אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך משפיעים נישואין ולידות על השימוש שלכם בפייסבוק?

איך משפיעים נישואין ולידות על השימוש שלכם בפייסבוק?

הרשת החברתית פרסמה דו"ח המציג את השינויים באופי הגלישה של משתמשים שמתחתנים ומביאים ילדים לעולם. לפי החברה, פרק הזמן הממוצע בין אירוסין לחתונה הוא 15 חודשים, גיל הנישואין הממוצע לגברים הוא 29 וכולם מדברים על הילדים שלהם יותר מדי

12.10.2015, 16:00 | נמרוד צוק
בדו"ח חדש שהוציאה פייסבוק, תחת השם Moments That Matter, חושפת החברה שורה של נתונים סטטיסטיים על התנהגות המשתמשים ברשת החברתית. היא מתייחסת בו לרגעים משמעותיים במהלך החיים, השנה והיומיום - כמו נישואין, לידת הילד הראשון, רכישת מכונית חדשה, שינוי מקום המגורים, חגים וחופשות.

קראו עוד בכלכליסט

ב-2014, לדוגמה, שינוי 1.9 מיליון משתמשים את הסטטוס שלהם ל"נשוי", כאשר משך הזמן הממוצע מרגע האירוסין לחתונה עמד על 15 חודשים, וגיל הנישואין החציוני עמד על 27 לנשים ו-29 לגברים. העונות הפופולריות לחתונה, אומרים בפייסבוק, הן הקיץ והסתיו, כאשר יוני הוא החודש החביב ביותר על המתחתנים, עם 11.6% שבוחרים במועד זה.

איך הזוגיות שלכם משתקפת ברשת החברתית?, צילום: שאטרסטוק איך הזוגיות שלכם משתקפת ברשת החברתית? | צילום: שאטרסטוק איך הזוגיות שלכם משתקפת ברשת החברתית?, צילום: שאטרסטוק

כחצי שנה לפני מועד החתונה מגיעה השיחה הפומבית בפייסבוק של בני הזוג על נושאים הקשורים לחתונתם לתדירות שיא, שנשמרת עד יום החתונה עצמו, כאשר הנושאים המעניינים אותם ביותר (אצל זוגות סטרייטים, בכל מקרה) הם שמלת הכלה, במקרה של נשים ומסיבת הרווקים במקרה של הגברים. מיסוד הקשר גורר גם התעצמות של השיחה סביב נושאים כלכליים, בעיקר רכישת בית ומימון גידול הילדים, בה הצד הדומיננטי הוא בדרך כלל בת הזוג.

אירוע משמעותי נוסף שמשנה את האופן בו אנשים משתמשים בפייסבוק הוא לידת הילד הראשון. הצורך לטפל בתינוק הופך את המחשב לפחות זמין ומגדיל את השימוש במובייל, כאשר הורים טריים מבלים פי 1.4 יותר מול אפליקציית הפייסבוק לעומת משתמשים נטולי ילדים - פי 1.5 במקרה של אמהות, פי 1.1 אצל אבות. השימוש של הורים טריים בפייסבוק מתחיל בשעות מוקדמות – הם מתחילים לבדוק את החשבון כבר מ-4 בבוקר, כאשר השימוש מגיע לשיא ב-7 בבוקר, שעה בה 56% מההורים הטריים כבר השתמשו בשירות לפחות פעם אחת, לעומת 45% מהמשתמשים נטולי הילדים.

כן, ראיתי שפרסמת עוד תמונה של הילד

תופעה מוכרת נוספת, שמקבלת בדו"ח פנים ברורות יותר, היא הנטיה של הורים צעירים לשתף את חברי הפייסבוק בתכנים הקשורים לתינוק במידה מוגזמת - אמהות לילד ראשון מפרסמות מספר ססטוסים גדול פי 2.6 לעומת קצב הסטטוסים לפני הלידה, פי 2.9 יותר תמונות ופי 5 יותר סרטונים. הורים מקבלים 37% יותר תגובות מקרובי משפחה ו-47% יותר תגובות מחברים על פוסטים הקשורים לצאצאים שלהם לעומת פוסטים אחרים.

בסך הכל, ביום טיפוסי בפייסבוק שולחים משתמשי הרשת החברתית 280 מיליון הצעות חברות, מעלים 350 מיליון תמונות, וצופים בסרטונים כ-4 מיליארד פעמים. משתמשי אינסטגרם מעלים עליה 70 מליון תמונות וסרטונים.

תגיות