אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

Mobile 2016

"חוסמי פרסומות לא מזיקים באמת לביזנס"

מנכ"לי חברות הפרסום בדיגיטל Crossrider ופריון טענו כי להחלטה של אפל לאפשר חסימת פרסומות במובייל לא תהיה השפעה אמיתית והעריכו שפייסבוק לא תמהר להכניס פרסום לאפליקציית ווטסאפ

12.10.2015, 13:07 | אופיר דור

"כל מספר שאני אזרוק על היקף שוק הפרסום העולמי במובייל יהיה כנראה נכון ואי אפשר להפריך אותו. מדברים על זה שהשוק מגלגל 120 מיליארד דולר בשנה כיום ויגיע ל-200 מיליארד דולר ב-2018. גם אם יש טעות של כמה מיליארדים לכאן או לכאן, זה עדיין המון. כל תחומי הפרסום במובייל צומחים", אמר קובי מנחמי, מנכ"ל חברת הפרסום בדיגיטל Crossrider.

מנחמי השתתף בשיחה על מגמות פרסום במובייל ביחד עם מנכ"ל פריון (Perion) ג'וזף מנדלבאום. לדברי מנדלבאום, "אנחנו עדים היום להתלכדות בין עולם המובייל לתחום של רשתות חברתיות, כאשר היום מעל 70% מהתנועה בטוויטר או בפייסבוק מגיעה דרך המובייל. זה משהו שכמובן קוסם למפרסמים".

קראו עוד בכלכליסט

מנדלבאום ומנחמי התייחסו להחלטה של אפל לאפשר חסימת פרסומות במובייל במערכת ההפעלה החדשה שלה למכשירים ניידים, ה-iOS9. לטענתם שניהם להחלטה אין השפעה אמיתית על שוק הפרסום. "חסימת פרסומות תזיק רק לספקי התוכן ומפעילי האתרים ולא דווקא למפרסמים", אמר מנדלבאום. "אפל עושה הרבה דברים לטובת המשתמש, אבל היא צריכה להתחשב גם בסביבה. אי אפשר לחסום פרסומות כי מישהו בסוף צריך לממן את האתרים, אין ארוחות צהריים חינם ואני לא מאמין שתהיה לזה השפעה".

לדברי מנחמי, "חוסמי הפרסומות משפיעים לא יותר מאשר על 5% מהביזנס, כיוון שהם לא מפריעים לפרסומות בתוך האפליקציות, שדרכם רוב צריכת התוכן נעשית. יש כבר היום אתרים כמו של עיתון הוושינגטון פוסט שלא נותנים לך להיכנס לאתר עם אתה משתמש בחוסם פרסומות וזה יכול להתרחב. אפשרות אחרת היא שהפרסום יהפוך לסמוי ובלתי מובחן מהתוכן".

ג ג'וזף מנדלבאום מנכ"ל פריון בוועידת מובייל 2016. "חסימת פרסומות תזיק רק לספקי התוכן ומפעילי האתרים ולא דווקא למפרסמים" | צילום: ענר גרין ג

מנחמי טען כי "אפל מנסה להראות שהיא דואגת למשתמשים אפילו כמס שפתיים. בסופו של דבר אני מאמין שמדובר בחדשות טובות לתעשייה כי הפרסומות יצטרכו להיות טובות יותר. אין סיכוי שהפרסום יעלם. זה לא שהמשתמשים יתחילו לשלם על תוכן".

עוד שאלה אליה התייחסו השניים היא האם פייסבוק תכניס פרסומות לאפליקציית ווטסאפ כדי להחזיר את השקעת המיליארדים ברכישת האפליקציה. "אני לא חושב שהיא תכניס פרסומות במתכונת הרגילה. זה לא יהיה פרסום על מודעה שתציץ לנו בפינת השיחה. מה שכן יכול לקרות זה שאם תדבר עם חבר על הזמנת סושי , אז יהיה איזשהו עוזר חכם שישלח לך קישור למסעדות יפניות. גם באפליקציות לשעון של אפל או למשקפים של גוגל אני מאמין שנראה פרסומות חכמות שאתה תביא אליך".

לדברי מנדלבאום, "פייסבוק החליטה להכניס פרסומות לאינסטגרם, שהיא היום פלטפורמת הפרסום הכי צומחת בעולם. הפלטפורמה מצליחה, כיוון שהפרסום באינסטגרם נותן למשתמש חוויה טובה. זאת גם הסיבה שאנשים רואים פרסומות בסופרבול. אפשר לעשות פרסום שנותן חוויה יצירתית למשתמש. בכל זאת אני לא מאמין שפייסבוק תכניס פרסומות לווטסאפ, שנרכשה כצעד דפנסיבי, לפחות כל עוד הצמיחה של החברה נשארת גבוהה. רק כאשר קצב הצמיחה יאט, יתחיל הלחץ על פייסבוק לעשות כסף מווטסאפ".

תגיות