אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבוס נזף בכם? כך תתמודדו צילום: שאטרסטוק

הבוס נזף בכם? כך תתמודדו

משוב הוא חלק בלתי נפרד מחיי המשרד אך רבים חווים אותו כהתקפה אישית. בפעם הבאה שאתם נתקלים בביקורת אל תתקפו, אל תתנצלו והכי חשוב - אל תהיו קשים מדי עם עצמכם

06.10.2015, 14:40 | שירות כלכליסט

רובנו מעולם לא למדנו כיצד להתמודד בחינניות עם ביקורת אישית או מקצועית. משוב שהוא פחות ממושלם גורם לנו לתהות האם אנחנו כישלון מוחלט או שלחילופין, הבוס שלנו שונא אותנו. ההתנהגות שלנו היא חלק ניכר מהזהות שלנו, לכן, כאשר מישהו מציע לנו להשתנות ההרגשה היא לרוב שמדובר בהתקפה אישית. אולם אפשר לעבד את המידע בצורה בריאה והגיונית. במגזין טיים פרסמו כמה נקודות שכדאי לזכור בזמן שמקבלים ביקורת כדי להתמודד עם הסיטואציה בצורה הטובה ביותר.

קראו עוד בכלכליסט

1. אל תתקפו:

כניסה למצב התקפה היא בשום אופן לא האסטרטגיה הנכונה לקבלת הערכה בעבודה. ויכוחים יגרמו לכם להיראות לא קשובים ובמידה מסוימת ידגישו את טיעוניו של מעניק הביקורת. לכן, במקום להיכנע לדחף הראשוני ולהתפרץ , קחו נשימה עמוקה, הכירו בדעות שלהם ושאלו שאלות פרודוקטיביות, כמו "אני מעריך את זה שהבאת זאת לתשומת ליבי. האם תוכל לפרט כמה מקרים ספציפיים שבהם הפגנתי את בעיות התקשורת שלי? כיצד הייתי יכול להתמודד עם הסיטואציה בצורה אחרת?" השאלות עוזרות לגרום לכם להיראות כמשתפים פעולה, גמישים ופתוחים. גם אם אינכם מסכימים לגמרי עם הביקורת, זו הגישה המכבדת והבוגרת יותר לקבלת ביקורת.

2. אל תשיבו ב"אני יודע":

לעולם אל תענו לביקורת במשפט "אני יודע". ברור שאינכם מודעים לבעיות שלכם. תשובה זו תכניס ישירות את מעביר הביקורת למגננה, ותהפוך שיחה שאמורה להיות בונה ומנומסת לוויכוח. נסו לאמץ ביטויים חיוביים יותר כמו "אני מבין".

3. המתינו בסבלנות, אל תכנסו לפרנויה:

התגובה הטבעית לקבלת ביקורת שלילית היא התחושה שכולם נגדנו. אולם בניגוד לתחושות האישיות שלנו, מדובר למעשה באדם שאומר את דעתו במטרה שתשתפרו ותישארו בעבודה. הבוס לא יעלה לדיון את החולשות שלכם אם אינו חושב שאתם יכולים לשפר אותן. אם הייתם ממש גרועים בעבודה הם פשוט היו מוצאים אדם אחר שיבצע אותה. לכן, במקום לכעוס או להתעצב, העריכו את העובדה שהוא מרגיש מספיק בנוח לדון איתכם בנושאים הרגישים הללו, ומאמין שאתם יכולים להקשיב מבלי לשפוט אותם.

4. אל תתנצלו:

במרבית המקרים אין שום סיבה להתנצל. אם הבוס מציע שתעברו יותר ביסודיות על הדו"חות שלכם לפני שאתם מגישים אותם, מכיוון שבדו"חות האחרונים נמצאו כמה שגיאות כתיב, אל תתנצלו, אלא שפרו את העבודה. ההתנצלות הזו לרוב גורמת לכם להישמע לא החלטיים וחסרי ביטחון. עדיף להחליף את ההתנצלות בתגובה חזקה יותר כמו "כמובן, אני אעשה את השינוי". הבטחה לפעולה תגרום לכם להיראות אחראיים יותר, ותעזור לשמור על הנימוס.

5. אל תהיו קשים מדי עם עצמכם:

ביקורת היא חלק מהחיים, כל אחד מאיתנו הוא היעד של ביקורת בשלב זה או אחר, בין אם בעבודה או בבית. חשוב לזכור שאף אחד מאיתנו לא מושלם. אם מבקשים מכם להשתנות זה מכיוון שאותם אנשים משקיעים בכם, ושאתם חשובים להם. זה אמנם קשה לפעמים, אך אתם צריכים לזכור מה השווי האמיתי שלכם ולא לתת לביקורת לערער אתכם יותר מדי. יש לכם דברים טובים יותר להתעמק בהם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות