אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מציגה: כך תהיו מקום עבודה מדהים כמונו צילום: ארס טכניקה

גוגל מציגה: כך תהיו מקום עבודה מדהים כמונו

ענקית החיפוש נחשבת לאחד ממקומות העבודה הנחשקים ביותר בעולם ועכשיו היא השיקה אתר חדש שחוגג את הצלחתה וגם מלמד את שאר בני האנוש כיצד לגייס מועמדים, להכשיר מנהלים ולהעריך עובדים

02.11.2015, 14:35 | מעין מנלה
גוגל נחשבת לאחד ממקומות העבודה הנחשקים ביותר בעולם. בשנים האחרונות ענקית החיפוש, שמעסיקה 57 אלף עובדים ברחבי העולם, נמצאת במקומות הראשונים בכל הדירוגים למקומות העבודה הטובים ביותר. החברה מגייסת בכל שלושה חודשים כ-1,200 עובדים חדשים, הליך הגיוס שלה נחשב ליעיל ותהליכי ניהול כח האדם שלה לייחודיים ואפקטיביים. עכשיו, בפרוייקט שאפתני, החליטה גוגל לשתף את הידע שלה עם הרשת כדי "להפוך את עולם העבודה לטוב יותר". אתר חדש שהשיקה בשם re:Work, חוגג את שיטות ניהול משאבי האנוש של החברה וגם מציע תוכן וכלים בנושא גיוס עובדים, ניהול, הערכת עובדים ואפליה.

קראו עוד בכלכליסט

בנושא גיוס עובדים למשל, ניתן ללמוד מהאתר כי כדאי להפוך את חוויית המועמדים לעבודה לחיובית, להכשיר את כל המנהלים לראיין מועמדים ולבצע את החלטות הגיוס בוועדה ולא על ידי אדם אחד. לא מדובר במשהו שמרעיד את עולם משאבי האנוש, אלא יותר תוכן וכלים ל"מתחילים". מעבר לשבח העצמי על תהליך הגיוס של החברה "ש-80% מהמועמדים שלא התקבלו לעבודה עדיין היו ממליצים לחבר להגיש מועמדות לגוגל", אפשר למצוא באתר כלים כמו סקר שביעות רצון של מועמדים, דוגמא להערכה של מועמד באמצעות ראיון מובנה ומדריך למראיין.

לדוגמא, ראיון עבודה של שלושים דקות צריך, לפי גוגל, לכלול הכרות והצגת המראיין (2 דקות); שאלות למרואיין שיתחילו בשאלה פתוחה על התנהגות או סיטואציה ולאחר מכן יכללו שאלות שיבהירו למרואיין מה מחפש המראיין (20 דקות); שאלות של המרואיין, להן המראיין צריך להשיב בצניעות (5 דקות) ולבסוף, תודה ו'מכירת' מקום העבודה - הדגשת הסיבות שבגללן המראיין אוהב לעבוד בחברה (3 דקות).

משרדי גוגל בתל אביב, צילום: עמית שעל משרדי גוגל בתל אביב | צילום: עמית שעל משרדי גוגל בתל אביב, צילום: עמית שעל

תהליך הכשרת המנהלים בגוגל נחשב, בעולם הניהול, לאחד מהטובים ואף תואר במאמר ב-Harvard Business Review. באתר החדש של גוגל אפשר למצוא את תוכן תוכנית הכשרת המנהלים החדשים של החברה שכוללת תכנים והפניות למאמרים שונים, כמו גם את דף ההערכה בו היא משתמשת על מנת לדרג את איכות מנהליה.

אולי על מנת לרסן מעט את השבח העצמי באתר הוא כולל גם "תיאורי מקרה" של סוגיות מעולם העבודה גם מחברות אחרות. כך למשל נבחן הליך הגיוס בחברת JetBlue וייעול שיטות העבודה באמצעות סקרים במחלקת החינוך של העיר ניו יורק.

מנהל משאבי האנוש של גוגל, לזלו בוק, אשר פרסם באפריל השנה ספר על ניהול העובדים בגוגל, כתב באתר החדש: "לאחר שעבדתי במגוון משרות ותעשיות בתחילת הקריירה שלי, הייתי מתוסכל מכך שמנהלים דיברו על כך שצריך 'לשים את האנשים במקום הראשון' ואז התנהגו אליהם כאל ציוד שניתן להחליף בכל רגע..." האתר, לדבריו, נוצר כדי לתת מענה לאותם אנשים ברחבי העולם שרוצים להפוך את עולם העבודה לטוב יותר.

תגיות