אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
NBC האריכה את החוזה לשידור משחקי הכדורגל של ליגת הפרמיירליג האנגלית צילום: איי אף פי

NBC האריכה את החוזה לשידור משחקי הכדורגל של ליגת הפרמיירליג האנגלית

מחיר הפרסומות שנמכרו העונה גבוה ב-6% לעומת העונה הקודמת ומספר הבקשות לשמירת זמני אוויר שהומרו להזמנות ממשיות גבוה ב-50%

11.10.2015, 13:55 | שירות כלכליסט

רשת הטלוויזיה האמריקאית NBC האריכה את החוזה לשידור משחקי הכדורגל של ליגת הפרמיירליג האנגלית עד לעונת 2022-2021. במקביל, מכירת הפרסומות ושיעורי הצפייה עבור העונה הנוכחית, שיצאה לדרך ב-8 באוגוסט ונמשכת עד ה-15 במאי, עלו בהש וואה לעונה שעברה.

"אנחנו שמחים ביותר שהארכנו את החוזה בשש שנים נוספות", מסר סת' וינטר, סגן נשיא לענייני מכירות ושיווק ב-NBC ספורטס. "מדובר בשידורים חיים משמעותיים ומכירת הפרסומות מתקדמת היטב".

וינטר אומר כי הנפח בדולרים של הפרסומות שנמכרו גבוה בין 5%-6% לעומת השלב הזה בעונה הקודמת. בנוסף, חודש לאחר פתיחת העונה נמכרו כמעט כל זמני השידור הזמינים ברשתות NBCSN, NBC ו-USA.

להערכתו של וינטר, עבור העונה כולה שנמשכת תשעה חודשים והיא הארוכה ביותר מכל ליגות הספורט המשודרות בטלוויזיה, השווי בדולרים של מכירות הפרסומות יעלה בשיעור דו ספרתי לעומת העונה הקודמת.

מספר הבקשות לשמירת זמני אוויר שהומרו להזמנות ממשיות גבוה ב-50% העונה לעומת העונה הקודמת, הוסיף עוד וינטר. כלומר, המפרסמים קונים ומסכמים את פרטי החוזה מוקדם יותר. אולם הוא מוסיף "אנחנו מצפים שאפילו יותר מפרסמים יגיעו במהלך הרבעונים הראשון והשני".

קטגוריית הפרסום החזקה ביותר עד כה היא הרכב, בדומה לנהוג ב-NFL, שם יצרניות הרכב הן בין המפרסמות הבולטות.

 

אדי האו, מנג'ר בורנמות', הפרמיירליג
אדי האו, מנג'ר בורנמות', הפרמיירליג צילום: גטי אימג'ס

עם זאת, קהל הצופים כרגע בפרמיירליג הוא קטנטן לעומת מספר הצופים במשחקי הפוטבול, אך הרבה יותר משחקי כדורגל משודרים בטלוויזיה. בעונה הנוכחית, NBCSN תשדר 150 משחקים, רשת USA תשדר 40 משחקים ו-NBC 25 משחקים.

שיעורי הצפייה טיפסו לשיא

בסך הכל על פני כל הרשתות, שיעורי הצפייה טיפסו לשיא לאחר חודש אחד בלבד, כך לפי הנתונים של נילסן. משדרי משחקי הפרמיירליג מושכים בממוצע 540 אלף צופים למשחק, עלייה של 25% לעומת השנה שעברה. חלון השידור של 10 בבוקר בימי שבת נהנה מזינוק של 36% במספר הצופים שעומד על 663 אלף לעומת 487 אלף בשנה שעברה. גם משחקי אמצע השבוע המשודרים בשעות אחר הצהריים ב-NBCSN נהנו מפתיחת שיא מבחינת הצופים, לאחר שנרשמה עלייה של 14% לעומת העונה שעברה.

בקרב גילאי 49-18, מספר הצופים הממוצע בין כל הרשתות עומד על 287 אלף, עלייה של 6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ועלייה של 22% מ-2013, אז החלו ב-NBC לשדר את משחקי הפרמיירליג.

בחזית הסטרימינג, שירות Live Extra של NBC ספורטס שידר עד כה 63.8 מיליון דקות בשידור חי ומשך 601 אלף משתמשים. במקרים האלה מדובר על עלייה של 47% ו-19%, בהתאמה מהעונה שעברה. בנוסף, חודש בלבד מאז פתיחת הליגה, בשירות הסטרימינג כבר שידרו חמישה מבין שבעת המשחקים הנצפים ביותר של הפרמיירליג בהיסטוריה שלהם. בין יצרניות הרכב שמשדרות באופן קבוע פרסומות במשדרי הכדורגל נמנות שברולט, מרצדס, לקסוס, פולקסוואגן, טויוטה, היונדאי ומיני קופר.

לדבריו של וינטר, מותגי היוקרה של המכוניות במיוחד מעוניינים להגיע לצופים של משחקי הפרמיירליג. "הקהל העיקרי של המשחקים הוא גברים בגילאי 35-45, כשהגיל החציוני הוא 38, ושההכנסה שלהם נעה בין 85-100 אלף דולר". החלוקה בקרב הצופים היא 75% ו-25% נשים.

קטגוריות פרסום חזקות נוספות כוללות חברות של שירותים פיננסים, חברות ביטוח, יצרניות בירה ומסעדות מזון מהיר. בין המפרסמים הבולטים נמצאים גייקו, ליברטי מיוצ'ואל וסאבווי. וינטר אומר כי מרבית המפרסמים רוכשים חבילות לעונה כולה לרשתות השונות וכן לשירות הסטרימינג.

חוזה השידור החדש מעניק ל-NBC גם את הזכויות בשפה הספרדית, כך שמספר רב של משחקים ישודרו גם בערוצי טלמונדו ו-NBC יוניברסו.

NBC

אולם, בשש השנים הבאות ישודרו 2,280 משחקים וכן שעות של תכניות קשורות. כפי שווינטר ציין, המשחקים מעניקים למפרסמים גישה לקהל נחשק של גברים צעירים.

וינטר מאמין גם שיהיו הזדמנויות רבות להרחיב את מספר הצופים במשדרים בעונה הנוכחית ובשש העונות הבאות. "תנופה חזקה נבנית סביב הכדורגל בכלל והפרמיירליג בפרט", הוא אומר. "הרעיון של אוהדים נלהבים מתחיל לחדור לתרבות האמריקאית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות