Mobile 2016
אריק פינטו: "עד שנת 2020 - 90% מהלקוחות יבצעו פעולות בערוץ הדיגיטלי"
המשנה למנכ"ל בנק הפועלים בוועידת מובייל 2016 של כלכליסט: "לשחקנים במגרש הפיננסי שלא יידעו לספק את ההבטחה הזו לא תהיה זכות קיום. הפועלים צפוי לפתוח בנובמבר סניפים דיגיטליים"
"כבר כיום 60% מלקוחותינו מבצעים פעילות פיננסית בערוצים הדיגיטליים השונים, ואנו צופים כי עד לשנת 2020 המספר יעמוד על 90%", כך אמר היום (ב') אריק פינטו, משנה למנכ"ל וממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים בוועידת מובייל 2016 של "כלכליסט". פינטו אמר, כי במערכת הבנקאית יש למעלה ממיליון לקוחות המנהלים את עיקר פעילותם באמצעים דיגיטליים, ומספר זה צפוי להכפיל את עצמו עד שנת 2020.
קראו עוד בכלכליסט
עם זאת, הוא אומר "הדיגיטל והסמארטפון לא 'יהרגו' את הבנקאות המסורתית. בנקים גדולים שיידעו לבצע את ההתאמות הנדרשות, ישגשגו בעולם החדש. המפתח להצלחת בנקים קיימים הוא היכולת לשלב בין הטכנולוגיה והחדשנות לבין העוצמה והעמדה של הבנקים, שמבוססים על מקצוענות וניסיון.
"אין תחליף לניסיון שנצבר, למערך הבנקאים המיומן, ולפריסת הסניפים שלנו שהיא הגדולה ביותר בישראל, אבל השמירה על מעמדנו תלויה בכך שנשכיל ליישם את החדשנות הדיגיטלית, כדי לעמוד בציפיות ולספק את הצרכים של לקוחותינו, ולהוסיף להם ערך".
פינטו הדגיש ש"לא מספיק שהבנקים יפתחו פתרונות דיגיטליים מתקדמים, אלא הסביבה העסקית כולה, לרבות הרגולטורים השונים, צריכה להירתם למשימה ולקדם צעדים שיאפשרו את הפעילות שלנו ושל אחרים בתחום".
פינטו הוסיף, כי "השינויים שמחוללים הדיגיטל והמובייל בתעשיות השונות משפיעים גם על עולם הבנקאות. האופן שבו הצרכן מתקשר עם הבנק שונה מאשר לפני עשר או עשרים שנה. בעבר הלא רחוק, כל פעולה בנקאית שרצה הלקוח לבצע - פשוטה כמו הפקדת מזומן או מורכבת כמו השקעה בניירות-ערך - דרשה ממנו להגיע לסניף. כיום יכול הלקוח, מכל מקום ובכל זמן, לבצע כמעט את כל הפעולות הבנקאיות דרך הסמארטפון או הטאבלט. הדיגיטציה מאפשרת גם מתן הצעות מתוזמנות ללקוחות כמו הזמנה לייעוץ פיננסי או פנסיוני".
2 תגובות לכתיבת תגובה