אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בממשלה לא שמעו על הפיצוי לעסקים בתוואי הרכבת הקלה צילום: דור מנואל

בממשלה לא שמעו על הפיצוי לעסקים בתוואי הרכבת הקלה

ל"כלכליסט" נודע כי היקף קרן הפיצויים שמתכנן השר דרעי מוערך ב־500 עד 800 מיליון שקל. היוזמה טרם תואמה עם משרדי האוצר וראש הממשלה

01.10.2015, 07:04 | הדס גליקו ועמרי מילמן

שר הכלכלה אריה דרעי מתכוון להגיש לאחר החגים הצעת מחליטים בנושא קרן הפיצויים לעסקים בתוואי הרכבת הקלה, שהעבודות עליה צפויות להימשך שש שנים. בין הצעדים המתגבשים: מענק העתקה לעסקים שמחזור מכירותיהם ירד ב־50% ויותר ומשרד הכלכלה אינו צופה שיפור במצבם, פיצויי הסתגלות לתקופה מוגבלת והנחה בארנונה באישור הרשות המקומית. השווי המוערך של כל פעולות העידוד הוא בין 500–800 מיליון שקל.

אולם בראש ובראשונה ייהנה עסק שמכירותיו נפגעו מקמפיין פוזיטיבי שימשוך אליו לקוחות, משום שלטענת בעלי העסקים נתע יוצרת אצל לקוחות את הרושם שלא כדאי להגיע לאזור.

בחודשים האחרונים הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, בראשות רן קיוויתי, עורכת סיורים באזור כדי לבחון את היקף הפגיעה בעסקים. על פי גורמים במשרד, הנפגעים העיקריים הם עסקים בתחום השירותים והמסעדנות שלקוחותיהם מגיעים אליהם פיזית, והסוכנות מעריכה כי מדובר ב־600 עסקים על התוואי, לא כולל עסקים שממוקמים במגדלים על התוואי.

עבודות הרכבת הקלה ביהודה הלוי בתל אביב, צילום: שאול גולן עבודות הרכבת הקלה ביהודה הלוי בתל אביב | צילום: שאול גולן עבודות הרכבת הקלה ביהודה הלוי בתל אביב, צילום: שאול גולן

אם תאשר הממשלה את מתווה הפיצויים, תיפתח לה חזית מצד עסקים ברחוב יפו בירושלים, שהגישו תביעות של עשרות מיליוני שקלים לפיצוי על עבודות הרכבת הקלה באזורם. נוסף על כך, לפיצוי העסקים בתל אביב השפעות רחבות מאלה, מאחר שמתוכננים להיבנות בירושלים עוד מסלולים לרכבת.

באוצר לא מכירים את היוזמה של דרעי, וגם אין בתקציב שאושר ל־2015–2016 מקור תקציבי לכך. כמו כן, המהלך טרם תואם עם משרד ראש הממשלה.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
רכבת קלה בת"א
כשלעצמו בהחלט נדרש הפיצוי לעסקים שנפגעו וייפגעו בעשור הקרוב. עם זאת ספק אם יצליחו לצלוח את התקופה בדור הנוכחי (נסיונות הידברות שלא צולחים כשגורמים ממשלתיים וגופים מוסדיים מושכים כל אחד לכיוונו) בהצלחה לכולנו ולשמוע אחרי החגים ועם פתיחת מושב החורף של הכנסת
שולי  |  01.10.15
4.
כל הכבוד דרעי
אם רק ההיתם לרגע בנעליים שלנו ההיתם מבינים איזה סיוט אנו בעלי העסקים עוברים הממשלה סגרו ללקוחות שלנו את הגישה והרסו לנו את העסק שבנינו כל חיינו ועבדנו כמו חמורים בשביל להתקיים תודה לך דרעי שאתה מנסה להציל אותנו מהטימטום והרעות של ממשלת הליכוד ואני ליכודניק מבטיח שמהיום אני ש״ס למרות שאני לא דתי
בעל עסק בתואי הרכבת  |  01.10.15
1.
מקומם
כתבה מקוממת. הסיבה: איך יכול להיות סיפור כזה פופוליסטי, על חשבון ציבור שלם. אשר הולך לסבול יותר. מעבר לסבל שהמדינה גורמת לו. איך יכול להיות, ששר בממשלה, מעלה הצעה נכונה, אך חסרת יכולת בסיסית וכלכלית ליישום. איך יכול להיות שהמדינה לא חושבת עד הסוף במקרים האלה. איך יכול להיות שדווקא שס, הולכת לעשות הון פוליטי מהעלאת הרעיון המעולה הזה. פשוט שערוריה שעסקים שגם ככה נאבקים קשות על פרנסתם, הולכים למאבק נגד טחנות רוח אשר עובדות על ריק!! לסיכום אומר, הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות.
נביל הזעם  |  01.10.15