אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבת ישראל: 2 חוזים חדשים להובלת מטענים בכ-109 מיליון שקל צילום: ערן יופי כהן

רכבת ישראל: 2 חוזים חדשים להובלת מטענים בכ-109 מיליון שקל

חברת "אליקים בן ארי" תוביל חול מהדרום לאזור המרכז והצפון, ותוביל דרומה אשפה; חברת "'א.ד. עידן חדש" תוביל סלעים ממסוף נעמן לנמל אשדוד

15.10.2015, 09:57 | ליאור גוטמן

חטיבת המטענים החדשה של רכבת ישראל חתמה בימים האחרונים על חוזים חדשים שיגדילו בעשרות אחוזים את הכנסותיה מהובלת מטענים. כך דיווחה הבוקר (ה') החברה.

קראו עוד בכלכליסט

החוזה הראשון הוא מול חברת "אליקים בן ארי" במסגרתו תוביל החברה חול מאזור הדרום לאזור המרכז והצפון, וכן תוביל בחזרה (מצפון לדרום) אשפה מהמסוף בבני ברק למסוף המטענים באזור צפע. החוזה הוא ל-5 שנים עד סוף 2021 ונקבע שהצדדים יוכלו להאריכו בעוד 5 שנים.

להערכת רכבת ישראל ההכנסות מהסכם זה ב-2016 יגיעו לכ-42 מיליון שקל (מתוכם כ-12 מיליון שקל הכנסה ישירה וכ-30 מיליון שקל הכנסה מסובסידיה), ואילו בשנת 2017 - כ-59 מיליון שקל (17 מיליון שקל הכנסה ישירה וכ-42 מיליון שקל הכנסה מסובסידיה).

בועז צפריר, רכבת ישראל, צילום: יובל חן בועז צפריר, רכבת ישראל | צילום: יובל חן בועז צפריר, רכבת ישראל, צילום: יובל חן

שני החוזים הללו מגלמים גידול בהכנסות החברה בכ-101 מיליון שקל לשנה. לשם השוואה, דו"ח רכבת ישראל לרבעון השני של 2015 בנושא הובלת מטענים מצביע על היקף הכנסות חציוני של כ-80 מיליון שקל (ירידה של כ-7% לעומת החציון הראשון של 2014), מה שמגלם נכון להיום (וללא חישוב החוזים החדשים) היקף הכנסות שנתי של כ-160 מיליון שקל.

החוזה השני הוא מול חברת "'א.ד. עידן חדש" ותכליתו הובלת סלעים ממסוף נעמן לנמל אשדוד, שישמשו

להקמת הנמל החדש. היקף ההכנסה הצפוי מחוזה זה הוא כ-8 מיליון שקל בשנה, תחילת ההובלה צפויה בשבועות הקרובים.

ברכבת אומרים שמטרת המהלך הוא הגדלת היקף ההכנסות של הרכבת וגם שיפור איכות השירות ללקוחות עסקיים וצמצום מספר המשאיות שעולות מדי יום על הכביש. מאחורי חתימת החוזים עמד סמנ"כל חטיבת המטענים אורי שריר.

באוגוסט האחרון דיווחה החברה על רכישה של קרונות ישנים לתגבור העבודה בחטיבת המטענים והמשא, בעסקה שעלותה נאמדת בכ-140 מיליון שקל. 

בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "אני צופה חטיבת המטענים גידול מהובלת הלקוחות הקיימים, הן בתחום המכולות והן בתחום המחצבים. אנו קוצרים כעת את פירות ההשקעה הרבה בתחום המטענים. נמשיך לפתח את חברת רכבת ישראל כגורם משמעותי בתחום הובלת המטענים".

תגיות