אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרשת דיזלגייט: 11 אלף מכוניות פולקסווגן בישראל יזומנו למוסך צילום: אוראל כהן

פרשת דיזלגייט: 11 אלף מכוניות פולקסווגן בישראל יזומנו למוסך

לפי הערכות, כ-5,000 רכבים הם מתוצרת פולקסווגן, כ-5,000 נוספים מתוצרת סקודה; היבואנית: "אנו ממתינים להנחיות מצד היצרן"

30.09.2015, 16:10 | תומר הדר

11 אלף מכוניות דיזל של קונצרן פולקסווגן נוסעות בכבישי ישראל כשהן מצוידות בתוכנת הפחתת הזיהום. כך הודיעה היום (ד') צ'מפיון מוטורס יבואנית פולקסווגן. המכוניות יזומנו ככל הנראה למוסכים. לפי הערכות, כ-6,000-7,000 מכלי הרכב הם מוניות.

 

קראו עוד בכלכליסט

לפי הערכות, כ-5,000 רכבים הם מתוצרת פולקסווגן, כ-5,000 נוספים הם מתוצרת סקודה - והיתר מתחלקים בין חברות הבת האחרות של קונצרן פולקסווגן: סיאט, אאודי וחטיבת הרכב המסחרי של פולקסווגן.

לפני ימים ספורים נחשפה בארה"ב פרשת "דיזלגייט", בה התגלה שפולקסווגן השתילה במכוניות דיזל, מדגמים מסוימים המצוידים במנועי ארבע בוכנות, תוכנה שידעה "לזהות" מתי הרכב נמצא בבדיקת זיהום - וידעה להפחית את כמות המזהמים.

מנוע דיזל של פולקסווגן, צילום: בלומברג מנוע דיזל של פולקסווגן | צילום: בלומברג מנוע דיזל של פולקסווגן, צילום: בלומברג

מצ'מפיון מוטורס נמסר: "בהמשך לפרסומי הקונצרן מהימים האחרונים בנושא רמות פליטה ברכבי דיזל, נוכל לציין בשלב זה כי היצרן העביר מספרי שלדות המיועדות, על פי הוראתו, עבור עדכון טכני. על פי דיווח זה קיימים בישראל כ- 11,000 כלי רכב, שנמכרו בין השנים 2009- 2015. יש להדגיש כי על פי דיווחי היצרן כלי הרכב בטוחים לנסיעה. אנו ממתינים להנחיות טכניות מצד היצרן על דרך ואופן ביצוע הקמפיין העתידי ונעדכן את הלקוחות הרלוונטיים עם קבלת המידע. צ'מפיון מוטורס, בתיאום עם משרד התחבורה, החליטה בשלב זה על הקפאת שיווק כלי רכב מתוך רשימה זו אשר טרם שווקו. צ'מפיון מוטורס תמשיך לעדכן את לקוחותיה ומשרד התחבורה במידע חדש רלוונטי שיהא בידה".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
חברים
השתיקה של משרד התחבורה בקומבינה של פולקסוואגן לא ברורה. צריך לבדוק אם יש לבכירים בצ'מפיון חברים במשרד התחבורה. בכל העולם משרדי התחבורה הגיבו בחריפות נגד היצרן והיבואנים המקומיים ורק פה שקט. כמו שזה קרה בבטר פלייס שדפקו את הלקוחות עכשיו גם פה ידפקו ?
שאול , דרום  |  03.10.15
4.
רק שצ'מפיון הודיעו קודם ש"רק מנועי דור קודם", אז גם 2015 היא דור קודם.לכו תאמינו להם
אי אפשר להאמין לחצי מילה של היבואן. הכל לטשטש, להעביר זמן, נבדק עם היצרן.. לא יודעים... כאילו בעידן הכל-ממוחשב אי אפשר למצוא את הנתונים תוך כמה שעות, וכל מתכנת שמכיר את המערכת יכול לעשות את זה. רק צריך לרצות. מ"רק דור קודם" הגענו גם לדגמי 2015, וגם של חברות אחרות בקבוצה. נראה מה יחשף בעתיד בחקירות באירופה. משרד התחבורה הישראלי כמו משתף פעולה עם היבואן ואין מעש מצידו. כדאי שיבדקו למה ואם יש סיבות אישיות, כיום ה-כ-ל אפשרי. משרד איכות הסביבה מתעלם מזיהום האויר הכבד שהמכוניות האלו יצרו בעבר ויצרו בעתיד. רק בישראל אפשרי. עצוב
אישימוטו  |  30.09.15