אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוניליוור ספגה מכה במכירות בעקבות הסכסוך עם שופרסל צילום: שי יחזקאל

בלעדי לכלכליסט

יוניליוור ספגה מכה במכירות בעקבות הסכסוך עם שופרסל

נתח השוק של יוניליוור הצטמצם יותר בהשוואה למתחרות בספטמבר. המכירות בכלל השוק ירדו ב־1.5% למרות שהצרכנים שילמו מחירים גבוהים יותר

12.10.2015, 06:45 | נורית קדוש

השפעת הסכסוך הממושך שאליו נקלעה לפני כחודשיים וחצי עם שופרסל, ניכרת בתוצאותיה של יוניליוור. כך עולה מנתוני נילסן וסטורנקסט שהגיעו לידי "כלכליסט". על פי דרוג הספקים של סטורנקסט, רשמה יוניליוור ירידה של 0.7% בנתח השוק שלה בהשוואה לספטמבר אשתקד והחזיקה ב־2.9% בלבד מהשוק, מה שהוריד אותה לראשונה השנה למקום השביעי בדרוג הספקים והעלה למקום השישי את חברת דיפלומט. ביחס ליוני, לפני הסכסוך עם שופרסל, מדובר בירידה משמעותית יותר, שכן אז אחזה יוניליוור ב־3.8% מהשוק ומוקמה במקום החמישי בדרוג הספקים.

קראו עוד בכלכליסט

על פי נתוני נילסן, בחודש יוני, עוד בטרם הפכו חילוקי הדעות בין הצדדים למחלוקת קשה, החזיקה יוניליוור בנתח שוק של 3.3%. לקראת סוף יולי הודיעה יוניליוור לשופרסל כי תחדל לספק לה מוצרים אם הרשת לא תשיב לה מיליוני שקלים שהחליטה על דעת עצמה לגרוע מחובותיה לחברה. בשופרסל לא התרשמו מהאיום והפסיקו באופן מיידי להזמין מוצרים מיוניליוור. בחודש יולי הפסידה יוניליוור מכירות של שבוע לרשת ונתח השוק שלה הסתכם ב־3%. באוגוסט, שבו הגדילו הרשתות את רכישותיהן לקראת מבצעי ההוזלות לראש השנה וחגי תשרי, ירדה יוניליוור ל־2.8% ובספטמבר, שבו היו פחות ימי מכירה ובהתאם נפגעו מכירות החברות, צנח חלקה של יוניליוור, שעדיין לא חזרה לספק לרשת ל־2.5% בלבד לפי נילסן. מדובר בנתח השוק הנמוך ביותר שבו החזיקה יוניליוור בארבע השנים האחרונות. עם כניסת ענת גבריאל לתפקיד מנכ"לית יוניליוור בינואר 2013 עמד נתח השוק של החברה על 4.2% ומאז רשם ירידה מתמשכת.

ענת גבריאל. ירידה מתמשכת בנתח השוק ענת גבריאל. ירידה מתמשכת בנתח השוק ענת גבריאל. ירידה מתמשכת בנתח השוק

יוניליוור ושופרסל הגיעו להבנות במהלך חג הסוכות שחל בסוף ספטמבר, כך שניתן לצפות להתאוששות מסוימת בנתח השוק של החברה באוקטובר. דו"ח נילסן לסיכום ספטמבר אינו כולל את נתחי השוק והמכירות של הרשתות, כך שאין בשלב זה נתונים אודות השפעת הסכסוך, אם היתה כזו, על רשת שופרסל. לפי נתוני נילסן, יוניליוור אינה חברת המזון היחידה שרשמה ירידה בתקופה האחרונה, אולם הירידה בתוצאותיה היתה המשמעותית ביותר מבין חברות המזון הגדולות. על פי דרוג הספקים של סטורנקסט נתח השוק של תנובה בספטמבר ירד ב־0.1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שטראוס ירדה ב־0.3%, אסם ב־0.1% ואילו החברה המרכזית צמחה, ככל הנראה בזכות מחלבת טרה, ב־0.2% בהשוואה לספטמבר אשתקד.

לפי נילסן, למרות שחלק ניכר מהמכירות לחגי תשרי חלו השנה בספטמבר בעוד אשתקד חלו גם במהלך אוקטובר, הסתכמו מכירות כלל השוק ב־4.66 מיליארד שקל, ירידה כספית של 1.5% וירידה כמותית של 3.1% ביחס לספטמבר שעבר. מדובר בנתונים התומכים במידע לפיו המחירים בחגים השנה היו גבוהים מהשנה שעברה. מכירות מוצרי המזון ירדו בספטמבר ב־2.3% כספית וב־4.8% כמותית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות