אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

להרגיש כמו שר, לשלם כמו פועל

סקודה סופרב החדשה היא הרכב שמתכוונים אליו כשאומרים "דגם שובר שוק". עם תא נוסעים מרווח, אבזור מפנק ומנוע קטן אך עצבני, המכונית הצ'כית החביבה על שרי הממשלה מתחרה גם במכוניות המנהלים של האמא פולקסווגן. מזל שהמנוע שלה שורף בנזין

25.10.2015, 23:17 | תומר הדר

באולם התצוגה של סקודה שמחה והמולה: היבואנית הכריזה על מבצע מכירות והשמחה גדולה. כל כך עמוס באולם של סקודה ביום שישי בשעות הצהריים, עד שאי אפשר להידחק בין המכוניות. אם יש כאן מיתון, באולם של סקודה הוא ממש לא מורגש. העובדה שרק לפני כמה ימים סירב מנכ"ל סקודה העולמית לקידום לתפקיד מנהל פולקסווגן בארה"ב לא ממש מעניינת כאן איש. גם לא העובדה שאלפי מכוניות סקודה בעלות מנועי דיזל נוסעות בימים אלה בכבישי ישראל ונופחות לאוויר ענני זיהום.

אבל הסקודה שלנו ממש לא מזהמת, אין לה כלל מנוע דיזל. זו סקודה סופרב, מכונית המנהלים הבכירה ביותר של סקודה. בסקודה סופרב יש משהו נעים מאוד. לא מבחינת מראה (לכך עוד נגיע בהמשך), אלא מבחינת התדמית. סקודה סופרב היא מכונית נעימה תדמיתית. היא אינה משדרת יוקרה, אבל היא ענקית. היא אינה משדרת התנשאות, אבל היא נראית מורמת מעם. היא אינה משדרת פאר, אבל מדובר באחת המכוניות היותר מפוארות שנמכרות בקטגוריה. רק בגלל זה קשה שלא להתחיל עם סקודה סופרב ברגל ימין. עובדה, גם בממשלת ישראל אוהבים את הסופרב. תשאלו את הרמטכ"ל, היתה לו אחת משוריינת. תשאלו שרים בממשלות ישראל בהווה ובעבר, הסופרב מהדור הקודם היתה אחת ממכוניות השרד המועדפות עליהם. בקרוב יתפרסם מכרז נוסף לרכישת כלי רכב לשרים, וסביר להניח שהיא לא תיעדר מרשימת המכוניות שהם יקבלו.

תג מחיר אטרקטיבי

לפני כמה שבועות, כשהציגה יבואנית סקודה את הסופרב, היא זרקה לשוק פצצה מהותית - תג מחיר של 160 אלף שקל, פחות ממאזדה שש ומאופל אינסיגניה. בשפה פשוטה - הסופרב היא מכונית שוברת שוק. החיסרון של הסופרב המוזלת הוא שהמנוע שלה קטן, בנפח 1.4 ליטרים, אך יש לו מגדש טורבו שאמור, לפחות ברמת העיקרון, לדאוג שהיא תנוע בקצב משביע רצון. ביקשנו סופרב בעלת מנוע קטן מטעמי צניעות, קיבלנו סופרב בעלת מנוע טורבו בנפח 1.8 ליטרים מטעמי "זה מה יש".

חיצונית הסופרב היא מכונית נאה מאוד. בעבר לקוחות רבים לא הבינו מדוע כדאי לרכוש מכונית מנהלים של יצרנית עממית המשתמשת במכלולים של פולקסווגן, אולי עדיף פשוט לקנות פולקסווגן. אך סקודה הביאה למשוואה מרכיב שפולקסווגן אינה מציעה - גודל.

הסופרב היא מכונית ענקית, אורכה 4.86 מטרים. לשם השוואה, מרצדס S קלאס שמחירה מתקרב למיליון שקלים, משתרעת על 5.1 מטרים. והסופרב היא גם מכונית נאה מאוד. השימוש בכרום אמנם מוגבל אך ורק לגריל, והפרופיל הצדי מזכיר את הפרופיל של האוקטביה, אך לסופרב יש כמה נגיעות עיצוביות שמבדילות אותה מן העדר, כגון קו הירכתיים המודגש או הפנסים הקדמיים הייחודיים. בסך הכל העיצוב של הסופרב מצליח להסתיר היטב את גודלה.

מבפנים הסופרב אינה צריכה להסתיר את גודלה. להפך, מדובר ביתרון מהותי שמשאיר בנקל את רוב המתחרים בקטגוריית 160 אלף השקלים מאחור. לנהג יש שפע של מקום וגם לנוסע, אך היתרון הגדול ביותר מתבטא דווקא מאחור. מעטות הן המכוניות המאפשרות לנוסעים במושב האחורי למתוח קדימה את הרגליים בלי לפגוע ביושבים מקדימה, ובסופרב, אם יש נהג קומפקטי, זה אפשרי בהחלט. עוד נקודה חשובה: תא המטען יכול לבלוע כמויות מגוחכות של ציוד: שני תיקים ומזוודה, או מקרר משרדי, או טלוויזיה בגודל 50 אינטש ואפילו עיתונאי אחד. בדוק.

גם רשימת האבזור חורגת הרבה מעבר לגבולות המקובל בקטגוריית רכבי המנהלים ה"עממיים" (סופרב בגרסת המבחן עולה 210 אלף שקל) וגולשת בנקל לזו של מכוניות היוקרה: החל באבזור בטיחות מלא - כולל מערכות התרעה מפני מכוניות קרובות וכלה בתא כפפות מקורר, משטח מיוחד המגביר את האות הסלולרי של הטלפון, עשרות תאי אחסון, נקודות הטענה לטלפונים ואפילו שקע חשמל רגיל, אם הנהג חפץ לחבר לסופרב טוסטר, לפטופ או את הטלוויזיה הענקית שנכנסת לתא המטען.

סקודה סופרב מבפנים, צילום: עמית שעל סקודה סופרב מבפנים | צילום: עמית שעל סקודה סופרב מבפנים, צילום: עמית שעל

תאורת תא הנוסעים (LED) משנה צבע ושוטפת את תא הנוסעים באור כחלחל ורך. ביום אין תאורה, כך שאפשר להבחין באיכות החומרים הגבוהה. הפלסטיקה שחורה, כהה ומגורענת, אך לא בלתי נעימה למגע. אין גימיקים מיותרים מעץ או מכרום, כי הסופרב אינה מכוונת לקהל של העץ והכרום. בהחלט מעניין ומרענן לנסוע במכונית מנהלים איכותית שאינה זקוקה לגימיקים מצועצעים כדי להבהיר לקונה לאן הלך הכסף.

מבחינת איכות נסיעה קשה לבוא לסופרב בטענות, ודאי לא כשהיא מצוידת במערכת בקרת מתלים שמאפשרת לנהג לבחור בין מצב ספורט לנוחות וגם לתכנת בעצמו מצבי נסיעה. המעבר בין המצבים אינו קיצוני ונעשה באופן הרמוני מאוד, במתינות.

גם הפעילות המשולבת של המנוע עם תיבת ההילוכים האוטומטית (בעלת שבע המהירויות) זוכה לתואר "נעים", וכך גם פעילות המתלים. לא מדובר במנוע רושף אש, כמו אלה שמותקנים באחיות הספורטיביות מבית פולקסווגן, אלא במנוע שמתאים לאופיה הרגוע של הסופרב. הסופרב מרגישה הכי "בבית" במהירויות כמעט כפולות מן המהירות החוקית - שקטה, נינוחה ובעיקר נוסכת ביטחון.

סקודה התקדמה

הסופרב חולקת פלטפורמה עם כמה וכמה דגמים של קבוצת פולקסווגן - החל בגולף וכלה באאודי A4 - ולמרות הגודל הניכר, בסיבובים הסופרב מרגישה הרבה יותר כמו מכונית קטנה ממכונית מנהלים ענקית. מדובר במחמאה של ממש ובעדות להתקדמות האדירה של סקודה במשך העשור האחרון.

