אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"חות חלשים לסרגון: ההכנסות ירדו ב-14% ל-85.4 מיליון דולר צילום: אוראל כהן

דו"חות חלשים לסרגון: ההכנסות ירדו ב-14% ל-85.4 מיליון דולר

נשיא ומנכ"ל החברה: "הירידה בהכנסות - בעיקר מהיוזמות שנקטנו לשיפור הרווחיות וגישה סלקטיבית יותר במימוש הזדמנויות עסקיות"

02.11.2015, 16:35 | דרור רייך

סרגון נטוורקס, הפועלת בשוק רשתות תמסורת אלחוטית, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2015 שעמדו בסימן גידול בשיעורי הרווחיות אך ירידה בהכנסות בשל התמקדות ביישום האסטרטגיה לשיפור הרווחיות.

קראו עוד בכלכליסט

סרגון שמניותיה נסחרות הן בנאסד"ק והן בתל אביב דיווחה על הכנסות של 85.4 מיליון דולר, ירידה של 14% בהשוואה ל-99 מיליון דולר ברבעון המקביל (השלישי של 2014) וירידה של 10% לעומת 94.8 מיליון דולר ברבעון הקודם (שני של 2015).

נקודת האור בדו"ח הוא שיעורי הרווח הגולמי שעלו ל-31.9% בהשוואה ל-25.6% ברבעון השלישי של 2014 ו-28.2% ברבעון השני של 2015. סרגון דיווחה על רווח תפעולי של 6.2 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 800 אלף דולר ברבעון השלישי של 2014, ורווח תפעולי של 5.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2015.

בשורה התחתונה הרווח הנקי עמד על 1.4 מיליון דולר, או 2 סנט למניה, זאת, בהשוואה להפסד נקי של 5.6 מיליון דולר, או 8 סנט למניה ברבעון השלישי של 2014, ורווח נקי של 1.3 מיליון דולר, או 2 סנט למניה ברבעון השני של 2015.

"אנו ממשיכים להתקדם ביישום האסטרטגיה שלנו למינוף באמצעות התמקדות בהזדמנויות עסקיות בעלות ערך רב במקרים בהם הלקוח מחפש את הפתרונות הטובים מסוגם", אמר עירא פלטי, נשיא ומנכ"ל סרגון. "הירידה בהיקף ההכנסות נבעה בעיקר מהיוזמות שנקטנו לשיפור הרווחיות, כגון ניתוח מעמיק וגישה סלקטיבית יותר במימוש הזדמנויות עסקיות".

עירא פלטי מנכ"ל סרגון עירא פלטי מנכ"ל סרגון עירא פלטי מנכ"ל סרגון

"אנחנו לא נהיה אלווריון 2"

כמעט שנה עברה מאז פלטי התראיין בכלכליסט ואמר "אנחנו לא נהיה אלווריון 2". חברת מוצרי התקשורת אלחוטית אלווריון נסחרה בבורסת נאסד"ק ובתל אביב עד תחילת 2014 אז היא הושעתה מהמסחר ואף נמחקה מהמסחר בארה"ב בספטמבר של אותה השנה. כיום החברה עדין בהשעיה מהבורסה של תל אביב, מכרה את כל עסקיה ומונה לה כונס נכסים.

מאז הודיע סרגון על צעדי התייעלות, פיטרה כ-30% מכוח האדם שלה 300 עובדים מתוך 1,100 עובדיה ובחרה במודע לוותר על לקוחות ופרויקטים עם רווחיות נמוכה מה שפגע בשורת ההכנסות.

המוצר המוביל של סרגון הינו פלטפורמת ה- IP-20 בו היא מתמקדת כעת, המהווה את המילה האחרונה בתעשייה בתחום תשתיות התקשרות האלחוטיות למרחקים ארוכים ומאפשר להעביר מספר רב של גיגה-ביט לשנייה באופן אמין, יעיל ומשתלם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות