אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
GM תנסה למכור רכב "שיתופי"

GM תנסה למכור רכב "שיתופי"

פיילוט חדש של ענקית הרכב בבניין יוקרה במנהטן ינסה להרגיל צרכנים לשכור מכונית לפי שעה - וכך לקבל מוצר זול ואקולוגי יותר

01.10.2015, 18:42 | שירות כלכליסט

ענקית הרכב GM החלה פיילוט בניו יורק שבוחן מודל עיסקי חדש - רכב שיתופי (Car Sharing). מדובר למעשה בהשכרת כלי רכב לפי שעה. הפיילוט, שנחשף היום (ה'), מתמקד ב-479 דיירים של קומפלקס דירות יוקרה במנהטן, שיוכלו לחלוק ביניהם שימוש בכלי רכב של GM.

קראו עוד בכלכליסט

כל אחד מהדיירים יקבל, במסגרת תשלומי דמי האחזקה שלו בבניין, זכאות ל-3 שעות שימוש במכוניות של המיזם, שנקרא "Let's Drive NYC". את המכונית ה"שיתופית" יוכל כל דייר להחזיר ב-200 חניונים ברחבי העיר. שימוש מעבר ל-3 השעות הראשונות יהיה בעלות של 10 דולר לשעה, ועד תקרה של 75 דולר ל-24 שעות.

הפיילוט הוא חלק מטרנד גובר בקרב חברות צריכה ברחבי העולם, שמתחילות לקדם מודלים של מכירת שירות ולא מוצר. בענף הרכב למשל מדובר על מכירת שירותים של ניידות, ולא על מכירת כלי רכב. פתרונות של מכירת שירות מנסים מצד אחד להוזיל את המוצר הסופי ללקוח, שמשלם רק עבור מה שהוא צורך, וכן להפוך את המוצר לידידותי יותר לסביבה. במקרה הזה מדובר על כלי רכב אחד שמשרת משתמשים רבים, במקום משתמשים רבים שקונים לעצמם כלי רכב.

"אנו רואים בהעדפות המתפתחות של הצרכן, העדפות כמו מכוניות שיתופיות, כהזדמנות עיסקית אמיתית", אמר עם השקת הפיילוט החדש נשיא GM, דן אמאן.

תגיות