אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

Mobile 2016

"בעבר חברות אינטרנט סיניות חיקו את האמריקאיות. היום הן מובילות במקביל"

פו שנג, מנכ"ל ומייסד צ'יטה מובייל שנסחרת היום בוול סטריט לפי שווי שוק של 2.3 מיליארד דולר הסביר היום בוועידת "כלכליסט" על השינוי המטאורי שחל בשנים האחרונות בשוק המובייל של סין

12.10.2015, 16:00 | רן אברמסון

"כשיצאנו להנפקה בוול סטריט במאי אשתקד, המשקיעים שאלו אותי איך חברה סינית תשיג בסיס לקוחות ענק מחוץ לסין. התשובה שלי הייתה שאפליקציות תשתית למובייל הכרחיות הן הכרחיות לכל חברת סטארט אפ כיום", כך אמר היום פו שנג, מנכ"ל ומייסד חברת צ'יטה מובייל הסינית, שנסחרת בוול סטריט לפי שווי שוק של 2.3 מיליארד דולר בוועידת המובייל 2016 של "כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

פו המשיך: "שאלה אחרת שהפנו אליי היא איך חברה סינית תעשה כסף מחוץ לסין. 95% מההכנסות שלנו בשנה שעברה הגיעו מאתרים עסקיים בסין. אבל, ברבעון האחרון 66% מההכנסות הגיעו מאתר המובייל שלנו, וחצי מההכנסות הגיעו מחוץ לסין", הצהיר פו.

פו סיפר על תחילת הדרך של החברה בראשה הוא עומד: "צ'יטה מובייל היא חברה צעירה שקיימת רק חמש שנים. לפני שלוש שנים כשהאינטרנט במובייל פרץ, לא ידענו איך להביס את טנסנט או וויצ'ט בסין. לא היה לנו סיכוי לפתח את העסק שלנו באינטרנט במובייל בסין. ביקרתי בארה"ב והבנתי שאני יכול למקד את העסק בשוק הבינלאומי. הבנתי ששוק אפליקציות תשתית המובייל שם לא מפותח מספיק. החלטנו למקד את כל המאמצים שלנו ואת כל כח האדם שלנו בתוכנית גו גלובל. כיום יש לנו 5 מיליון משתמשים באתר המובייל ו-1.34 מיליארד אנשים הורידו את האפליקציה שלנו", ציין.

פו שנג בוועידת מובייל 2016. "המשקיעים שאלו אותי איך חברה סינית תשיג בסיס לקוחות ענק מחוץ לסין", צילום: ענר גרין פו שנג בוועידת מובייל 2016. "המשקיעים שאלו אותי איך חברה סינית תשיג בסיס לקוחות ענק מחוץ לסין" | צילום: ענר גרין פו שנג בוועידת מובייל 2016. "המשקיעים שאלו אותי איך חברה סינית תשיג בסיס לקוחות ענק מחוץ לסין", צילום: ענר גרין

פו דיבר על ההתפתחות של שוק המובייל בסין. "לפני שנים לא רבות חברות סיניות חיקו חברות אמריקאיות. היום הסינים והאמריקאים מובילים את

השוק במקביל. בין 10 ענקיות אינטרנט בסין 4 מגיעות מארה"ב ו-6 מסין", הוא אומר. "יש 3 מפתחות להצלחה באינטרנט הסיני. הראשון הוא מהירות. כל הסינים הצעירים רוצים להיות מהירים ולכן יכולת הביצוע של החברה חייבת להיות טובה. מפתח אחר הוא חינמיות. בעשור האחרון הסינים התרגלו לא לשלם על תוכנה, והם לא יתחילו עכשיו, לכן מודל ההכנסה צריך להיות אחר ולהתבסס על הכנסות ממודעות למשל. המפתח השלישי הוא כישרון. יש יותר ויותר סינים עם השכלה גבוהה. כל שנה יש מיליון מהנדסים חדשים, צריך לנצל את זה".

פו המשיך, "כשביקרתי בארה"ב לפני 4 שנים אנשים לא חשבו שחברות סיניות יתחרו בחברות אמריקאיות, כשביקרתי בסיניות הבנתי מדוע. האמריקאים מעזים לחשוב שונה. אני העזתי לחשוב שונה, ואני מקווה שכמוני, עוד הרבה אנשים שאין להם אנגלית טובה יוכלו לחלום גלובלית ויקבלו את ההזדמנות שלהם".

תגיות