סקודה סופרב , צילום: עמית שעל סקודה סופרב | צילום: עמית שעל סקודה סופרב , צילום: עמית שעל

בסופו של דבר הסופרב החדשה היא מכונית מרשימה, אפילו מרשימה מאוד. בשנים האחרונות מנסות מחלקות השיווק של יבואני הרכב להמציא כלי רכב שיהיו "שוברי שוק", כלומר דגמים שיהיו בבחינת “נוסחה מנצחת” לשוק הרכב הישראלי ויימכרו היטב. במקרה של הסופרב מדובר ללא ספק בדגם שובר שוק. גודלה הניכר ואיכויות הנסיעה שלה משייכים אותה לפלח שוק של כלי רכב יקרים ממנה בהרבה - אפילו כאלה שמחירם כפול ממנה, ומציבים אותה במקום גבוה מהותית מכל מתחרה מהמזרח הרחוק שבה נהגנו עד כה. תכלס, רכב מעולה.

סקודה סופרב

  • מנוע: בנזין, נפח 1,798 סמ"ק, הספק מרבי 180 כ"ס, מומנט מרבי 25 קג"מ
  • ביצועים: מהירות מרבית 232 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־8.1 שניות
  • צריכת דלק: נתוני יצרן 17.2 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 11.1 ק"מ לליטר
  • בטיחות: 9 כריות אוויר (רמת גימור "אקסקלוסיב"), 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
  • ציון ירוק: 4
  • מחיר: 210 אלף שקל

אהבנו

  • מרווחת. מאובזרת. נוחה. שקטה

פחות אהבנו

  • בקרת שיוט אדפטיבית רק ברמות האבזור הבכירות

מתחרות

  • יונדאי סונטה, אופל אינסיגניה

לסיכום

  • אידיאלית למנהלים צנועים

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
סופרב
יש לנו סופרב 1.4 כשנה, רכב מעולה קרוב מאוד בצריכת הדלק לדיזלים, המנוע מספק 25 קג"מ שזה מעל הממוצע (היי אתה שם עם המזדה 3 בחייך...)הדגם הוא סטייל כלומר רמת איבזור גבוהה, ברכב יש הכול והכי חשוב אחיזת כביש של רכבי יוקרה, נסיעה של 500 ק"מ ואתה מרגיש כאילו אתה בסלון בבית, מה שהכי חסר היא מערכת מולטי מדיה נורמלית המאפשרת לטלפון שלך להיכנס למסך וכנ"ל הוייז המערכת הנוכחית בעייתית (בכלל מסך מגע ברכב זה דבר רע) ביחוד למי שצריך לדבר תוך כדי נסיעה, לך תמצא מספר עם שם באנגלית מאוד לא נוח וגם מסוכן.
שי  |  06.01.17
9.
למגיב 4 למה אתה מטעה?
הכותב בחן את רמת האבזור המקומית, ולא הפשיטו בארץ כלום, תבדוק מפרטים לפני שאתה מטעה אנשים. יש בקרת שיוט אדפטיבית ב 2 מתוך 4 רמות האבזור המוצעות (EXCLUSIVE שנבחנה כאן ו L&K הבכירה). אז יש בקרת שיוט אדפטיבית גם ב 1.8, גם ב 2.0, וגם ב 2.0 עם הנעה 4X4. בנוסף, איך אתה טוען שהרכב הופשט מאבזור, כאשר הוא מאובזר באופן פשוט מגוחך מבחינת השפע, באותן 2 רמות אבזור שציינתי. בדקתי את המפרט האירופאי, ולא החסירו אף פריט מרמות האבזור האלה ביחס לאירופה. דווקא בסופרב לא החסירו, בניגוד למה שעושים בשאר המותגים של VAG ובכלל שאר היבואנים בארץ. אתה מוזמן לבדוק, אל תטעה, אפילו בסרטון (עם לוחית רישוי ישראלית) רואים את הרדאר של בקרת השיוט האקטיבית (שים לב לגריל הקדמי בדיוק מתחת לסמל).
לב  |  05.11.15
7.
רכב לכל פועל
אני פועל וקניתי שבוע שעבר רכב ב 22 אלף שח ולא סופרב ב 220 אלף שח. לפי הכתבה הזו כל פועל במדינת ישראל יכול לקנות סופרב. נו באמת הגזמתם. חוץ מזה כמו שכתבו היבואן מפשיט את הרכב מאבזור חשוב וקרע במחיר ובטיפולים המטורפים ממש לפועלים שעלות טיפול כמעט כמו המשכורת. גם יבואנים וגמ הממשלה שוחטים אותנו ברווחים שלהם ובמיסים גבוהים מאוד.
דן , השרון  |  01.11.15
לכל התגובות