אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אוף ברודוויי של האופנה צילום: ולרי בלקינד

אוף ברודוויי של האופנה

אירועי "מחוץ למסלול" שמתקיימים לצד שבוע האופנה חושפים מעצבים מתחילים שאולי יהפכו לדבר הבא

21.10.2015, 08:39 | מורן לונדון

אחרי ששבוע האופנה הגיע לישראל, סוף סוף מאומץ פה גם נוהג־המשנה שלו: Off Schedule (מחוץ ללו"ז, בתרגום חופשי), סדרת תצוגות המרכזת מעצבים קטנים ומתחילים, שמתקיימת במקביל ומספקת הזדמנות לגלות את הדבר הבא. הגרסה הישראלית, "מחוץ למסלול", תיערך מחר ומחרתיים (חמישי־שישי), ובמסגרתה יותר מ־50 מעצבים ישראלים יפתחו את הסטודיו שלהם לקהל. נוסף על כך תיערך מכירה של פריטים בחמישה מתחמים בתל אביב, תצוגות ורטרוספקטיבה לבית הספר לעיצוב נעליים "הגילדה" (פרטים בפייסבוק של "מחוץ למסלול").

"המעצבים לא צריכים להשקיע: המימון מגיע מגופים ממשלתיים, מקרנות וממפעל הפיס", מסביר לירון הרשקוביץ, מנכ"ל עמותת לצאת מהקופסה העוסקת בקידום אמנות ישראלית. לדבריו, זו הזדמנות נדירה לחשיפה: "לכבוד שבוע האופנה מכון היצוא והתאחדות התעשיינים מביאים לארץ קניינים בינלאומיים. פנינו לקניינים האלה והזמנו אותם להכיר גם את המעצבים הקטנים".

שמלה של פיו פיו. 780 שקל, צילום: ולרי בלקינד שמלה של פיו פיו. 780 שקל | צילום: ולרי בלקינד שמלה של פיו פיו. 780 שקל, צילום: ולרי בלקינד

אחת המשתתפות באירוע השנה היא מור ולין, בעלת המותג פיו פיו. "הצגתי בשבוע האופנה ב־2011, אבל לא המשכתי בזה", היא מספרת. "כיף לבנות קולקציה למסלול בלי לעשות שיקולים מסחריים, אבל זה יקר, וכרגע לא מתאפשר לי לנתב את המשאבים שלי לשם. אני עוד מחכה שזה באמת יניב תוצאות, כלומר הזמנות".

לדברי ולין, היא מצפה לחוויה מרגשת: "החנות שלי צמודה לסטודיו", היא אומרת, "אבל מעצבים שלא חושפים את הלקוחות לסטודיו שלהם ייהנו הנאה כפולה: מניסיוני לקוחות אוהבים מאוד לראות את העבודה. זה נותן להם תחושה של היכרות עם המעצב וזה מוסיף המון לחווייה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות