בונו, שפילברג ורומן אברמוביץ' בבעיה: תקנות חדשות לתפעול היאכטות שלהם
על פי התקנות החדשות בארה"ב, היאכטות הגדולות יצטרכו מ-2016 להצטייד בציוד שיצמצם את פליטת הגזים הרעילים. בוני הספינות כבר איימו כי מדובר ב"יום הדין" של תעשיית היאכטות הגדולות
על פי התקנות החדשות, כל היאכטות הגדולות שייבנו החל מהשנה הבאה יצטרכו לשאת עליהן ציוד כבד שיעזור לצמצם את פליטת הגזים הרעילים. בוני הספינות כבר איימו כי מדובר ב"יום הדין" של תעשיית היאכטות הגדולות, מכיוון שהבעלים יאלצו לוותר על חלק מהמרחב לטובת הציוד הרב. השינויים ישפיעו קרוב לוודאי על האוליגרכים העשירים ביותר ואיילי הנפט, וכן על מפורסמים כמו סטיבן שפילברג ובונו, שבבעלותם ספינה מפוארת.
על פי התקנות, שנכנסות רשמית לתוקף בינואר 2016, כלי שייט מעל גודל של 23.7 מטרים ומשקל של 500 טונה שנכנסים למים האמריקאיים יצטרכו לכלול ציוד שממיר חנקן דו חמצני לנתרן ולמים. התקנות מחייבת את היאכטות להפחית את פליטת החנקן הדו חמצני ב-80%.
פעילים סביבתיים קוראים כבר שנים להחלת תקנות מחמירות יותר על בעלי היאכטות, בטענה שעל בעלי מכוניות מוטלות יותר חוקים נגד זיהום. הרגולציות אמנם מתייחסות בשלב הראשון רק ליאכטות חדשות, אך היאכטות הגדולות שכבר קיימות יצטרכו להוסיף את הציוד המדובר עד 2021 לפני שייכנסו למים האמריקאיים. החוקים צפויים להיכנס לתוקף גם באירופה בתוך שנים ספורות.
סולן יו2 בונו, הבמאי סטיבן שפילברג והבעלים של צ'לסי רומן אברמוביץ', הם בין הידוענים שצפויים להיות מושפעים מהשינוי בחוקים. בונו הוא הבעלים של יאכטה יוקרתית בגודל 60 מטרים, ואילו אברמוביץ' הוא הבעלים הגאה של היאכטה אקליפס, המתפרשת על פני 167 מטרים. היא נחשבה ליאכטה הגדולה בעולם לאחר השלמת בנייתה ב-2010, וכוללת אולם קולנוע, חדר משחקים, מכון יופי, אולם ריקודים, 2 בריכות, סאונה ושני מנחות מסוקים.
שפילברג מנסה בימים אלה למכור את היאכטה שלו השווה 183.7 מיליון דולר. היאכטה, בגודל 84.5 מטרים הפכה להיות "קטנה מדי" עבור הבמאי, שבונה כעת יאכטה חדשה במחיר של 245 מיליון דולר.
14 תגובות לכתיבת תגובה