מיקרוסופט הכתה את תחזיות האנליסטים, אבל ירדה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל
במהלך הרבעון השלישי רשמה החברה הכנסות של 21.7 מיליארד דולר - ירידה של 7% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי ירד ב-1% והסתכם ב-5.4 מיליארד דולר
ירידה בהכנסות משירותים משרדיים
בתחום חבילות התוכנה והשירותים המשרדיים איבדה החברה 3% מהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל ב-2014, והן הסתכמו ב-6.3 מיליארד דולר. מתוכם, הכנסות מוצרי אופיס צמחו ב-5% וההכנסות ממנויים עסקיים לאופיס 365 צמחו ב-70%. 3 מיליון מנויי אופיס 365 פרטיים נוספו לחברה במהלך הרבעון ומספרם הגיע ל-18.2 מיליון מנויים. ההכנסות ממערכת ה-CRM דיינמיקס צמחו ב-12%.
חטיבת "הענן החכם" הראתה צמיחה בהכנסות, עם גידול של 8% לסכום של 5.9 מיליארד דולר. היקף השימוש בפלטפורמת Azure וההכנסות ממנה הוכפלו לעומת הרבעון הקודם, ומספר הלקוחות העסקיים שעושים שימוש במערכת Enterprise Mobility הוכפל והגיע ל-20 אלף חברות. ההכנסות ממכירת שרתים ושרותי ענן צמחו ב-13 אחוז.
את המכה העיקרית ספגה החברה בתחום המחשוב האישי וההתקנים, עם ירידה של 17% להכנסה של 9.4 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל ב-2014. מכירות עותקי ווינדוס ליצרניות מחשבים ירדו ב-6% (החברה ציינה כי עדיין מדובר בביצועים טובים יותר מאלו שהפגין שוק ה-PC בכללותו, הודות לחדשנות בתחום החומרה סביב ווינדוס 10). מכירות הסמאטרפונים התרסקו ב-54%.
שני תחומים נוספים בהם נהנתה החברה מצמיחה משמעותית היו מספר המנויים לשירות אקסבוקס לייב, שצמח ב-28% והגיע ל-39 מיליון, וההכנסות מפרסום צמוד חיפוש ממנוע החיפוש בינג שגדלו ב-29 אחוז הודות לחדירת ווינדוס 10 לשוק.
2 תגובות לכתיבת תגובה