אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקור החשמל החדש של ב.מ.וו: צואת פרות צילום: בלומברג

מקור החשמל החדש של ב.מ.וו: צואת פרות

החטיבה הדרום־אפריקאית של היצרנית תשרוף צואת פרות כדי להפחית זיהומים. 51% מהאנרגיה של החטיבה כבר מופקים מאנרגיה מתחדשת

26.10.2015, 08:10 | תומר הדר

כמו רוב יצרני הרכב בעולם, גם ב.מ.וו נדרשת בימים אלה לעמוד ביעדים נוקשים בכל הנוגע להפחתת מזהמים ולשמירה על איכות הסביבה.

אך הפתרון שבחרה בו יצרנית הרכב הגרמנית מפתיע: גללי פרות. בעת האחרונה חתמה חטיבתה הדרום־אפריקאית של ב.מ.וו על הסכם עם חברת bio2watt, גם היא מדרום אפריקה, ובמסגרתו תרכוש ב.מ.וו 4.4 מגה־וואט מתחנת כוח המפיקה חשמל באמצעות ביו־גז.

תחנת הכוח מרוחקת כ־80 ק"מ ממפעלי ב.מ.וו בדרום אפריקה, ויתרונה הגדול ביותר הוא שטחי המרעה סביבה, שבהם רועות כ־30 אלף פרות שצואתן משמשת ליצירת חשמל.

מטה ב.מ.וו במינכן מטה ב.מ.וו במינכן מטה ב.מ.וו במינכן

כיום מגיעים 51% מן האנרגיה שב.מ.וו משתמשת בה במתקניה בדרום אפריקה ממקורות אנרגיה מתחדשת, לפי הצהרות החברה. כדי לייצר את כמות החשמל הנדרשת למפעלי ב.מ.וו, יש צורך בצואה "טרייה ככל האפשר". כמות הגללים הנדרשת לייצור תפוקת החשמל היומית של ב.מ.וו בדרום אפריקה היא 160 טונות.

נוסף על המזון הטבעי שהפרות של ב.מ.וו צורכות, הן ניזונות גם מפסולת הנוצרת במפעל קימברלי קלארק הסמוך ובשאריות של מזון לכלבים, פירות וירקות ושומן שמוכרות מסעדות באזור bio2watt.

מפעלי ב.מ.וו בדרום אפריקה, הסמוכים לעיר הבירה הראשית פרטוריה, הם המפעלים הראשונים שהקימה היצרנית מחוץ לגרמניה. המפעל מעסיק כ־1,700 עובדים ומייצר בין היתר את ב.מ.וו סדרה 3. כ־25% מן הייצור של ב.מ.וו בדרום אפריקה מיועדים לשוק המקומי, והיתר מיוצא.

תגיות