אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האאוטלנדר זונחת את העיצוב הסתמי צילום: נמרוד גליקמן

האאוטלנדר זונחת את העיצוב הסתמי

הגרסה החדשה של הרכב, שעוצבה בהשראת אנימציה יפנית, כבר לא נראית כמו מקרר. המכונית שפונה לפלחי שוק רבים מיישרת קו עם יתר דגמי מיצובישי, שבשנים האחרונות מתאפיינים בחיצוניות שמושכת תשומת לב. אלא שמהות הרכב נותרה כשהיתה, ופנים הרכב נותר משעמם. חבל גם שמנגנון הבטיחות מותקן רק בדגמים היקרים יותר

02.11.2015, 08:42 | תומר הדר

מרדף מעל מגדלי עזריאלי ונתיבי איילון חסומים. בפקק כל אזרחי ישראל שווים. פרט לאלה שאין להם מזגן במכונית, אבל הם מיעוט וקל לזהות אותם, כי הם מזיעים. לחלק מן היושבים בפקק יש במכונית נשק. קר, או חם, כבר לא כל כך ברור. לנו יש מיצובישי אאוטלנדר חדשה.

מבחינת יבואנית מיצובישי, האאוטלנדר היא סוג של נשק בעל חשיבות אסטרטגית גבוהה לשוק הישראלי. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, מתחילת השנה ועד תום ספטמבר נמסרו בישראל לא פחות מ־4,075 רכבי אאוטלנדר.

האאוטלנדר נחשבת לכר ניסוי פורה עבור קבוצת כלמוביל, היבואנית שהובילה במשך שנים את שוק הרכב הישראל. כלמוביל אפילו לא היססה להשליך אל שוק הרכב הישראלי גרסה חשמלית שלה.

מיצובישי אאוטלנדר החדשה, צילום: נמרוד גליקמן מיצובישי אאוטלנדר החדשה | צילום: נמרוד גליקמן מיצובישי אאוטלנדר החדשה, צילום: נמרוד גליקמן

האאוטלנדר מסוגלת להתחרות בגרסאות רבות: משפחתיות, שטח, מנהלים ומיניוואנים, שביניהם הפרשי מחיר גדולים. האאוטלנדר נמכרת בגרסת מנהלים שעולה כ־160 אלף שקל, וגם בגרסה משפחתית מוזלת בעלת תיבת הילוכים ידנית שעולה 130 אלף שקל. יש גם אאוטלנדר בגרסת4X4 , אאוטלנדר ובה חמישה מקומות או שבעה, וגם גרסת דיזל שעולה 230 אלף שקל.

הודות לוורסטיליות הזו, האאוטלנדר יכולה לזנב בלקוחותיהם של פלחי שוק רבים המתפרסים על חלק ניכר מקשת הדגמים המשווקת בישראל, בלי לעורר את תשומת לבם של המתחרים.

עיצוב יותר אוריינטלי ופחות משעמם

אז אאוטלנדר היתה עד כה מכונית שנחבאת אל הכלים. אך לא עוד: לאחר כמה שנות עיצוב אנונימי, המוצרים של חברת מיצובישי כולם מעוצבים למשיכת תשומת לב. אאוטלנדר אינה שונה. הדגם שבידינו אינו חדש לחלוטין. הוא מתיחת פנים של אמצע החיים, שנועדה לרענן את הקיים.

בניגוד לדגם הקודם, שככל הנראה מעצביו שאבו את השראתם מעולם המקררים המרגש, הדור החדש עוצב בהשראת עולם האנימציה היפנית. בחרטום, במקום שני פסי הכרום הצנועים שאפיינו את חזית הדגם היוצא, יש כעת לוע כרום ענקי שעוטף צמד פנסים, מכסה גם חלק מהפגוש ומתחבר ישירות לחלקו הקדמי העמוק. במרכז, בניגוד בולט לכרום, שוכן פגוש ענק מפלסטיק שחור. גם העיצוב מאחור זועק מזרח רחוק, ואת הפנסים הצרים של הדגם הקודם החליפו צמד פנסי ענק בולטים שאילצו את מיצובישי לשנות גם את עיצוב הדלת האחורית.

בפועל, הודות לכל התוספות הללו, מדובר גם ברכב גדול יותר: האאוטלנדר ארוכה מקודמתה ב־4 סנטימטרים.

לא כל הלקוחות ישמחו למראה ההופעה המוחצנת של האאוטלנדר החדשה, אבל אנחנו דווקא אהבנו.

פער של עד 100 אלף שקל בין הדגמים, צילום: נמרוד גליקמן פער של עד 100 אלף שקל בין הדגמים | צילום: נמרוד גליקמן פער של עד 100 אלף שקל בין הדגמים, צילום: נמרוד גליקמן

לנוכח השינוי המסיבי שעברה האאוטלנדר מבחוץ, היה אפשר לצפות לשינוי דומה גם בפנים. אלא שדווקא כאן בחרו אנשי מיצובישי לא לשנות יותר מדי. וחבל, כי תא הנוסעים של האאוטלנדר אמנם שימושי לחלוטין, אך העיצוב משעמם מעט.

ובכל זאת הפנים מרווח, פרט לשורת המושבים השלישית, הבקרות השונות נגישוֹת ואיכות החומרים גבוהה.

הליקוי היחיד שהורגש גם בדור הקודם וגם בנוכחי הוא תנוחת הישיבה הגבוהה מדי, אך חוץ מזה, קשה למצוא פגמים מהותיים בתא הנוסעים.

נסיעה שקטה ונעימה עם מערכת מקוונת

גם בכל הנוגע לאיכות הנסיעה, הצליחו אנשי מיצובישי להציע שיפורים. גם האאוטלנדר היוצאת וגם האאוטלנדר הנוכחית הן רכבים שקטים למדי, אך בדגם הקודם תיבת ההילוכים האוטומטית־רציפה גרמה למנוע לזנק לסל"ד גבוה ורועש.

בדגם החדש שודרגה תיבת ההילוכים וכעת הכוח מוזן לכביש באופן הרבה יותר משכנע ושקט, אף שבמנוע לא בוצעו שינויים מהותיים. מערכת המתלים רכה יותר מזו של הדגם היוצא והנסיעה נעימה יותר.

עוד מאפיין מעניין, באאוטלנדר הנוכחית, כמו בקודמת, יש מערכת Connected Car שהופכת אותה בפועל לעמדת אינטרנט ניידת.

המערכת מאפשרת שירותי חניה, רדיו אינטרנטי וגם רשימה של מרכזי שירות של מיצובישי. אין לדבר משמעות גדולה במהלך נסיעה, ולמען האמת הסמארטפון יודע לעשות את רוב הדברים שעמדת החיבור של מיצובישי יודעת. אבל כשתקועים בפקק, אפשר לראות את הדיווחים בחדשות בסמארטפון באמצעות האינטרנט של הרכב, ובינתיים להתעניין ברשימת מרכזי השירות של מיצובישי.

מיצובישי אאוטלנדר , צילום: נמרוד גליקמן מיצובישי אאוטלנדר | צילום: נמרוד גליקמן מיצובישי אאוטלנדר , צילום: נמרוד גליקמן

הגרסאות העממיות נעדרות בקרת שיוט

מחירו של הדגם החדש מתחיל ב־130 אלף שקל לדגם ידני, פחות ממחירה של יונדאי i30 אוטומטית חדשה. יש גם גרסה אוטומטית בעלת חמישה מקומות ישיבה שמחירה 155 אלף שקל, גרסה בעלת שבעה מקומות ישיבה ב־170 אלף שקל, וגרסאות 4X4 שמחיריהן מתחילים ב־190 אלף שקל.

אך בכל שלל הקטגוריות שבהן מיועדת האאוטלנדר להתחרות, מערכות בטיחות כגון בקרת השיוט האדפטיבית מוצעות רק בדגמי 4X4. וחבל, כי מדובר במערכת חשובה המשתמשת ברדאר כדי להזהיר מהתנגשות עם רכב אחר ולהפעיל בלימה מלאה כדי למנוע מצבי חירום.

כדי להפוך את האאוטלנדר, הראויה כשלעצמה, לעסקה טובה באמת, היה עדיף להציע את מערכות הבטיחות גם בגרסאות העממיות, אולי אפילו במקום המערכת שמחברת את המכונית לאינטרנט.

מיצובישי אאוטלנדר

מנוע: בנזין, נפח 1,998 סמ"ק, הספק מרבי 150 כ"ס, מומנט מרבי 19.9 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 192 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־11.5 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן: 15.8 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 10.2 ק"מ לליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

ציון ירוק: 8

מחיר: 153,600 שקל

אהבנו: עיצוב נועז, איכות נסיעה משופרת

פחות אהבנו: פנים משעמם, היעדר מערכות בטיחות

מתחרות: ניסאן קשקאי, שברולט קפטיבה

לסיכום: עדיין עסקה מעניינת

תגיות