אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סין חשפה מטוס נוסעים גדול ראשון מתוצרתה שיתחרה בבואינג ובאיירבוס צילום: רויטרס

סין חשפה מטוס נוסעים גדול ראשון מתוצרתה שיתחרה בבואינג ובאיירבוס

החברה הממשלתית שמייצרת את ה־C919 הודיעה שהיא כבר קיבלה הזמנות ל־517 יחידות. המטוס ייכנס לשירות מסחרי ב־2019, בעיכוב של 3 שנים לעומת התכנון המקורי

02.11.2015, 22:30 | שירות כלכליסט

סין חשפה אבטיפוס למטוס נוסעים גדול ראשון מתוצרתה. חברת האווירונאוטיקה הממשלתית תאגיד המטוסים המסחריים של סין (Comac) הציגה את המטוס C919, שינסה לנגוס בנתח השוק של היצרנית האמריקאית בואינג והיצרנית האירופית איירבוס.

סין היא אחד השווקים הגדולים בעולם למטוסים, אבל חברות התעופה בה נשענות כמעט בלעדית על מטוסי איירבוס ובואינג. ה־C919 יכיל עד 169 מושבים ויתחרה בדגמים A320 של איירבוס וב־737 של בואינג. היצרנית Comac מסרה כי היא קיבלה הזמנות ל־517 מטוסים. רוב ההזמנות הגיעו מחברות תעופה סיניות, אבל 21 הזמנות הגיעו מחברות מחוץ לסין.

מטוס איירבס A320, צילום: בלומברג מטוס איירבס A320 | צילום: בלומברג מטוס איירבס A320, צילום: בלומברג

אחת החברות שהזמינה את המטוס החדש היא זרוע החכרת המטוסים של ג'נרל אלקטריק האמריקאית. לפי הערכת חברת בואינג יגיע הביקוש למטוסים אזרחיים בסין ל־5,580 יחידות בשני העשורים הבאים, והשוק צפוי לגלגל 780 מיליארד דולר בתקופה זו. מרבית חברות התעופה הפועלות בסין נמצאות בבעלות ממשלתית, ו־Comac צפויה אפוא ליהנות מיתרון בשוק זה.

פיתוח ה־C919 החל ב־2008, טיסת הבכורה שלו היתה אמורה להתרחש ב־2014, וכניסתו לשירות מלא ב־2016. היעדים הללו לא הושגו בשל עיכובים בייצור, והמועד החדש שנקבע לכניסת המטוס לשירות מסחרי הוא 2019.

השאיפות של סין בתחום האווירונאוטיקה אינן נגמרות ב־C919. החברה הרוסית United Aircraft חתמה עם Comac על חוזה לפיתוח מטוס נוסעים רחב גוף, שיתחרה בדגמים הגדולים של היצרניות האמריקאיות.השותפות עם החברה הרוסית עשויה להתפתח גם לייצור מנוע סילון חדש, שיקל על Comac להפחית את תלותה ביצרניות מנועים מערביות. עד אז יותקן ב־C919 מנוע של חברת CFM, שנמצאת בבעלות משותפת של ג'נרל אלקטריק וספרן הצרפתית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות