אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Medium מחזירה את הסבלנות לאינטרנט

Medium מחזירה את הסבלנות לאינטרנט

פלטפורמת הבלוגים מדיום, שהקים אחד ממייסדי טוויטר אוון וויליאמס, מגייסת 57 מיליון דולר מגופי ענק כמו גוגל וקרן אנדריסן הורוביץ. צמיחתה מלמדת שלצד מלכודות הקליקים יש ברשת גם מקום לפוסטים מושקעים באורך של אלפי מילים

30.09.2015, 18:35 | נמרוד צוק
אוון וויליאמס הפך לסלב טכנולוגיה ויזמות כאחד מנושאי הדגל של הקצרנות, לאחר שהקים את טוויטר עם ג'ק דורסי וביז סטון ב-2006. הבשורה שהוא טיפח וקידם אז היתה "פחות זה יותר": לכתוב הכל, עכשיו ומהר, בלא יותר מ-140 תווים. ואולם בשנים האחרונות משקיע וויליאמס מאמצים רבים כדי להוביל את האינטרנט בכיוון ההפוך.

קראו עוד בכלכליסט

מדיום (Medium), פלטפורמת הבלוגים שהקים וויליאמס, גייסה השבוע 57 מיליון דולר ממשקיעים נחשבים כמו אנדריסן הורוביץ, גוגל ונצ'רס וגריילוק פרטנרס. הכסף יושקע בשיפור הפלטפורמה המאפשרת לפרסם בנוחות טקסטים ארוכים, מורכבים ומעמיקים ולנהל שיחות רציניות, אנטיתזה ליקום הדיגיטלי הדומיננטי כיום של מלכודות קליקים, ספירת לייקים ודפים נצפים והסחות דעת בלתי פוסקות.

אוון וויליאמס, מייסד מדיום, צילום: בלומברג אוון וויליאמס, מייסד מדיום | צילום: בלומברג אוון וויליאמס, מייסד מדיום, צילום: בלומברג

גיוס ההון של מדיום והתחזקותה אינם מתרחשים בחלל ריק: רק החודש השיקה פייסבוק שוב את פיצ'ר ה-Notes, המיועד לכתיבת פוסטים ארוכים ברשת החברתית, לאחר מתיחת פנים שנראית כניסיון מובהק להציע מענה למדיום ודומותיה. גם באזפיד, ממבשרות התוכן הוויראלי ומלכודות הקליקים ברשת ("12 אגרטלים שנראים כמו ביונסה" למשל), פיתחה מאוד את חטיבת החדשות שלה בשנה האחרונה ומנסה להציע תוכן איכותי.

לצד אתרים אלה פועלים בזירת התוכן הייחודי והמושקע ברשת, המכונה Form Long, גם גופי עיתונות ותיקים כמו הניו יורק טיימס ומגזיני רשת כמו Vice. הכותבים הפועלים בז'אנר זה מנצלים את היעדר מגבלת המקום באינטרנט כדי ליצור כתבות ופוסטים המגיעים לעתים להיקף של עשרות אלפי מילים. ואולם, היכולת לייצר תכנים כאלה, לפרסם אותם ולהפיק מהם הכנסות עדיין מוגבלת.

אתר מדיום אתר מדיום אתר מדיום

מדיום מצליחה לפתור את בעיית הייצור והפרסום בעזרת ממשק משתמש פשוט להפליא וקהל קוראים הולך וגדל. כעת נשארה בעיית ההכנסות: כיום מדיום כבר משקיעה כספית בחלק מיוצרי התכנים, כמו מגזין המדע והטכנולוגיה "Matter" או מגזין המוזיקה "Cuepoint". בעתיד מתכננת החברה להציע מודלים שיאפשרו גם לכותבים מהשורה לקבל חלק מההכנסות שהפוסטים שחיברו הניבו לחברה, כמו המודל הנהוג ביוטיוב ובאתרים אחרים.

מדיום היא עדיין שחקנית קטנה בענפי פלטפורמות התוכן והרשתות החברתיות, ויש לה 25 מיליון משתמשים קבועים בחודש (מרביתם קוראים בלבד) והערכת שווי של 400 מיליון דולר - רחוק מפייסבוק, מטוויטר או אפילו מוורדפרס, שנתפסת כמתחרה הישירה שלה ומשמשת בסיס ליותר מ-76 מיליון בלוגים. היא הפכה לחביבת ההיפסטרים, הסטארט-אפיסטים והמאמצים המוקדמים, וכעת מנסה למצוא את דרכה לקהל הרחב: לדברי החברה, 20 אלף איש בשבוע מפרסמים בה תכנים בקביעות, גידול של פי ארבעה בתוך שנה. בעוד שבוע, 7 באוקטובר, היא מתכננת לחשוף כמה שדרוגים, כולל גרסה מחודשת לאפליקציית המובייל.

מדיום מסרבת לחשוף מידע נוסף על היקפי השימוש באתר, לטענתם לא משיקולי סודיות עסקית אלא כחלק מהאג'נדה שהוא מוביל. "חברות מדיה דיגיטלית רבות לכודות במעגל שלילי: הפצת התוכן מתבצעת בעיקר דרך רשתות שמתעדפות קליקים על פני איכות ומכריחות את יוצרי התוכן ללמוד טריקים שיווקיים במקום להתמקד בחיפוש פרספקטיבות רעננות", כתב ראש חטיבת התפעול אנדרו דויל בפוסט שחשף את גיוס ההון. "במדיום אנחנו לא מתרכזים בספירת מבקרים ודפים נצפים, לא מלכלכים את הפלטפורמה בבאנרים באיכות נמוכה ולא פוגעים בפרטיות המשתמשים, אלא מנסים להציף איכות - לעזור לכותבים להניע אנשים, לראות נושאים מזווית שונה ולשנות עמדות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות