אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

Mobile 2016

קארל פיי חושף את סודות ההצלחה של PlusOne

המייסד השותף של יצרנית הסמארטפונים הסינית OnePlus אמר בוועידת המובייל של "כלכליסט" כי הטלפון הראשון של החברה בישראל מאד פופולארי כי "השמועה בישראל נעה ממש מהר". לגבי מחירו בארץ אמר: "המכשיר יקר בישראל ב-33% לעומת ארה"ב "בגלל היטלי יבוא שאנחנו לא שולטים בהם"

12.10.2015, 11:39 | רן אברמסון
"בעולם של היום לא צריך להסתכל על המדינה שממנה באה החברה. השוק הוא גלובלי, וזה כבר לא משנה. גם חברות ישראליות צריכות לחשוב כך, חברות טכנולוגיה שייכות לעולם", כך אמר היום קארל פיי, המייסד השותף של יצרנית הסמארטפונים הסינית OnePlus, בוועידת המובייל של "כלכליסט" בת"א.

קראו עוד בכלכליסט

בשיחה עם כתבי "כלכליסט" עומר כביר ונמרוד צוק, סיפר פיי על האתגרים שעמדו מול החברה שהקים בתחילת הדרך, על פילוסופיית הצמיחה שלה ועל המטרות העתידיות שלה.

בשאלה על סיבת הפופולאריות של הטלפון הראשון של החברה OnePlus One בישראל, אמר פיי כי לדעתו "השמועה בישראל נעה ממש מהר, מפה לאוזן. ישראל היא המדינה השנייה בעולם מבין המדינות שבהם יש הכי הרבה חיפושים לנפש על הטלפונים שלנו (אם מחלקים את מספר החיפושים באינטרנט אחרי המוצרים שלהם בישראל ומחלקים במספר התושבים - ר"א)). כולם יכולים לקרוא על המוצר. העולם נהיה קטן יותר".

אם מחלקים את מספר החיפושים באינטרנט אחרי המוצרים שלהם בישראל ומחלקים במספר התושבים אנחנו מקום שני"

פיי סיפר שהנגישות של המידע על מוצרי החברה היא מנוע ההצלחה שלהם גם בהודו, שהיא השוק הגדול ביותר של OnePlus. "בסופו של דבר ההצלחה שלנו מחוץ לסין היא בזכות המוצר. מעולם לא ראינו את עצמנו כחברה סינית, והלך המחשבה הזה סייע לנו הרבה. כבר מהתחלה היו אנשים ממדינות שונות במשרדים שלנו, והיום מיוצגים בהם 15 מדינות. האינטרנט והרשתות החברתיות דוחפות אותנו, חברה יכולה להיות גלובאלית מרגע לידתה".

פיי הוסיף כי " כל מדינה שבה הצלחנו הייתה הפתעה עבורנו. כשהחברה קמה המטרה הייתה יצירת מוצר טוב, ולתת שירות טוב. שאלנו את המנכ"ל שלנו כמה טלפונים אנחנו צריכים למכור כדי להצליח. הוא אמר שהוא לא מודאג מזה, אבל זרק את המספר 50 אלף. בשנה הראשונה מכרנו מיליון יחידות".

פיי דיבר גם על שיטת השיווק של מוצרי החברה, שניתנים לרכישה רק לאחר שהלקוח קיבל הזמנה מלקוח אחר. כביר וצוק שאלו אותו אם הם יכולים לקבל הזמנה לרכישת הטלפון החדש OnePlus Two. "כולם יכולים לקבל הזמנה", אמר פיי, "אבל המערכת שלנו תומכת כרגע להזמנות רק לארה"ב, אז תצטרך שחבר יביא לך אותו לכאן", הוא התלוצץ.

על מחיר הטלפון OnePlus One בישראל אמר פיי כי "במדינות שונות יש עלויות תפעול שונות. בישראל הוא יקר ב-33% מארה"ב בגלל היטלי יבוא שאנחנו לא שולטים בהם. אנחנו תמיד שואפים להביא את המחיר הטוב ביותר לצרכן, אבל אני לא יכול להבטיח דבר לגבי המחיר בישראל. זה תלוי ברגולציה כאן", אמר.

