אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פנטזיה שיצאה משליטה

פנטזיה שיצאה משליטה

אחרי שהלבישו את ליידי גאגא, הציגו במוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון וגרמו לפוני להקיא בסלפרידג'ס, בני הזוג שמאחורי המותג החצי־ישראלי פיודור גולן חושבים לעשות ילדים ובגדי גברים

29.09.2015, 09:23 | מורן לונדון

חלק מהשורשים של הצבעוניות העזה והססגנוניות הכללית בבגדים של פיודור גולן - מותג חצי־ישראלי שהגיע עד ליידי גאגא ומוזיאון ויקטוריה אנד אלברט בלונדון, עם מה שאפשר להגדיר אפילו אמנות לבישה - נמצאים בכלל בעיר הלטבית האפרורית ונטספילס. "לאמא שלי היתה דרך מיוחדת מאוד להתלבש", מספר פיודור פודגורני (30), חצי מהזוג שמאחורי המותג. "הבגדים שלה בלטו מאוד, בעיקר על רקע המקום שבו חיינו. אני זוכר בבירור רגע אייטיזי אחד, בבית, שבו אחותי ישבה בחלוק אדום, ריססה את שיערה בספריי ומרחה לק ורוד זוהר. ייתכן שזה היה הרגע המכונן. לאחר מכן התחלתי לקרוא מגזיני אופנה ואספתי מקורות השראה שעניינו אותי. מעבר לאופנה עצמה התעניינתי ביחס בין הגוף לבגדים, בדיאלוג המרתק שהם יוצרים".

עם העניין הזה הוא הגיע לאקדמיה לאמנות באנטוורפן, ודרך האינטרנט הכיר את גולן פרידמן (30), בן מושב משמרת ושותף לתשוקה שלו לבגדים ולדיאלוג שהם יוצרים. "אני חושב שנולדתי עם אהבה לאופנה", אומר פרידמן. "קשה להסביר את זה, אבל אף שגדלתי במושב, על כל המשתמע מכך מבחינה אופנתית, תמיד נמשכתי לנסיכות דיסני ולשמלות הענקיות שלהן. כשאחותי הקטנה נולדה היא שימשה לי דוגמנית, עשיתי לה סטיילינג לקראת צילומים. בתיכון ובצבא הכרתי יותר אופנה מרחבי העולם, ונמשכתי מאוד לעבודות של אלכסנדר מקווין וג'ון גליאנו - אצל הראשון גם עבדתי בזמן הלימודים בסניף הלונדוני של מרנגוני (מוסד איטלקי נחשב ללימוד אופנה במילאנו). שם הבנתי מהן באמת המסירות והאינטנסיביות שכרוכות ביצירת דברים מדהימים בעולם האופנה".

הם הכירו לפני שמונה שנים, נישאו, ולפני ארבע שנים השיקו בלונדון את המותג שמצליב בדים זועקים ואפליקציות ילדותיות עם עיצוב בוגר. בדרך הם היו צריכים להבין איך חיים ועובדים יחד: "ולאט לאט למדנו מה עובד לנו ומה עדיף לא לומר", אומר פרידמן, ופודגורני מוסיף: "שנינו מעורבים בכל האספקטים, אבל גולן אמון יותר על הצד העסקי, ואני על ייצור הבדים והסטיילינג". גם ההשפעות שלהם שונות: פודגורני מושפע מהצלם דיוויד לה־שאפל, הבמאי פדרו אלמודובר והמעצבים אלזה צ'יאפרלי וצ'רלס ג'יימס, ופרידמן מציין את "אלכסנדר מקווין, רונית אלקבץ, אינסטגרם, הטבע ומדי גברים היסטוריים".

