אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושר: 1.5 מיליארד שקל יחזרו למבוטחי ביטוח החובה לרכב צילום: גלעד קוולרצ'יק

אושר: 1.5 מיליארד שקל יחזרו למבוטחי ביטוח החובה לרכב

ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת החוק להשיב למבוטחי ביטוח החובה לרכב כספים שהצטברו בקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים

25.10.2015, 17:11 | עמרי מילמן

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק הקובעת כי ניתן יהיה להשיב למבוטחי ביטוח החובה לרכב כספים שהצטברו בקרנות בהיקף של 1.5 מיליארד שקל.

הצעת החוק של שרת המשפטים, איילת שקד, מסמיכה למעשה את שר האוצר והממונה על שוק ההון, הביטחון וחיסכון, להשיב את כספים אלה, דרך הוזלת תעריפי הביטוח בשלוש השנים הקרובות.

בשנה הקרובה, ההוזלה תעמוד על כ-17%, כ-250 שקל בממוצע לפי האוצר, בשנה השנייה על כ-13%, כ-200 שקל בממוצע ובשנה השלישית על כ-5% , כלומר כ- 50 שקל בממוצע.

מקור העודפים שנצבר בקרנית (קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים שהוקמה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים), שיאפשרו את הפחתת התעריפים הזמנית, נובע מרווחי השקעות שנוצרו בשנים האחרונות.

תאונת דרכים (ארכיון), צילום: גדי קבלו תאונת דרכים (ארכיון) | צילום: גדי קבלו תאונת דרכים (ארכיון), צילום: גדי קבלו

התפקיד של קרנית הוא לפצות נפגעים בתאונות במקרים של תאונות פגע וברח, (שכן מי שאמורה לשאת בנטל הפיצוי היא חברת הביטוח של הפוגע) וכאשר נדרשת המדינה לסייע לנפגעי תאונת הדרכים, במידה וחברת הביטוח נקלעת למצוקה כלכלית.

שרת המשפטים, איילת שקד: "הציבור נתן והציבור יקבל. נשיב לציבור את כספו". שר האוצר משה כחלון: "מדובר בכסף ששייך לאזרחים ולכן החלטנו להשיב להם אותו. הוצאות הביטוח של אזרחי ישראל גדלו משמעותית בשנים האחרונות ואנחנו פועלים כעת בכדי לצמצם אותן".

תגיות

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
למגיב 16 - בעלי הרכבים לא מסבסדים את בעלי האופנועים
אלא את רווחי חברות הביטוח. אם חברות הביטוח היו מפסידות מביטוח חובה בכללי, זה היה סבסוד - התוספת שבעלי הרכבים משלמים מעלה את רווחי חברות הביטוח מביטוח חובה בשנה לכ-900 מליון ש"ח במקום 750 מליון (הפסד הדו"ג הוא כ-150 מליון). למה שהביטוח לא יהיה לפי נתוני הנהג גם בדו"ג? - מי שמועד לתאונות שישלם יותר. אם הייתם מסתכלים בראייה קצת רחבה, הייתם מבינים שהדו"ג חוסך לכם ולכולנו פקקים, חנייה, זיהום אוויר ועוד. אתה רוצה להכנס לת"א עם עוד עשרות אלפי כלי רכב ביום ולהתמודד איתם על חנייה (שגם ככה בקושי קיימת)? בכל העולם המתוקן הבינו זאת מזמן ומעודדים דו"ג, רק אצלנו יודעים הכי טוב, אולי בגלל זה המצב התחבורתי אצלנו כ"כ מתקדם...
גיל  |  03.11.15
29.
אינני מבין את אופן הצגת הדברים כהחזר כספים לציבור
טוב מה אומרים לנו 1 גבו ממכם יותר מידי והיצתברו עודפים . > אז מדוע לא מורידים את המחיר (לא הנחה כי אם הורדת מחיר) מיד ולמחיר שישקף מחיר ריאלי שלא יגרום להיצברות נוספת. 2. יש עודף בקופה אז מה זה אומר שכל אחד שירכוש ביטוח, הקרן תרשום צק על סכום ההשלמה ? או כמו בישראל הכל ישראבלוף וספין שסה"כ נותנים מבצע על מחיר שהעלו קודם כדוגמת הרבה חנויות בגדים. 3. מדוע הפריסה ? הכסף נגבה מהציבור בגלל חישוב לא נכון של האקטוארים של משרד האוצר אז כאשר אנו חייבים למדינה היא גובה עם ריבית הצמדה וקנסות ולא מחכה 3 שנים לגבייה והיכן עקרון ההדדיות ? והקנסות על חשבונם הפרטי של אותם האקטוארים שצוינו קודם. לסיכום כחלון מלך ישראל , תחלק אגורות לציבור כי בדברים האמתיים לא תגע . אחוז במע"מ לעם לא שווה למתנה שתשובה קיבל באמצעות מתווה הגז. ניפגש בבחירות הבאות , ותראה כמה מנדטים תקבל
26.10.15
לכל התגובות