"לא צריך לפשוט את הרגל בגלל ייצור מלאים ענקיים"

פיי הרחיב על מודל הצמיחה הסולידי של החברה. "אני חושב שהדבר החשוב ביותר עבור חברה הוא ייצור המוצר הטוב ביותר האפשרי, וחוץ מזה לצמוח בדרך בת קיימא. לא צריך לפשוט את הרגל בגלל ייצור מלאים ענקיים. קיבלנו הרבה ביקורת על שיטת ההזמנות אבל זו הפילוסופיה שלנו לצמיחה לטווח הארוך".

על התחרות מול הענקיות סמסונג ואפל אמר פיי, כי "המטרה שלנו לא הייתה מעולם למכור טלפונים זולים, כי את זה כולם יכולים לעשות. הטלפונים שלנו יותר יקרים לייצור מאשר גלקסי או אייפון, הסיבה שהמוצר שלנו זול יותר היא שיטת השיווק. אנחנו משווקים ישירות לצרכנים, ותקציב השיווק שלנו הוא קטן. לא היינו צריכים לעשות הרבה כסף כי היינו חברה קטנה, אז הסתפקנו בשולי רווח צרים".

מימין: קארל פיי מייסד OnePlus, נמרוד צוק ועומר כביר כתבי "כלכליסט" בוועידת מובייל 2016, צילום: ענר גרין מימין: קארל פיי מייסד OnePlus, נמרוד צוק ועומר כביר כתבי "כלכליסט" בוועידת מובייל 2016 | צילום: ענר גרין מימין: קארל פיי מייסד OnePlus, נמרוד צוק ועומר כביר כתבי "כלכליסט" בוועידת מובייל 2016, צילום: ענר גרין

פיי הודה שהמחיר שמשלמת OnePlus עבור הרכיבים במוצריה הוא גבוה יחסית. "המחיר שהספקים מציעים לנו הוא לא תחרותי וזה כואב לנו. הסיבה היחידה שעם הקמתנו הצלחנו לקבל מוצרים סבירים הייתה שרבים מהעובדים הבכירים שלנו היו ותיקים בתעשיית הטכנולוגיה והיו להם קשרים. לחברות סטארט אפ יהיה קשה להשיג מחירים טובים מספקים בלי קשרים בתעשייה".

פיי ציין ש-OnePlus לא רואה עצמה כחברה סינית. "מעולם לא היה לנו מחסום תרבותי עם בסיס הלקוחות שלנו. תמיד ניסנו ליצור איתם קשר בדרך הטובה ביותר עבורם", ציין. "אם אשווה אותנו לחברות אחרות בסין, אז נכון להגיד שהבחירות

שאנחנו עושים משפיעות יותר כיוון שאנחנו חברה קטנה יותר. מנגד, 80% מהלקוחות שלנו הם מחוץ לסין, אז אנחנו צריכים לעצב את המוצר שלנו כשאנחנו חושבים על כל העולם".

על האתגרים הצפויים לחברה אמר פיי כי "השאלה שאנחנו שואלים את עצמנו היא כיצד קהל מיינסטרים ירצה לקנות את הטלפון. אנחנו לא יודעים מה הצעד הבא שלנו, אבל אנחנו רוצים שהוא יקרב אותנו לנתח שוק של 10% עד 20%.

"הבעיה הקשה ביותר בפיתוח הטלפון הייתה למצוא את הסיבה מדוע הלקוחות רוצים דברים מסויימים, לבחור לאיזה פידבר להקשיב, איזו תובנה לאמץ. בפיתוח הטלפון השני האתגר היה הכללת כל הטכנולוגיות החדשות. ברגע שרוצים לכלול כל כך הרבה טכנולוגיות חדשות יש פחות זמן לבחון את המוצר, אבל לוקח יותר זמן לפתח אותו. לקח לנו 15 חודשים לפתח את OnePlus Two, כשהזמן הממוצע שלוקח לחברה להוציא מוצר חדש אל השוק לאחר המוצר הקודם הוא 10 עד 12 חודשים", סיכם המייסד השותף של יצרנית הסמארטפונים הסינית OnePlus.

תגיות