אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסוף לפיל הלבן? עיריית ת"א אישרה את התוכנית לכיכר אתרים

הסוף לפיל הלבן? עיריית ת"א אישרה את התוכנית לכיכר אתרים

הוועדה המקומית המליצה להפקיד את התוכנית אשר כוללת את הריסת המתחם הישן ובניית 3 מגדלים למגורים ומלונאות; ליזמים יהיו 10 שנים להוצאת היתרים מיום אישור התוכנית

07.10.2015, 18:12 | דותן לוי

אחרי שנים שמצבה של הכיכר הכי מושמצת בתל אביב רק הלך והתדרדר, הוועדה המקומית תל אביב החליטה היום (ד') להמליץ על הפקדת תוכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה למתחם כיכר אתרים אשר תאפשר את שיקום הכיכר וחיבור רצועת החוף לשדרות בן גוריון.  

קראו עוד בכלכליסט

 התוכנית היא יוזמה של בעלי הקרקע במקום יחד עם העירייה אשר במשך שנים מנסה להבין כיצד ניתן לטפל במה שהפך לפיל לבן שמפריד בין תושבי ת"א לחוף הים באזור זה.

הדמיית השינוי בכיכר אתרים הדמיית השינוי בכיכר אתרים הדמיית השינוי בכיכר אתרים

כיכר אתרים בתל אביב כיום, צילום: אוראל כהן כיכר אתרים בתל אביב כיום | צילום: אוראל כהן כיכר אתרים בתל אביב כיום, צילום: אוראל כהן

התוכנית כוללת את הריסת כיכר אתרים הקיימת ובמקומה יוקמו 3 מגדלים למלונאות ומגורים וכן מערכת כיכרות ציבוריות עירוניות רחבות ומעברים לציבור. למעשה התוכנית תיבנה ב-3 מפלסים ובניהם שטחי מסחר. המפלס העליון יתחבר לרחוב בן גוריון, מדרגות שיובילו אל המפלס השני שיכלול רחבה בגודל של כ-9 דונם (כגודל כיכר הבימה) אשר תתחבר לרחוב הירקון והמפלס התחתון יתחבר לבריכת גורדון ולחוף הים. בצורה זו אומרים בעירייה, מתקבל רצף עירוני חיבור לרצועת החוף והשתלבות הכיכר במרחב העירוני ובאזור התיירות של החוף.

האישור לתוכנית כיכר אתרים תלוי באישורה של תוכנית המתאר של העיר היות והשינויים המדוברים בה הם בהתאם לתוכנית המתאר. בכל מקרה אמרו בעירייה כי הם מתכוונים להגביל את תוקף זכויות הבנייה ל-10 שנים מיום אישור התוכנית. היקף זכויות הבנייה שיתווסף לתוכנית עומד על כ-80 אלף מ"ר בשלושה מגדלים שיבנו עד לגובה של 36 קומות ממפלס הרחוב, (בהתאם לתוכנית המתאר) ויכללו עד 340 יחידות דיור למגורים בשטח ממוצע של 80 מ"ר לדירה וכ-600 חדרי מלון.

סביב המגדלים, במפלס רחוב הירקון, קובעת התוכנית שטחים ציבוריים פתוחים, מבנה ציבור וכן שטחי ציבור בנויים מתחת למפלס הכיכר העליון. במפלס הביניים בין הרחוב לטיילת החוף מתוכננת כיכר עירונית מסחרית, כהמשך ישיר של שדרות בן גוריון. בנוסף, כוללת התוכנית מערך של מעברי הולכי רגל ורוכבי אופניים. למרות שהקרקע פרטית, עיריית תל אביב תחזיק ב-355 מקומות החניה התת קרקעיים שיבנו במקום.

מתכנני הפרויקט הם פוסטר ושות' אדריכלים לונדון, ומשרד ישר אדריכלים.

תגיות