אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הילדות מעדיפות צעצועים אלקטרוניים ודיגיטליים, ומכירות ברבי בירידה

הילדות מעדיפות צעצועים אלקטרוניים ודיגיטליים, ומכירות ברבי בירידה

מדובר בירידה מתמשכת כבר שמונה רבעונים ברציפות; היצרנית מאטל גם ציינה כי גם התחזקות הדולר פוגעת בשורה התחתונה שלה

17.10.2015, 10:09 | שירות כלכליסט

מכירותיה של ברבי – נכס צאן ברזל של תעשיית הצעצועים האמריקאית – רושמות ירידה כבר שמונה רבעונים ברציפות. זאת על רקע העדפה גוברת בקרב בנות לצעצועים אלקטרוניים אינטראקטיביים וטאבלטים.

קראו עוד בכלכליסט

היצרנית מאטל רשמה ברבעון השלישי ירידה של 14% במכירות הגלובליות של הבובה, שנוצרה לפני 56 שנים, והיא נאבקת להחיות את מכירותיה.

ההכנסות נטו של החברה נפלו בלמעלה משליש ל-223.8 מיליון דולר - או ב-66 סנט למניה - ברבעון השלישי שהסתיים בסוף ספטמבר. זאת לעומת 331.8 מיליון דולר - או 97 סנט למניה - באותה התקופה אשתקד.

מניות החברה, שדיווחה גם על מכירות חלשות של מותגים אחרים, ירדו ב-10% בשעות שלאחר המסחר ביום חמישי. מאטל, שב-2014 כמחצית מההכנסות שלה הגיעו ממכירות גלובליות, אמרה שהתחזקותו של הדולר פוגעת בשורה התחתונה שלה.

מנכ"ל החברה, כריסטופר סינקלייר, אמר שהתוצאות עלו בקנה אחד עם "ציפיותינו בשלב זה של הרפורמה" אותה מבצעת החברה בעסקיה.

סינקלייר אמר גם כי החברה "פועלת באגרסיביות לפיתוח תוכניות לקיזוז פערי ההכנסות בהשוואה למוצר 'הנסיכה מדיסני'". ב-2014, יריבתה של מאטל הקטנה ממנה, האסברו, זכתה ברישיון לייצור בובות "הנסיכה של דיסני", כולל אלו המבוססות על דמויות שובר הקופות "לשבור את הקרח", אותן תתחיל למכור בינואר.

תגיות