אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשורה לבעלי פולקסווגן בישראל: כעת ניתן לבדוק מספרי שלדות המעורבות בדיזלגייט

בשורה לבעלי פולקסווגן בישראל: כעת ניתן לבדוק מספרי שלדות המעורבות בדיזלגייט

בהתאם למדיניות החברה העולמית, היבואנית צ'מפיון מוטורס השיקה אתר שבו ניתן לבדוק במדויק את מספרי השלדות של הרכבים המעורבים בפרשת התרמית בנתוני זיהום האוויר. בישראל, 11 אלף מכוניות יזומנו למוסך

03.10.2015, 19:13 | תומר הדר

בשורות חשובות לבעלי מכוניות מבית היוצר של פולקסווגן בישראל - בהתאם למדיניות פולקסווגן העולמית, גם צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן השיקה אתר שבו ניתן לבדוק במדויק את מספרי השלדות של הרכבים המעורבים בפרשת "דיזלגייט", מדובר באתר המצוי בתוך אתר האינטרנט של צ'מפיון מוטורס.

קראו עוד בכלכליסט

מתוך הכתוב באתר: "לקוחות יקרים, בהמשך לפרסומי קונצרן VW מהימים האחרונים, אתר זה נבנה עבורכם כדי לתת מענה לשאלות נפוצות ולספק מענה מהיר בנושא רמות פליטה בחלק מרכבי הדיזל. בשלב זה היצרן העביר מספרי שלדות המיועדות, על פי הוראתו, לעבור עדכון טכני. על פי דיווח זה קיימים בישראל כ- 11,000 כלי רכב, שנמכרו בין השנים 2009- 2015. יש להדגיש כי על פי דיווחי היצרן כלי הרכב בטוחים לנסיעה. אנו ממתינים להנחיות טכניות מצד היצרן על דרך ואופן ביצוע העדכון העתידי ונעדכן את הלקוחות הרלוונטיים עם קבלת המידע. צ'מפיון מוטורס רואה באיכות השירות ושביעות רצון לקוחותיה יעד ראשון במעלה. החברה ועובדיה פועלים ללא לאות על מנת להבטיח שירות מיטבי ונמשיך כך גם בעתיד. אנו לשירותכם בכל עת".

כזכור, השבוע הודיעה צ'מפיון מוטורס על קיומן של כ-11 אלף מכוניות בישראל המעורבות בפרשה, שבה התגלה כי בפולקסווגן העולמית בוצעה תרמית שגרמה למכוניות הדיזל של הקונצרן לפלוט מעט מזהמים בזמן בדיקות הזיהום (טסט). מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה שהדגמים שיזומנו בעיקר בקרוב לתיקון הם גרסאות הדיזל של פולקסווגן קאדי המסחרי, סקודה אוקטביה ופולקסווגן ג'טה - כולם מן השנים 2009 עד 2015.

סוכנות מכירות של פולקסווגן בארה"ב, צילום: רויטרס סוכנות מכירות של פולקסווגן בארה"ב | צילום: רויטרס סוכנות מכירות של פולקסווגן בארה"ב, צילום: רויטרס

מניית פולקסווגן צנחה ב-35% מאז נחשפה פרשת זיוף תוצאות זיהום האוויר במכוניות הדיזל, אך בקרדיט סוויס מעריכים כי המניה תאבד לפחות 21% נוספים. במכתב שנשלח אתמול (ו') ללקוחות, טענו האנליסטים בבנק כי "נראה כי השוק עדיין לא מחשב את ההשלכות השליליות הנלוות לשערוריה". בתוך כך, הרשויות בשוויץ אסרו על ביצוע רישום של כמה דגמי פולקסווגן, והתביעה הכללית בצרפת פתחה בחקירת הפרשה.

על פי ההערכות של קרדיט סוויס, השערוריה תעלה בסופו של דבר בין 87.1-25.6 מיליארד דולר. בתרחיש האופטימי ביותר עבור פולקסווגן, תיאלץ יצרנית הרכב הגרמנית לשלם, לפי ההערכות בקרדיט סוויס, 335 דולר על כל מכונית שהותקנה בה התוכנה הבעייתית המזייפת את תוצאות פליטת הגזים. בתרחיש הגרוע ביותר הסכום הזה עולה ל-2,233 דולר לכל מכונית.

תגיות