אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיניוואנים בתחפושת של רכב כביש־שטח צילום: אתר יצרן

מיניוואנים בתחפושת של רכב כביש־שטח

ממושבי עור חשמליים ועד מקום לשבעה נוסעים, כיום אפשר למצוא לא מעט מיניוואני שטח משומשים וחזקים במחיר נמוך ממחיר המחירון

02.11.2015, 08:43 | תומר הדר

מיצובישי אאוטלנדר לא המציאה את ז'אנר המיניוואנים שהתחפשו לרכב שטח. קדמו לה רבים וטובים, ולא כולם זכו להצלחה מסחררת בשוק הרכב הישראלי. לכן כיום אפשר להשיג בשוק המשומשות לא מעט רכבי כביש־שטח מרובי מקומות שמצוידים במנועים חזקים ומערכות 4X4 מתקדמות, בעלות נמוכה במיוחד בהשוואה למחיר המחירון.

סובארו טרייבקה

מה לסובארו העממית ולרכבי כביש־שטח גדולים? האמת היא ששום דבר. לפני שמונה שנים החליטה הנהלת סובארו לייצר רכב כביש־שטח גדול לשוק הרכב האמריקאי.

הסובארו, שנשאה את שמו של רובע טרייבקה היוקרתי בניו יורק, היתה מעין פרשנות של חברת סובארו למה שהצרכן האמריקאי רוצה, בתוספת התכונות המסורתיות של סובארו, כמו מנוע בוקסר ומערכת הנעה כפולה.

אבל במקום הנדסת האנוש והפלסטיקה הפשוטה של סובארו, הטרייבקה היתה מיניוואן שטח מפואר אמיתי. התפריט כלל מושבי עור חשמליים, מערכת שמע משוכללת ושפע של פינוקים. שלא במפתיע, הטרייבקה, שצוידה במנוע ענק בנפח 3.6 ליטרים, לא זכתה להצלחה יתרה בישראל, וכיום מחירה נמוך יחסית — 117 אלף שקל לרכב בן חמש שנים, בהתחשב בכך שהקונים מקבלים רכב מפנק, מרווח להפליא ואמין.

שברולט קפטיבה

שברולט, יצרנית שמתמחה במיניוואנים ורכבי כביש־שטח קשוחים, הציגה את הקפטיבה ב־2006. אך בשונה מן המיניוואנים ורכבי השטח הקשוחים, הקפטיבה אינה פרי מוחה של שברולט ארה"ב, אלא פותחה על ידי חטיבתה הקוריאנית של החברה.

שברולט קפטיבה שברולט קפטיבה שברולט קפטיבה

שלא כמו רכבי כביש־שטח רבים, הקפטיבה הציעה שבעה מקומות וגם מנוע בנזין בנפח 3.2 ליטרים. איכות הגימור והנדסת האנוש, כיאה לרכב שנבנה על התפר שבין שליטתה של דייהו לשליטתה של שברולט, אינן מושלמות.

עם זאת המכלולים חסונים, ומערכת ה־4X4 פועלת היטב בשבילים.

כיום אפשר להשיג שברולט קפטיבה במחיר נמוך ממחיר המחירון, ובפועל מדובר בעסקה משתלמת בהחלט למי שזקוק לרכב שאינו מיניוואן ויכול לשנע שבעה נוסעים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות