אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תדיראן גוזרת קופון על החמסינים באוגוסט: מכירות המזגנים זינקו

תדיראן גוזרת קופון על החמסינים באוגוסט: מכירות המזגנים זינקו

מכירות החברה עמדו על 242 מיליון שקל ברבעון השלישי, זינוק של 24%. הרווח הנקי קפץ ב-90%. תחלק דיבידנד של 15 מיליון שקל

03.11.2015, 09:45 | גיל קליאן

תדיראן דיווחה הבוקר (ג') על תוצאות חיוביות לרבעון על רקע החום העז של אוגוסט-ספטמבר - שהזניק את מכירות המזגנים. החברה ניצלה את תזרים המזומנים של הרבעון כדי לפרוע חוב, וכן הודיעה על חלוקת דיבידנד של 15 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

מכירות החברה עמדו על 242 מיליון שקל ברבעון השלישי, זינוק של 24% לעומת התקופה המקבילה. החברה ייחסה את הזינוק למזג האוויר החם. הרווחיות הגולמית עמדה על 24.1%, לעומת 22.9% ברבעון המקביל, כאשר השיפור נבע מהעלייה במכירות וכן משיפור בעלויות הרכש של תדיראן.

שיעור הרווח התפעולי עמד על 12.4%, לעומת שיעור של 9.8% בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי הושפע לרעה מעלייה בעלויות שיווק, בעיקר עקב פרסום מוגבר, אך הושפע לטובה מירידה בהוצאות הנהלה, בין השאר על רקע צמצום בכוח אדם בגלל ההחלטה לצאת מתחום מכשירי החשמל ה"לבנים" (מקררים, מכונות כביסה, מייבשי כביסה וכדומה). שיעור ה-EBITDA צמח באותה תקופה מ-12.9% לשיעור של 10.2%.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על זינוק של 90% ברווח הנקי ל-25 מיליון שקל.

משה ממרוד משה ממרוד משה ממרוד

תזרים המזומנים שייצרה החברה מפעילות שוטפת ברבעון השלישי עמד על 63 מיליון שקל - לעומת 22 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה. סך ההתחייבויות של החברה עמדו על 183 מיליון שקל נכון לסוף ספטמבר - כאשר האשראי מהבנקים כמעט והתאפס. זאת, לעומת התחייבויות של 279 מיליון שקל נכון לסוף דצמבר.

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה, ציין בהודעת החברה לאחר פרסום הדו"חות: "ההחלטה האסטרטגית לצאת מתחום המוצרים הלבנים ולהתמקד בתחומי הליבה תוך התרחבות לתחומים משיקים ומשלימים ממשיכה לשאת פרי בדמות צמיחה במכירות, שיפור ניכר ברווחיות ותזרים מזומנים גבוה מפעילות שוטפת. כל אלה הופכים את הקבוצה לחזקה, איתנה וגמישה יותר – ואת עובדיה ומנהליה לממוקדים יותר. כך, בכוונתנו להמשיך ולהפנות משאבים לתחומי הליבה ולהשקיע בפיתוח מנועי צמיחה, תוך ניצול הידע, הניסיון והתשתיות של הקבוצה, בדגש על טכנולוגיות ומוצרים חדשניים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות