אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בהילוך חמישי: שווי פרארי בהנפקה עשוי להגיע ל-10 מיליארד דולר צילום: אימג'בנק, Gettyimages

בהילוך חמישי: שווי פרארי בהנפקה עשוי להגיע ל-10 מיליארד דולר

יצרנית מכוניות היוקרה יוצאת להנפקה ראשונית לציבור ותיסחר תחת הסימול RACE בבורסה הראשית של ניו יורק. החברה רוצה רוצה לגייס עד 893 מיליון דולר לפי תמחור של 48-52 דולר למניה

10.10.2015, 11:16 | שירות כלכליסט

יצרנית מכוניות היוקרה, פרארי, יוצאת להנפקה לפי שווי שעשוי להגיע ל-10 מיליארד דולר - כך לפי מסמכים שהגישה החברה האם, פיאט קרייזלר, בסוף השבוע לבורסה של ניו יורק.

מדובר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO), בה צפויה פיאט קרייזלר למכור כ-9% מאחזקותיה בחברה האיטלקית. ההנפקה תורכב מ-17.2 מיליון מניות של חברת האחזקות ההולנדית פרארי NV במחיר שינוע בין 52-48 דולר למניה. המניות יסחרו בבורסת ניו יורק (NYSE) תחת הסימול RACE.

ההנפקה ובהמשך הפיצול של פרארי הם חלק מהמאמצים של מנכ"ל פיאט קרייזלר סרג'יו מרקיונה לגייס הון שיעזור לצמצם את החוב של החברה האם ולממן תכנית השקעות בגובה 48 מיליארד יורו (54.5 מיליארד דולר) שתתמקד בהרחבת החשיפה העולמית של מותגי ג'יפ, אלפא רומיאו ומזראטי.

פרארי 488 פרארי 488 פרארי 488

כחלק מההיפרדות מפיאט, יועבר לפרארי חוב של 2.8 מיליארד יורו, ובהמשך היא תנפיק אג"ח בשווי 2.128 מיליארד יורו. כולל החובות, שווי החברה יעמוד על מעל 12 מיליארד דולר.

יו"ר החברה, פיירו פרארי, שהוא נכדו של המייסד אנזו פרארי, יזכה לתשלום במזומן של 280 מיליון יורו כחלק מהעסקה. הוא ימשיך להחזיק באחזקה של 10% לאחר ההיפרדות מפיאט, שאמורה להתרחש בתחילת השנה הבאה.

בפרארי, שדיווחה בשנה שעברה על הכנסות של 2.8 מיליארד יורו ממשלוח של 7,255 מכוניות, מתכננים להעלות את הייצור ל-9,000 מכוניות עד 2019. עם זאת, בחברה מתכוונים להיצמד רק לייצור של מכוניות ספורט יוקרתיות ולא ללכת בעקבות היריבות שהחחלו לייצר דגמים נוספים כמו מכוניות חשמליות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות