אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנהל השיווק של גוגל פליי מצטרף לסינגולר של יוצאי אונאבו

מנהל השיווק של גוגל פליי מצטרף לסינגולר של יוצאי אונאבו

פטריק מורק, שחתום על מיתוג חנות האפליקציות של גוגל בשנותיה הראשונות, ישמש כסמנכ"ל השיווק של החברה

11.10.2015, 18:46 | אסף גלעד

פטריק מורק, מנהל השיווק של גוגל פליי ומי שחתום על מיתוג חנות האפליקציות של גוגל בשנותיה הראשונות, מצטרף לחברה הישראלית סינגולר של יוצאי אונאבו גדי אלישיב, ערן פרידמן וסוזן קוואו. מורק הוא יוצר המותג גוגל פליי, הוגה השם שהפך לסימן ההיכר הסלולרי של גוגל, הוביל את שיווק החנות של גוגל בשנותיה הראשונות בשנים 2011-2013, וסייע להגדיל את ההכנסות של ענקית החיפוש מאפליקציות מ- 700 מיליון דולר ל-2 מיליארד דולר. בתוך גוגל פליי, היה מורק אחראי בין השאר על עיצוב אפליקציות כמו Google Play Music וקידום אפליקציית יוטיוב.

במקביל לתפקידו בגוגל, שימש כחבר דירקטוריון באונאבו, חברת סטארט-אפ ישראלית שפיתחה מנוע לניטור תעבורה באפליקציות שנרכשה בידי פייסבוק והפכה לבסיס פעילות הפיתוח של הרשת החברתית בישראל.

פטריק מורק פטריק מורק פטריק מורק

לאחר תקופה כיזם הבית של קרן סיניאה מפאלו אלטו, חבר מורק לסינגולר, חברה שהוקמה על ידי שלושה יזמים שפרשו מאונאבו עוד בטרם נמכרה לפייסבוק. מורק ישמש כסמנכ"ל השיווק של החברה ויסייע בהפצתה למפתחים ובתי תוכנה לפיתוח אפליקציות.

סינגולר (Singular) הוקמה בידי יוצאי אונאבו שפרשו ממנה - כל אחד בנפרד - עוד לפני מכירתה לפייסבוק. אלישיב, פרידמן וקואו פיתחו מערכת מבוססת בינה עסקית למפתחי אפליקציות שמכמתת עבורם את יעילות הקמפיינים הפרסומיים שלהם ומקשרת בינם לבין ביצועי המשתמשים בפועל. המערכת של סינגולר יכולה להראות למפתחים, למשל, כמה מהמשתמשים שנחשפו לפרסומות הזינו את פרטי כרטיס האשראי שלהם או ביצעו רכישות, ועד כמה אפקטיבי היה קמפיין פרסומי בהשפעה על דירוג חיובי על האפליקציה בחנויות. גט טקסי, למשל, מנתחת באמצעות האפליקציה את כמות הנוסעים שהגיעו מאפיקי פרסום שונים.

בסינגולר מנתחים את השפעת הקמפיינים הפרסומיים על פני עשרות רשתות פרסום בהן פייסבוק, טוויטר, אמובי וגוגל אדוורס וכן על פני רשתות ניטור תעבורת גולשים מפרסומות, בהן Tune, Appsflyer ו- Ad-X. במקביל, המערכת לוקחת בחשבון את הפעולות המתבצעות באפליקציה עצמה, ובאמצעות מנוע חכם היא מסיקה את עלות קניית המשתמש וכן את ההבדלים במחיר בין פלחי אוכלוסייה שונים. בין לקוחותיה גט טקסי, טנגו, פלייטיקה ופלריום הישראליות וכן טוויטר, קבאם, ריליי ריידס וסופרסל האמריקאית.

סינגולר נוסדה רק בשנה שעברה וכבר גייסה סיבוב 'סיד' של 5 מיליון דולר מקרן ג'נרל קטליסט האמריקאית, משקיעה בולטת בחברות כגון סנאפצ'ט, קאייק ו- Airbnb. הקרן השקיעה בחברה לאחר שנאלצה לסגור חברה מתחרה בתחום. היא מעסיקה כיום 26 עובדים בתל אביב ובימים אלה היא מקימה סניף באזור מפרץ סן פרנסיסקו.

תגיות