אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נשארים בבית: ירידה של 7% בכמות מוצרי הצריכה שנמכרו צילום: חיים צח

נשארים בבית: ירידה של 7% בכמות מוצרי הצריכה שנמכרו

בשבועיים הראשונים של אוקטובר נרשמה ירידה לעומת שבועות רגילים במהלך השנה, המיוחסת למצב הביטחוני שגרם לאנשים להישאר בבית. חלה עלייה של 30% בסכום שהוציאו בקניות באינטרנט באותה תקופה

26.10.2015, 17:46 | נורית קדוש

בשבועיים הראשונים לחודש אוקטובר נרשמה ירידה של 7% בכמות מוצרי הצריכה שנמכרו בהשוואה לשבוע רגיל במהלך השנה. כך עולה מנתוני נילסן שהגיעו לידי "כלכליסט".

בחברה בחנו מספר סיבות אפשריות לירידה במכירות ובהן הפחתת הצריכה לאחר החגים, סיבה שנשללה, שכן בשנים שעברו לא היתה ירידה דומה. גם המחסור בתוצרת חקלאית נשלל כסיבה אפשרית, שכן הוא כבר פחות בא לידי ביטוי בתקופה זאת. לפיכך, בנילסן מעריכים כי המצב הביטחוני גרם לצרכנים להישאר בבית וכך לקנות פחות. תימוכין לכך ניתן למצוא בעלייה של 30% בסכום שהוציאו בקניות מוצרי צריכה באינטרנט בתקופה זו. נתון שעולה מהשוואת נתוני אתר מייסופרמרקט בין ממוצע שבועי בשבועיים הראשונים של אוקטובר לשבוע ממוצע לפני החגים. עוד עולה מההשוואה כי בשבועיים האחרונים נרשמה עלייה של 20% במספר הקניות שנעשו באינטרנט והסל הכספי הממוצע היה גבוה ב-10%. הצמיחה הגיעה בעיקר מקטגוריות הנקנות על ידי הורים לילדים קטנים כמו חיתולים ותחליפי חלב, מוצרים טריים כמו מאפים, בשר ועוף, מוצרים לבישול ביתי ויין ובירה.

מדפי בשר ריקים ברמי לוי בחג סוכות, צילום: twitter-Ishay shnerb מדפי בשר ריקים ברמי לוי בחג סוכות | צילום: twitter-Ishay shnerb מדפי בשר ריקים ברמי לוי בחג סוכות, צילום: twitter-Ishay shnerb

עוד עולה מהבדיקה כי גם בחנויות הפיזיות נרשמה עלייה במכירות חלק מהקטגוריות, המעידות על הישארות בבית כמו מוצרי בישול דוגמת אורז, קוסקוס עוד, ארוחות מוכנות, ירקות קפואים, שימורים, נקניקים ומשקאות אלכוהוליים.

מסיכום חגי תשרי המקיפים תקופה של 4 שבועות לפני ערב ראש השנה ושלושה שבועות לאחריו, עולה כי נרשם קיפאון כמותי בקניות. אותו קיפאון נבע מעלייה כמותית בקניות לפני החג, שהתאזנה עם ירידה בקניות במהלכו. הירידה הכמותית במהלך החג נבעה בעיקר מענף המזון, ככל הנראה בשל המחסור במוצרים טריים. רמת המחירים בחג היתה נמוכה אך במעט ביחס לשנה שעברה, שכן על המוצרים שמהווים את החלק העיקרי של הסל בחג, היו פחות הנחות. כך לדוגמא, קטגוריות חג מובהקות כמו דבש, מיץ ענבים ובונבוניירות רשמו התייקרויות וירידה במכירות.

תגיות