אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממקומות בעמידה ועד מיטות קומותיים: ההצעות של חברות התעופה לחיסכון נחשפות צילום: שאטרסטוק

ממקומות בעמידה ועד מיטות קומותיים: ההצעות של חברות התעופה לחיסכון נחשפות

בחברות התעופה חושבים כל הזמן אין להפחית עלויות ולהגדיל רווחים. בין ההצעות שמועלות שם: מקומות בעמידה, ישיבה אחד מול השני ועוד. צפו בשרטוטים

02.11.2015, 22:58 | שירות כלכליסט

יש משהו בטיסות הגורם לחברות התעופה לנסות ולהמציא חידושים חדשות לבקרים – בעיקר כאלו החוסכים להן כסף. אולם לא כל הרעיונות האלו מתבצעים הלכה למעשה – מקומות עמידה, תשלום עבור השימוש בשירותים ומטוס בצורת חללית, שיאפשר להכניס מספר רב יותר של נוסעים, הם רק כמה מהרעיונות שלא אומצו, עדיין.

מיטות עיליות

איירבוס הגישה מספר פטנטים יוצאי דופן לאופציות ישיבה במטוסיה וההצעה הבאה מוזרה לא פחות מקודמותיה: הכנסת מיטות קומותיים למטוסים כך שניתן יהיה להכניס יותר נוסעים במחלקה – חלקם יישבו וחלקם יישכבו במיטות העיליות.

מקומות עמידה

מייסד ריינאייר, מייקל או'לירי, מלא ברעיונות בנוגע לחיסכון בהוצאות בחברת התעופה החסכונית שלו. רבים מרעיונותיו נותרים במגירה, אולם לפחות הם מזכים את ריינאייר בפרסום.

ב-2010 הגה או'לירי את הרעיון של למכור כרטיסים למקומות עמידה, במטרה לדחוק כמה שיותר נוסעים למטוסים. לפי התוכנית, לפחות 10 שורות מושבים ייעקרו לטובת 15 שורות של "ישיבה אנכית". הרגולטורים לא אישרו כמובן את התוכנית, אולם חברות התעופה עודן מנסות ליישם את הרעיון. על פי הדיווחים, בפברואר חברת התעופה הסינית "ספרינג איירליינס" הגישה בקשה למושבי עמידה.

תשלום לפי משקל

רעיון זה הכה שורשים אולם רק בחברת "סמואה אייר" – חברת תעופה קטנה המטיסה נוסעים בין איי סמואה. מאז 2013 החברה גובה מחיר בסיס פלוס סכום שהינו המכפלה של תעריף הבסיס במשקל הנוסע וכבודתו.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

מושבים "פנים אל פנים"

הרעיון הגיע מיצרנית מושבים למטוסים "זודיאק" שסבורה שהושבת נוסעים אחד מול השני יכול לחסוך מקום במטוסים. ההצעה הוגשה ביולי וטרם אושרה.

מטוסים בצורת חללית

 

 , צילום: airbus צילום: airbus  , צילום: airbus

זוהי עוד המצאה ממוחה הקודח של איירבוס, שניסתה לרשום פטנט עליה בשנה שעברה. מדובר במטוסים שצורתם

כדסקית. עיצוב זה נועד לאפשר השוואת לחצים יעילה יותר בתא הנוסעים ואמור להגדיל את מספר הנוסעים האמורים להיכנס למטוס.

איירבוס גם הגתה מקומות ישיבה על מושבי אופניים וקסדות מציאות מדומה לנוסעים.

תשלום עבור ביקור בשירותי המטוס

הרעיון לגבות כסף תמורת השימוש בשירותים גם הוא – איך לא – של או'לירי מריינאייר. הרעיון הוא להתקין במטוסים שירותים המופעלים באמצעות מטבעות ובכך לעודד נוסעים להשתמש בשירותים לפני עלייתם למטוס.

הרעיון נזנח, אולם החברה מיהרה לאמץ רעיון אחר המזרים מזומנים לקופתה - פרסומות על גבי גוף המטוס.

שרותים בתשלום בטיסה שרותים בתשלום בטיסה שרותים בתשלום בטיסה

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
טיסה נטולת תינוקות
אני מוכן לשלם אקסטרה בשביל לקבל טיסה נטולת תינוקות. בטיסה האחרונה שבה הייתי ישבו זוג הורים עם תינוקת שצרחה בקולי קולות חצי מן הטיסה. הווליום היה כה גבוה, עד שנגרם לי נזק קבוע לשמיעה, ואני שומע צפצופים עד עכשיו. זה פשוט היה סוריאליסטי. מסכנים ההורים שלה שצריכים לשמוע את זה על בסיס יומי.
אורן  |  03.11.15
לכל התגובות