אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם שמשייה ממותגת היא שלט פרסום לצורכי אגרה? צילום: אביגיל עוזי

האם שמשייה ממותגת היא שלט פרסום לצורכי אגרה?

אגרה על פרסום באמצעות שמשיות ממותגות צפויה לעלות כ־500 אלף שקל בממוצע לכל מפעיל חוף

11.10.2015, 09:37 | זוהר שחר לוי

לקראת סוף הקיץ מגיעים מפעילי החופים בתל אביב לבית המשפט, כדי שהוא יורה לעירייה לבטל את אגרת השילוט שהיא מבקשת לגבות מהם על הצבת שמשיות ממותגות. "אופן חישוב האגרה שגוי וללא עיגון חוקי", טוענים המפעילים. בעתירה שהגיש בשמם עו"ד גיל ורגון נטען כי "לראשונה מאז קום המדינה ובאופן תקדימי ביחס לרשויות מקומיות אחרות" החליטה העירייה לנסות לגבות ממפעילי החופים את אגרת השילוט. "בעיצומה של עונת הרחצה החליטה העירייה לשנות את הנהוג עשרות שנים ולשלוח למפעילי החופים דרישות תשלום של עשרות אלפי שקלים בחודש בטענה מופרכת של 'אגרת פרסום' על שמשיות ממותגות". המפעילים טוענים שמדובר בשמשיות ניידות שנאספות בסוף כל יום לפי היתר של העירייה ולאחר ששולמו לה עשרות אלפי שקלים תמורת ההיתר. גם מחיר השכרת השמשיות מפוקח על ידי העירייה, לטענת המפעילים, אולם לאחרונה העירייה החליטה שהשמשיות הן "שלט פרסומת או מודה" ומנסה להטיל על המפעילים חיוב המוערך ב־500 אלף שקל לשנה לחוף.

שמשיות בחוף תל־אביבי. ההצללה באחריות העירייה, צילום: אביגיל עוזי שמשיות בחוף תל־אביבי. ההצללה באחריות העירייה | צילום: אביגיל עוזי שמשיות בחוף תל־אביבי. ההצללה באחריות העירייה, צילום: אביגיל עוזי

עמדת העירייה, מוסיפים מפעילי החופים, מקוממת אף יותר לאחר שהתברר כי חובת הצללת החופים מוטלת על הרשות המקומית. "מבקר המדינה", לפי העתירה, "קבע שהעירייה לא מצלילה את החופים כנדרש, וזו לא מהססת להטיל גזירה זו על העותרים". בתקופה האחרונה הצהירה העירייה על רצונה להוזיל את השהות בחופי העיר, אך לפי העתירה תגולגל הגזירה שהוטלה על המפעילים אל באי החופים. את העתירה מסכם עו"ד ורגון: "דרישות התשלום נגועות בחוסר סמכות, אינן חוקיות, נוגדות את עקרון חוקיות המינהל, מהוות שינוי מדיניות אסור, נוגדות את ההסכמים שבין הצדדים ומהוות כפל תשלום".

מעיריית תל אביב נמסר: "נלמד את העתירה ונגיב כנדרש בבית המשפט".

תגיות