אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דאעש בסיני: "אנחנו הפלנו את המטוס הרוסי" צילום: אי פי איי

דאעש בסיני: "אנחנו הפלנו את המטוס הרוסי"

שלוחת המדינה האיסלאמית בחצי האי טוענת כי אנשיה הפילו את מטוס הנוסעים, שסיבת התרסקותו עדיין נחקרת ברוסיה ובמצרים: "זאת תגובה להתקפות של פוטין בסוריה". כל 224 הנוסעים ואנשי הצוות נספו. גורם ברשות התעופה המצרית אמר כי הטייס דיווח על תקלה לפני ההתרסקות

31.10.2015, 16:15 | ynet

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע בצהריים (שבת) כי מחר יצוין במדינה יום אבל לאומי לזכרם של הנספים בהתרסקות מטוס הנוסעים הרוסי הבוקר בחצי האי סיני שבמצרים. כל 224 הנוסעים ואנשי הצוות נספו באסון הכבד. סיבת ההתרסקות עדיין לא ברורה. גורם ברשות התעופפה המצרית אמר כי הטייס דיווח על תקלה לפני ההתרסקות, אך אין לכך אישור רשמי. אף ארגון טרור לא לקח אחריות על יירוט המטוס. הקופסה השחורה נמצאה.

קראו עוד בכלכליסט

שלוחת דאעש בסיני פרסמה הודעה שבה טענה כי אנשיה בחצי האי הפילו את מטוס הנוסעים הרוסי. "לוחמי המדינה האיסלאמית הצליחו הבוקר להפיל מטוס נוסעים רוסי מסוג A321 זאת אחרי שפגעו בשמי חצי האי סיני, לאחר שהמריא משארם א-שייח בדרכו לרוסיה". גורם ששוחח עם סוכנות המזוהה עם דאעש טען כי "הפעולה הזו היא תגובה להתקפות של מטוסי חיל האוויר הרוסי שגרמו למותם של מאות מוסלמים בשטח סוריה, רבים מהם נשים וילדים" 

 

בהודעת ממשלת מצרים נמסר כי "המטוס המריא בשעה 05:58 שעון קהיר משדה התעופה בשארם א-שייח לכיוון סנט פטרסבורג. בשעה 06:20 המטוס נעלם ממסכי המכ"ם. מטוס של צבא מצרים קלט את שברי המטוס בקרבת הכפר אל-חסנה באזור הררי".

מחברת איירבוס נמסר: "איירבוס מצטערת להודיע שמטוס A321-200 שהופעל על ידי חברת מטרו-ג'ט (בעבר קולביה) היה מעורב בתאונה מעל חצי האי סיני. כלי הטיס המריא לפי המתוכנן משארח א-שייח לסנט פטרסבורג. המטוס שהיה מעורב בתאונה צבר 56,000 שעות טיסה בכמעט 21 אלף טיסות".  

 

שארם א-שייח, סיני, צילום: בלומברג שארם א-שייח, סיני | צילום: בלומברג שארם א-שייח, סיני, צילום: בלומברג

 

באתר החדשות הרוסי "לנטה.רו" דווח כי הצוות של המטוס התלונן לפני יותר משבוע כמה פעמים על בעיות במנוע של המטוס ולא נעשה שום דבר. עוד דווח כי לפני שהקשר עם המטוס נותק ביקש הטייס לשנות מסלול ולנחות בקהיר.

ברוסיה משפחות רבות הגיעו לשדה התעופה בסנט פטרסבורג כדי לקבל מידע על גורל יקיריהם. אחת מהן הייתה אירנה. "בתי הייתה על הטיסה הזאת", סיפרה בדמעות. "אנחנו לא יודעים כלום. אני מקווה מאוד שהיא לא נהרגה באסון הזה". אישה אחת עמדה בגרון חנוק מול המצלמות כשהיא מראה תמונה של בנה שעלה על המטוס יחד עם בתו.

 

קצין משטרה בשדה אמר לעיתונאים כי נפתח חמ"ל למשפחות במלון קראון פלאזה בעיר ולשם יזרום כל המידע. "אנחנו עדיין מקבלים פרטים ממצרים ומקווים שיהיה לנו מה לחדש בקרוב", אמר הקצין הרוסי. סיני מהווה יעד פופלרי לתיירים רוסים. שלושה מיליון תיירים ביקרו בשנה החולפת במצרים, חלק גדול מהם בסיני.

 

 

הריסות המטוס נמצאו בצפון סיני, דרומית לאל-עריש. המקום מרוחק 105 קילומטרים מאילת באזור שבו נערכים קרבות בין צבא מצריים לחמושים מוסלמים. גופות רבות נמצאו בזירה, בהן 17 של ילדים.

שלוחת דאעש בסיני לא פרסמה הודעה רשמית בעניין התרסקות. עם זאת, תומכי הארגון ברשתות החברתיות כבר רמזו לאפשרות כי אנשיו הם שהפילו את המטוס.

 

בנוסף לחקירה המצרית, גם רוסיה פתחה בחקירה ובאופן רשמי בודקת "הפרת חוקי טיסה והכנה לקראתה". צוות חקירה רוסי עושה את דרכו למצרים. ממוסקבה נמסר כי הצוות יפעל בשיתוף פעולה עם הרשויות במצרים.

מניתוח נתוני המכ"ם עולה כי לפני שאבד הקשר עם המטוס הוא טס במהירות של בערך 400 קשר לשעה (740 קמ"ש) ואז בשנייה אחת צנח ל-93 קשר לשעה (172 קמ"ש), ובשלב זה גם אבד הקשר עם המטוס.

 

ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי לא ידוע עדיין על ישראלים שהיו במטוס, ולא הגיעו פניות ממשפחות לחדר המצב.

אברהם (קים) קמחי, חוקר תאונות אוויריות במשרד התחבורה וקברניט לשעבר בחברת אל על, אמר בשיחה עם ynet כי עדיין מוקדם להעריך מדוע מטוס הרוסי התרסק בחצי האי סיני. לדבריו, "אנחנו בשלב מאוד מוקדם בשביל להעריך מה קרה, הקופסאות השחורות כבר נמצאו וזה דבר שיכול להאיר את כל האירוע הזה".

קמחי ציין כי לאחרונה היו מספר אירועים אוויריים במעורבות מטוסי איירבוס מדגם 320 בהם עלתה בעיה של אנשי הצוות במעבר בין הטייס האוטומטי לטיסה ידנית. "יש דיווח שעדיין לא אומת, על ידי הקלטות, על כך שהטייס ביקש לחזור לנחות בשארם א-שייח", הסביר, "הרבה מנתוני הטיסה שפורסמו הם בלתי אפשריים, וברגע זה ההערכה היא שמדובר בתקלה טכנית ולא בהפלה מכוונת. השינוי במהירות ובגובה, בצורה כל כך חדה, יכול להצביע על אולי בכך שהמטוס איבד מנוע והסתבך עם המהירות, אבל עדיין מוקדם להעריך ללא נתונים נוספים".

תגיות

תגובה אחת לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
אמונה עיוורת
‎כואב לי כל כך לראות שמאות אלפים של אנשים (פרימיטיביים )צועדים לאותו כיוון בחיים באמונה מלאה שאמונתם ודרכם היא היחידה הצודקת שקיימת בעולם ‎הם מרגישים חזק יחד .יש משהו שמצמיד אותם יחד. האמונה הגדולה הזו שלהם באללה ואכבר. זה כל כך עצוב שאנשים לא מוכנים לפתח מודעות עצמית על עצמם ועל נפשם כי אם הם היו רק קצת מודעים לעצמם בתוכם , אני חושב שהם היו מאוד נבוכים לגלות כמה שזה פאתטי בחיים להאמין במשהו באמונה עיוורת ועוד יותר מזה זה פאתטי להאמין באיזשהוא ספר או סיפור שנכתב לפני 2000 שנה שהרי מי כתב את הספר או הסיפור ? בני אדם כמוני וכמוך מתוך מחשבתם וניסיונם בחיים הקשים שהיו להם לפני 2000 שנה והנה היום 2015 אנשים ממשיכים לחיות על פי הוראות הכתוב בצורה עיוורת לחלוטין. כאילו שאין חיים בלי אללה ואכבר. כאילו שאין משמעות כאילו שאין תוכן חיים בלי אללה ואכבר שלהם ‎והם אפילו בינהם חצו כל קו אנושי אפשרי והם החלו להרוג עצמם בינם לבין עצמם והכל בשם אללה ואכבר שלהם. ועדיין הם מסרבים לפתח מודעות על עצמם ועל התנהגותם ‎אני מבין אותם ,כן ,אני מבין שמפחיד לחיות היום בעולמנו שהוא עולם קר ובודד. וכשאללה ואכבר איתך בתוכך. לא משנה מה יקרה אתה מרגיש לא לבד יש משהו אדיר שתמיד הוא שם בשבילך . אללה ואכבר או אלוהים זה משהו שבני האדם צריכים ( המציאו) כדי להרגיש לא לבד בעולם הקר שלנו , אחרת מה המשמעות של החיים ? אף אחד לא יודע מהי המשמעות האמיתית של החיים ולכן כדי לא להתעסק בשאלה זו , בחרו המוסלמים והיהודים החרדים הדתיים אמונה מלאה בלי עוררין באלוהים שלהם ‎ובגלל שהם לא מפותחים באישיותם הם נשארו ברברים ופרימיטיביים הם מרשים לעצמם בשם הדת שלהם להרוג בן אדם שלא מאמין באמונתם שנוגד את אמונתם , כך היה ב 3000 שנה האחרונות וכך ממשיך להיות כיום עם האיסלאמים הקיצוניים בעולם . ‎ביום שיהיה להם את האומץ הפנימי לזרוק את המסורת העתיקה של אמונה עיוורת במשהו הם יתחילו לחיות את החיים הקרים באמת . כמובן יהיה להם קשה כי לא קל לחיות בעולם קר כמו שלנו אבל זו הדרך היחידה לחיות חיים מלאים ואמיתיים ללא פחד מהריקנות הפנימית ,ללא פחד מהמשמעות של החיים ,פשוט לחיות עם שמחת חיים והנאה ככל שניתן ללא שום אמונה עיוורת במשהו .... מייק לוקס 2015
מייק לוקס  |  31.10.15