בשבוע האופנה בברלין ביולי. מסלבז ועד המוזיאון, צילום: אי פי איי בשבוע האופנה בברלין ביולי. מסלבז ועד המוזיאון | צילום: אי פי איי בשבוע האופנה בברלין ביולי. מסלבז ועד המוזיאון, צילום: אי פי איי

הדד־ליין של ליידי גאגא

פיודור גולן מציגים כעת בשבוע האופנה בלונדון - עוד שיא בחיי מותג קצרים ורצופי שיאים. הקולקציה הראשונה שלהם, לחורף 2011, הוצגה מחוץ לשבוע האופנה, וב־2012 הם זכו בפרס העיצוב החדשני והוזמנו להציג באופן קבוע באירוע האופנה הבריטי המרכזי הזה. כיום הם מוכרים בבוטיקים יוקרתיים ברחבי העולם וגם דרך האתר fyodorgolan.co.uk. בד בבד עם הפעילות המסחרית הם זכו להכרה חשובה כשבדצמבר 2012 הוזמנו להציג בתערוכת "אופנה בתנועה" במוזיאון ויקטוריה ואלברט הנחשב.

אבל נדמה שאת עיקר תשומת הלב הציבורית קיבל המותג משום שמצא חן בעיני פרסונות אופנה ואמנות, ובין השאר נלבש על ידי הזמרות־שחקניות ג'ניפר לופז וריטה אורה והדוגמנית כריסי טיגן. אחד הפרויקטים הבולטים שלהם נעשה במיוחד בעבור ליידי גאגא. "פנו אלינו זמן קצר אחרי התצוגה הראשונה שלנו, שנעצב לה מיני־קולקציה", הם מספרים. "היא בחרה חמישה לוקים. העניין היה שהיא בחרה אותם ביום שישי, והקולקציה היתה צריכה להיות מוכנה ביום שני. זה היה הוויקנד המוטרף בחיינו, עבדנו מסביב לשעון והצלחנו ליצור שלושה לוקים ששלחנו במועד ועוד שניים שסיפקנו אחר כך".

מימין: גולן פרידמן ופיודור פודגורני. למטה: לופז בבגדי המותג. הנסיכות של דיסני עדיין ברקע מימין: גולן פרידמן ופיודור פודגורני. למטה: לופז בבגדי המותג. הנסיכות של דיסני עדיין ברקע מימין: גולן פרידמן ופיודור פודגורני. למטה: לופז בבגדי המותג. הנסיכות של דיסני עדיין ברקע

בדרך לגברים, ולישראל?

 

בקיץ האחרון פתח פיודור גולן חנות פופ־אפ בבית הכלבו המיתולוגי סלפרידג'ס בלונדון. "יצרנו שיתוף פעולה עם הליין של My little pony, וכל החנות היתה באווירת מעבר לקשת בענן, כולל פוני ענק שהוכן במיוחד עבורנו, עם קוצים מסיליקון וקשת צבעונית שהוא מקיא מפיו. הפריטים ייצגו את האמנות שלנו, שמאוחר יותר הפכנו לרקמה על סווטשירטים לקולקציית החורף", הם מספרים.

ומה בנוגע לפעילות בישראל? זו אינה מטרה מרכזית כרגע. "יש לנו לקוחות ישראליות פרטיות", אומר פרידמן. "קשה לחדור לשוק הזה, צריך להיות מותג ענק או מותג עם גב יציב. אנחנו פועלים בארצות הברית, באירופה, ביפן, בסין ובמזרח התיכון, והחדירה לישראל נראית רחוקה, אבל כמובן שיהיה כיף אם זה יקרה". ופודגורני מוסיף: "יש לזה פוטנציאל מוגבל. כשזה נוגע לאופנה, הקהל הישראלי מעדיף פריטים נוחים במחירים נמוכים ופחות נמשך לצבעוניות עזה, אבל אני יכול לראות בדמיון חלק מהקולקציה נמכר בבוטיקים בכיכר המדינה".

ואיפה תהיו בעוד 10 שנים?

"מבחינה אישית - מגדלים ילד או שניים. מבחינה מקצועית - בעלים של חנות שתציע מגוון מותגים וקנייה חווייתית. היינו רוצים גם לעצב לילדים ולגברים בעתיד".

תגיות