות האייפונים 6s ו-6s פלוס, ולכן לא יהווה עדות משמעותית להצלחת הדגם החדש).

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
צפוי: מכשירים מעולים. איכות גבוהה. נוחות ועיצוב
המכשירים של אפל עמידים מרוב המכשירים הקיימים בשוק. מערכת ההפעלה יציבה ונוחה מאוד לתפעול. המכשירים עצמם נראים מצוין. תוסיפו לזה שאפל היו כאן לפני כולם וקיבלתם מתכון מנצח. כמו בעולם הרכב: יש אנשים שאוהבים מודל מסוים וכל שלוש שנים מחדשים לדגם זהה אך בשנתון מתקדם.
איתי  |  29.09.15
4.
אם הוא נמכר ב-60 אחוז יותר מקודמו בסוף השבוע אז:
גם בסוף הרבעון הוא ימכור 60 אחוז יותר מקודמו. הגיוני לא? כלומרֿ, אם ברבעון האחרון של 2014 נמכרו כמעט 75 מיליון אי-פונים, הרי שברבעון האחרון של 2015 יימכרו בערך 120 מיליון אי-פונים. ואין כל קשר בין מפרט המכשיר להצלחתו במכירות. זה אי-פון, לא אנדרואיד, ואנשים רוכשים אותו לא בגלל המפרט, אלא בגלל הנוחות, העידכונים הקלים, האבטחה, המחסור בבולשיט וגם בגלל האייקון של אפל. אין גם קשר בין ההאטה בסין למידת ההצלחה: מי שקונה אי-פון לא מוטרד מהאטה כלכלית. בהחלט יש קשר בין השיווק להצלחה - וגם כאן, אין שום סיבה שאפל לא תצליח לשווק את המכשיר לאורך כל השנה באותה מידת הצלחה כמו בסוף השבוע הראשון.
אבנר , גליל  |  28.09.15
לכל התגובות