אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבנק האירופי הפסיק את רכישת איגרות החוב של פולקסווגן צילום: רויטרס

הבנק האירופי הפסיק את רכישת איגרות החוב של פולקסווגן

השלכות דיזלגייט על שוק ההון האירופי: הבנק המרכזי הודיע כי יבחן מחדש את הכללת איגרות החוב של החברה בתוכנית רכישות האג"ח שהוא מוביל כדי להמריץ את הכלכלית בגוש היורו

29.09.2015, 08:55 | רן אברמסון ותומר הדר
נוסף על הטלטלה בעולם הרכב, לשערורייה בפולקסווגן יש השלכות גם על שוק ההון האירופי. הבנק המרכזי האירופי הפסיק את רכישת איגרות החוב של החברה הגרמנית והודיע כי יבחן מחדש את הכללתן בתוכנית רכישות האג"ח שהוא מוביל כדי להמריץ את הכלכלית בגוש היורו.

המהלך של הבנק האירופי עשוי להקשות על פולקסווגן בגיוס חוב גם ממשקיעים אחרים. חלק גדול מהחוב של פולקסווגן משמש אותה בין השאר למימון הלוואות לצרכנים המעוניינים לרכוש רכבים מתוצרתה. לכן, למהלך כזה עלולות להיות השלכות גם על היקף מכירות החברה, שמדורג כיום כגדול ביותר בעולם.

ביום שישי הודיעה שוויץ כי היא אוסרת באופן זמני על מכירת דגמי הדיזל של פולקסווגן, שעל פי החשד כוללים את התוכנה שזייפה את התוצאות במבחני הפליטות. הצעד ישפיע על 180 אלף מכוניות המיועדות למכירה בשוק השוויצרי. במקביל, משפטנים בבריטניה דוחקים בחברה לפרסם את רשימת הרכבים מתוצרתה שעשויים להיות מושפעים מזיוף תוצאות מבחני הפליטות. הקריאה באה על רקע ההתבטאות הראשונה של ראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון בנושא. בדרכו לדיונים במליאת האו"ם בניו יורק אמר קמרון לכתבים כי התנהלות פולקסווגן תיבדק בידי משרד התחבורה הבריטי וכי "אינה מתקבלת על הדעת". לעת עתה, נוסף על ארה"ב שבה התפוצצה הפרשה, מתנהלות חקירות נגד פולקסוואגן בדרגים שונים בגרמניה, שוויץ, בריטניה, צרפת, איטליה, דרום קוריאה, קנדה, נורבגיה והודו.

מתיאס מילר. החליף את מנכ"ל החברה, צילום: בלומברג מתיאס מילר. החליף את מנכ"ל החברה | צילום: בלומברג מתיאס מילר. החליף את מנכ"ל החברה, צילום: בלומברג

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אתמול כי התביעה הכללית בגרמניה פתחה בחקירה סביב התנהלותו של מנכ"ל פולקסווגן לשעבר מרטין וינטרקורן בפרשת זיוף תוצאות מבחני הפליטות של רכבי החברה. התביעה מסרה כי החקירה תתמקד ב"חשד להונאה במכירת רכבים עם מידע מזויף על רמת הזיהום שלהם".

כיום ברחבי אירופה רכבי דיזל הם כ־53% מכלל השוק ונחשבים חסכוניים בהשוואה לרכבי בנזין, בעיקר בגלל צריכת הדלק הנמוכה. אם הרגולטור האירופי יחמיר את תקנות הזיהום עליהם בעקבות הפרשה, נתח השוק שלהם עלול לרדת לכ־35% עד 2022. במצב כזה, יצרני הרכב ייאלצו לחפש פתרונות אחרים כמו שדרוגן של המערכות הקיימות במנועי בנזין או מעבר להנעה היברידית.

תגיות