אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: אובר מתכננת סבב גיוס שמיני לפי שווי של 60-70 מיליארד דולר צילום: איי אף פי

דיווח: אובר מתכננת סבב גיוס שמיני לפי שווי של 60-70 מיליארד דולר

סבב הגיוס הנוכחי, השמיני בחמש השנים האחרונות, צפוי להפוך את אובר לסטארט-אפ הפרטי עם שווי השוק הגבוה בעולם, לאחר שבסבב הגיוס שערכה החברה בקיץ הוערך שווייה ב-50 מיליארד דולר

24.10.2015, 11:14 | עומר כביר

ממשיכה לדהור קדימה: מפתחת אפליקציית הזמנת הנסיעות אובר מעוניינת לגייס קרוב למיליארד דולר לפי שווי עתק של בין 60 מיליארד ל-70 מילארד דולר – כך מדווח הניו יורק טיימס.

קראו עוד בכלכליסט

סבב הגיוס הנוכחי, השמיני בחמש השנים האחרונות, צפוי להפוך את אובר לסטארט-אפ הפרטי עם שווי השוק הגבוה בעולם, לאחר שבסבב הגיוס שערכה החברה בקיץ הוערך שווייה ב-50 מיליארד דולר. עד היום גייסה אובר 8.21 מיליארד דולר בסך הכול, 6.7 מיליארד מהם ב-12 החודשים האחרונים. הגיוס הגדול הראשון של החברה, 1.2 מיליארד דולר, בוצע ביוני 2014 ואז עמד שווייה על 18.2 מיליארד דולר.

הליך הגיוס נמצא עדיין בראשיתו ובשבועות הקרובים צפויה החברה לדבר עם משקיעים פונטציאלים. זאת, אחרי שההנהלה הבכירה של החברה אישרה לאחרונה את היציאה לגיוס.

אף שחברות כמו פייסבוק הקדימו סבבי גיוסים גדולים להנפקה ראשונית, מייסד ומנכ"ל אובר, טראוויס קאלניק, אמר שהנפקה על נמצאת על סדר היום של החברה. “אנחנו כמו תלמידי כיתה ח'”, הוא הסביר במהלך ועידת WSJDLive של הוול סטריט ג'ורנל השבוע. “אנחנו בחטיבת ביניים ומישהו אומר לנו שאנחנו צריכים ללכת לנשף הסיום. זה מוקדם מדי. אנחנו צריכים להגיע קודם לתיכון לפני שאנחנו מדברים על דברים כאלו".

אובר, שהוקמה ב-2009, פעילה היום ב-300 ערים ב-63 מדינות והיא בפועל חברת התחבורה הציבורית הגדולה בעולם. חרף הגידול העצום שרשמה, לחברה תקורה נמוכה יחסית שכן הנהגים שעובדים בשירותה לא מוגדרים כעובדי החברה אלא כקבלנים עצמאים. מודל זה מאפשר לאובר להיכנס למוקדי פעילות חדשים בלי הצורך להקים תשתית מקומית רחבה בדמות רכישת צי רכב ושכירת נהגים ועובדים אחרים שיתחזקו אותם.

מודל זה, וכן מנהגים אחרים של החברה כמו שימוש בנהגים חסרי רישיון מתאים לבצע עבודה של נהגי מוניות, הוליד עימותים ותביעות משפטיות רבים במדינות השונות שבהן פעילה אובר, ובאזורים מסוימים אף נאסרה פעילות החברה לחלוטין. חרף זאת, וחרף הביקורת הרחבה שמופנה כלפי אובר בתקשורת, היא לא התקשתה לגייס סכומים רבים ממשקיעים בולטים כמו קרנות ההון סיכון Benchmakr ו-Google Ventures, גולדמן סאקס, או ענקית האינטרנט הסינית באידו.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
דודי הנה מה ששאתה מפספס
לפי דעתי המשקעים לא מתייחסים לאובר בתור חברת קישור בין נהגים לנוסעים אלא משקעים לפי מה שאובר מתכננת להיות חברת הסעות שעובדת באמצעות מכוניות אוטונומיות. התהליך הנוכחי הוא תהליך כנסיה מהיר לכמה שיותר מקומות כאשר עוד שנתיים שלוש החברה תוציא את המכונית האוטונומית שלה, בנתיים אנשים מתרגלים להזמין נסיעות מאובר. במטרה של אובר ברגע זה היא להחזיק מספיק זמן עד שמכוניות אוטונומיות יהיו זמינות ואז היא תהיה בעמדה של השתלטות על שוק שעדיין לא קיים.
ggg , ta  |  24.10.15
6.
הזוי... פשוט הזוי
8 סבבי גיוס, מיליארדים שהושקעו ולאף אחד אין מושג איך להפוך את הדבר הזה לחברה אמיתית שמרוויחה. כל המשקיעים רואים את שווי ההשקעה שלהם מזנק לשמיים עם כל גיוס נוסף אבל החכמים שבהם בטח כבר מבינים שלעולם לא יוכלו לממש בשווי כזה. אובר לא הולכת להנפקה פשוט כי אין לה מה למכור בהנפקה - היא מכונה ששורפת מיליארדים בקצב מסחרר כדי לבנות מאגר משתמשים עצום אבל גם מתעקשת להיות רק המתווך ולא לקחת אחריות על כלום...
אלי  |  24.10.15
לכל התגובות