אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פריצת מחשבים בהיקף ענק: נחשפו פרטי 15 מיליון לקוחות טי-מובייל בארה"ב

פריצת מחשבים בהיקף ענק: נחשפו פרטי 15 מיליון לקוחות טי-מובייל בארה"ב

חברת אקספריאן, העוסקת בניטור פעילות אשראי של צרכנים, הודיעה על הפריצה למחשביה; בחברת הסלולר זועמים ומחפשים אלטרנטיבות

02.10.2015, 09:05 | שירות כלכליסט
חברת אקספריאן (Experian), החברה הגדולה בעולם לניטור פעילות אשראי של צרכנים, הודיעה אתמול (ה') על פריצה בהיקף נרחב למחשבים שלה. פריצה זו חשפה נתונים אישיים של 15 מיליון לקוחות של טי-מובייל (T-Mobile) בארה"ב.

קראו עוד בכלכליסט

התובע הכללי של קונטיקט מסר בעקבות הגילוי כי יפתח חקירה בנוגע לפירצת האבטחה. אקספריאן מסרה כי גילתה את גניבת המידע מאחד השרתים שלה ב-15 בספטמבר. בשרת היה מידע על 15 מיליון אנשים שנרשמו לקבלת שירותים בספקית הטלקום טי-מובייל בשנתיים האחרונות.

לדבריו של מנכ"ל טי-מובייל, ג'ון לג'ר, המידע שנגנב כולל פרטים כמו שמות, כתובות, תאריכי לידה, מספרי ביטוח לאומי, מספרי רישיון רכב ומספרי דרכון. נתונים מסוג זה נחשבים לנחשקים על ידי הפושעים, המשתמשים בהם לצרכי גניבת זהות וסוגים אחרים של הונאה. "כמובן שאני זועם על הפריצה, ואנחנו נערוך ביקורת מקיפה לגבי המשך מערכת היחסים שלנו עם אקספריאן", הגיב לג'ר, בהצהרה שפורסמה באתר החברה, "אך בשלב זה, עיקר ההתמקדות והדאגה היא בטיפול בלקוחות שנפגעו".

פירצת אבטחה זו היא האחרונה בשורה של פריצות רחבות היקף שגנבו פרטים של מיליוני לקוחות, ביניהן גניבת תיקים אישיים מהממשלה האמריקאית, וההתקפה ב-2013 על מחשבי טארגט.

גם מאקספריאן נמסר כי הם פותחים בחקירה בנושא, וכי התייעצו עם רשויות אכיפת החוק. החברה הציעה כפיצוי שנתיים של ניתור פעילות האשראי לכל הלקוחות המעורבים. עם זאת, לג'ר כבר הבטיח ללקוחות כי יחפש אלטרנטיבות. "אני פועל מהר ככל האפשר להשיג חלופה עד מחר", כתב בטוויטר.

מניות טי מובייל נפלו אתמול לאחר סגירת המסחר בניו יורק ב-1.3% לרמה של 40.13 דולר.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
צריך שהרגולטורים יאסרו לאחסן פרטים לא נחוצים.
שם + טלפון + כרטיס אשראי (רק במקרה של הוראת קבע) זה מספיק בהחלט לחברת סלולר (אפשר להוסיף גם כתובת) לא צריך תעודות זהות ופרטים נוספים. אין שום הבדל בין תשלום במסעדה או רכישה לטוסטר לבין מנוי בחברת סלולר. למעט בנקים וקופות חולים וכו - אין שום צידוק למאגרים כאלו. מישהו פעם נתן במסעדה פרטים למאגר (לצרכי תשלום) ? ברור שלא .. למרות שהיום ארוחה משפחתית במסעדה עולה כמעט כמו מנוי שנתי לסלולר ... צריך להפסיק עם ההפקרות הזו, כנראה שלא ניתן להגן מספיק טוב על מאגרים ולצערנו זה קורה הרבה גם בארץ (כמעט בכל פעם שאני קונה משהו ברשת חשמל מבקשים ממני ת"ז להזנה במאגר)
j  |  03.10.15