אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

Mobile 2016

מייסד החברה שהמציאה את העט החכם: כך גייסנו מיליון דולר בחודש וחצי

גלעד לדרר, מייסד OTM טכנולוגיות סיפר בוועידת המובייל של "כלכליסט", באיזו דרך נתנו לו 5,000 איש 200 דולר בממוצע: "הסף שקבענו הוא 100 אלף דולר אותו עברנו בתוך 24 שעות, אח"כ העלנו את הסף עד שהגענו למיליון דולר"

12.10.2015, 16:09 | אורנה יפת

"אני אומר לכל העולם שיש לי רעיון נהדר ואני רק צריך כסף כדי לממש אותו, אז תנו לי כסף. זה לא הלוואה, ואני אפילו לא מחזיר את הכסף למי שנתן לי אותו. כלומר, אני יכול למעשה לקחת את הכסף וללכת. ומשום מה המון אנשים עושים את זה, עד כדי כך ש-5,000 אנשים נתנו לנו בממוצע 200 דולר וגייסנו ב-45 יום מיליון דולר מארה"ב". את הסיפור הזה שנשמע קצת לא אמיתי, סיפר גלעד לדרר, מייסד OTM טכנולוגיות, שהצליחה לגייס מיליון דולר בקיקסטארטר, עבור ייצור עט דגיטלי.

לדרר דיבר בוועידת המובייל 2016 של "כלכליסט" ותיאר את הדרך בה גייסה החברה כסף. "הסף שקבענו הוא 100 אלף דולר אותו עברנו בתוך 24 שעות, אח"כ העלנו את הסף עד שהגענו למיליון דולר".

OTM פיתחה את PHREE - עט דיגיטלי הכותב על כל משטח ומבוסס על טכנולוגיית OTM שמודדת תנועה של כל אובייקט במרחב תלת מימדי באמצעות לייזר דופלר. העט הדיגיטלי מאפשר להעביר שרטוטים ישירות למחשב, לסמארטפון או לטאבלט וכיום הוא עדיין מוצר שמי שמשתמש בו הם בעיקר מעצבים ואנשי מקצוע, אך המצב הזה עשוי להשתנות בעתיד הקרוב. "מה שהמצאנו זה אופטיקה", מסביר לדרר. "אנחנו בעצם מודדים לייזר דופלר. אותו עקרון פיזיקלי שאיתו מודדים את התפשטות הייקום. את העקרון הזה אנחנו מיישמים ב- PHREE ואיכשהו התמזל מזלנו והצלחנו לחשוב על דרך למדוד לייזר דופלר בשלושה מימדים, כשאותו סנסור נמצא בקצה של העט ומודד את התנועה ביחס לכל משטח שהעט כותב עליו. זה נשמע פשוט, אבל זו בעיה טכנולוגית מאד מסובכת ולא פשוטה".

גלעד לדרר בועידת מובייל 2016. "אני אומר לכל העולם שיש לי רעיון נהדר ואני רק צריך כסף כדי לממש אותו, אז תנו לי כסף", צילום: ענר גרין גלעד לדרר בועידת מובייל 2016. "אני אומר לכל העולם שיש לי רעיון נהדר ואני רק צריך כסף כדי לממש אותו, אז תנו לי כסף" | צילום: ענר גרין גלעד לדרר בועידת מובייל 2016. "אני אומר לכל העולם שיש לי רעיון נהדר ואני רק צריך כסף כדי לממש אותו, אז תנו לי כסף", צילום: ענר גרין

קמפיין גיוס הכסף שהעלתה החברה ברשת הצליח מאד, ולדברי לדרר נרשם כקמפיין הישראלי השני הטוב בכל הזמנים ואחד מ-40 הקמפיינים של טכנולוגיה שהצליחו ביותר בעולם. "גם כמות הכיסוי העיתונאי שקיבלנו בעולם הייתה מדהימה. לא פנינו אל העיתונים והמגזינים, אלא הם פנו אלינו. אפילו במארי קלייר, שבועון האופנה הצרפתי, החליטו שהם אוהבים את עיצוב העט הדיגיטלי שלנו ושמו תמונה שלו במגזין שלהם".

לדבריו, החברה קיימת קרוב ל-18 שנה "ורק כשהחלטנו להשיק את העט הדיגיטלי, אפל הודיעה שהיא משיקה גם היא מוצר דומה. וכשאפל מודיעה דבר כזה, ברור שזה יהיה מוצר שכולם ירצו שיהיה להם".

לדרר אמר כי החברה תמכור את העט הדיגיטלי לאותם 5,000 אנשים שקנו אותו בקיקסטארטר, ובמקביל "נמכור את אותו סנסור שמודד את הלייזר דופלר גם ליצרני אלקטקרוניקה גדולים, בתקווה להגיע לכל העולם".

תגיות