אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לאמזון נמאס מביקורות המוצר המזויפות: תובעת 1,000 טוקבקיסטים

לאמזון נמאס מביקורות המוצר המזויפות: תובעת 1,000 טוקבקיסטים

ביקורות שכאלה יכולות להעלות על נס מוצרים נחותים ולקבור מוצרים מעולים ואמזון החליטה לטפל בעניין. היא איתרה גולשים שנשכרו דרך אתר Fiverr וכתבו אצלה ביקורות בתשלום - ותיקח אותם אל בית המשפט

19.10.2015, 12:29 | שירות כלכליסט
אמזון נוקטת ביד קשה כלפי גולשים שכותבים ביקורות שמשבחות או קוטלות מוצרים שלא רכשו, כחלק משירות בתשלום שסיפקו לעסקים בעלי עניין. הגרדיאן הבריטי דיווח כי החברה פתחה בהליך משפטי נגד 1,000 טוקבקיסטים שכאלה.

קראו עוד בכלכליסט

הביקורות השליליות על המוצרים הפכו לתעשייה בפני עצמה: לטענת אמזון, חברות שוכרות אנשים באתר Fiverr, שיכתבו ביקורות על מוצריהן ועל מוצרים מתחרים. אמזון הצליחה לאתר את הגולשים על אף שהשתמשו בשמות וחשבונות מזויפים, דרך נתוני הגישה לאתר שלה.

טוקבקים בתשלום? לא אצל אמזון, צילום: shutterstock טוקבקים בתשלום? לא אצל אמזון | צילום: shutterstock טוקבקים בתשלום? לא אצל אמזון, צילום: shutterstock

"מספר זעום של מוכרים ויצרנים מנסים להשיג יתרון תחרותי בצורה לא הוגנת ויוצרים ביקורות מוצר שגויות, מטעות ומזויפות", אמר דובר אמזון לגרדיאן. "על אף מספרן הקטן, הביקורות הללו מאיימות על האמון שנותנים בנו הגולשים ושאר היצרנים והמוכרים – ובכך, פוגעים במותג אמזון". החברה הציגה מספר דוגמאות לביקורות מזויפות, ביניהן גולש שכתב על כבל USB מואר: "האיר את חיי. ללא ספק אקנה עוד, התרשמתי מכמה בהירים הם האורות שעל הכבל".

אמזון לא תובעת את Fiverr, החברה דרכה נשכרו הטוקבקיסטים האמורים. האחרונה אף שיתפה פעולה עם אמזון וסייעה לה באיתור המשתמשים שכתבו ביקורות מזויפות, בין היתר משום שהפרת תנאי שימוש של חברות אחרות מהווה הפרת תנאי שימוש בפייבר עצמה.

תגיות