אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סורנטו החדש: יותר מיניוואן מרכב שטח

קיה עוברת תנופת פיתוח שניכרת בדגם החדש הכולל תא נוסעים מרווח ונסיעה רכה ושקטה

11.10.2015, 22:01 | תומר הדר

בימים אלה ממש מתחוללת בשוק הרכב המקומי מלחמה בין שתי ענקיות קוריאניות - יונדאי וקיה. בקוריאה מדובר בחברות אחיות אך על קרקע ישראלית מדובר בחברות מתחרות, וכל יבואנית שולפת מדי חודש נשק חדש - מבצעים, דגמים חדשים ומסעות פרסום. בעוד שיונדאי נשענת על מספר דגמים הנמכרים במקביל, ה”נשק” העיקרי של קיה הוא דווקא רכב שטח - הסורנטו, שבגרסתו הנוכחית והמעודנת הוא מזכיר יותר מיניוואן מרכב שטח קשוח, כפי שהוא התאפיין בעבר.

ראשית, הסורנטו נראה טוב. החזית נאה והמראה כבר אינו זועק "רכב שטח", והעיצוב הזוויתי של הדגם היוצא הוחלף בעיצוב עגלגל ונאה.

מבפנים, הסורנטו מטפל - לפחות חלקית - בבעיה העיקרית של דגמי קיה מהשנים האחרונות: עיצוב משמים בתא הנוסעים שאינו עולה בקנה אחד עם העיצוב ההרפתקני של הרכב מבחוץ. תא הנוסעים של הדגם החדש עדיין מכיל כמות נדיבה של פלסטיק שחור ופשוט, אך עיצובו מבהיר שהסורנטו הוא הדגם הבכיר ביותר של קיה.בנוסף הוא מרווח למדי, עם שלוש שורות מושבים ושפע של מקום לנוסעים מלפנים ומאוחר.

המנוע, בנפח 2.4 ליטרים מקבל ציון "סביר". הוא שקט, הודות לבידוד רעשים מצוין, אך לעתים מורגש חסר בכוח.

המתלים רכים ומכוילים לטעם אמריקאי, ובהתחשב בייעודו כמיניואן, מדובר בתכונה מבורכת.

בדומה ליונדאי, קיה עברה בשנים האחרונות תנופת פיתוח ניכרת, והסורנטו החדש מהווה דוגמה לכך.

קיה סורנטו

מנוע: בנזין, נפח 2,359 סמ"ק, הספק מרבי 188 כ"ס, מומנט מרבי 24.6 קג"מ.

ביצועים: מהירות מרבית 195 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש 10.7 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 11.3 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 8.7 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 14

מחיר: 196 אלף שקל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה