אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כניסה חדשה לירושלים: 6 קבוצות יתחרו על בניית הכביש ע"ש עובדיה יוסף צילום: מאיר אזולאי

כניסה חדשה לירושלים: 6 קבוצות יתחרו על בניית הכביש ע"ש עובדיה יוסף

מדובר בכביש מס' 16 שצפוי להתחבר מכביש 1 לשכונות המערביות והדרומיות של הבירה. המכרז אמור לצאת לדרכו עד סוף הרבעון הראשון של 2016. משך העבודות מוארך בארבע שנים בעלות של 1.5 מיליארד שקל

01.11.2015, 17:14 | ליאור גוטמן
ועדת המכרזים הבין-משרדית של משרד האוצר והתחבורה קיבלה שש הצעות שונות לסלילת הכניסה החדשה לירושלים. מדובר בכביש מס' 16 שצפוי להתחבר מכביש מספר 1 (ירושלים-תל אביב) לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורך הכביש נאמד בכ-5 ק"מ כאשר העבודות שם כוללות כריית שתי מינהרות תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן בניית שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), בנחל רבידה (גבעת שאול) וברחוב בייט בירושלים. המכרז אמור לצאת לדרכו עד סוף הרבעון הראשון של 2016. משך הביצוע העבודות מוערך בארבע שנים ובעלות של כ-1.5 מיליארד שקל. בתחילת 2014 הוחלט לקרוא לכביש על שם הרב עובדיה יוסף.

קראו עוד בכלכליסט

העבודות בכביש יבוצעו בשיטת PPP (כלומר PPP - Public Private Partnership), במסגרתם הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הכביש למשך תקופת הזיכיון, שאורכה ינוע בין 20 ל-30 שנה. כביש דומה שבוצע בשיטה זו הוא כביש הרוחב 431 מאזור ראשל"צ למחלף ענבה.

גשר המיתרים בכניסה לירושלים, צילום: יואב גלאי גשר המיתרים בכניסה לירושלים | צילום: יואב גלאי גשר המיתרים בכניסה לירושלים, צילום: יואב גלאי

שש הקבוצות שניגשו למכרז מורכבות מגורמים מקומיים ובין לאומיים. בין החברות שניגשו למכרז בקבוצות השונות ניתן לציין את שיכון ובינוי ואפריקה ישראל; Pan mediteranian Engineering Company ואוליצקי; קבוצת אלקטרה; China Civil Engineering Construction Corporation ומנרב; שפיר הנדסה וחברת Pizzaroti; קבוצת אשטרום, קבוצת אורון ו-Orbas Subterranes.

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי הכביש החדש צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים ולהוות כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב, לחסוך שעות נהיגה ולצמצם את זיהום האוויר שנפלט ממנועי כלי הרכב.

שר האוצר, משה כחלון אמר הוסיף שהפרויקט מהווה נדבך נוסף בשיפור איכות החיים של אזרחי מדינת ישראל.

תגיות