אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דרעי: "לא יהיה תקציב אם לא יהיה מע"מ 0 על תחבורה ציבורית" צילום: אוהד צויגנברג

דרעי: "לא יהיה תקציב אם לא יהיה מע"מ 0 על תחבורה ציבורית"

שר הכלכלה היוצא אריה דרעי: "מי שמצא מקורות להוריד את המע"מ באחוז אחד- 4.5 מיליארד שקל, יכול למצוא מקורות גם להוזלת התחבורה הציבורית וגם לסבסוד הפריפריה"

03.11.2015, 16:16 | עמרי מילמן והדס גליקו
"לא יהיה תקציב מדינה אם לא יהיה מע"מ 0 על תחבורה ציבורית" כך אמר שר הכלכלה היוצא אריה דרעי בדיון בוועדת המשנה של ועדת הכלכלה בנושא הוזלת הנסיעה בתחבורה הציבורית - מע"מ אפס והרפורמה במחירים. לדבריו, "האוצר מציע בחלופה שבמקום שהמקורות ילכו למע"מ 0 על תחבורה ציבורית, הכסף ילך על סבסוד הפריפריה. זה לא צריך לבוא אחד על חשבון השני. מי שמצא מקורות להוריד את המע"מ באחוז אחד- 4.5 מיליארד שקל, יכול למצוא מקורות גם לכך".

דרעי נשאל מה בנוגע למוניות השירות, שעלולות להיפגע מביטול המע"מ שכן הן יהיו יקרות יותר משמעותית מהאוטובוסים. הוא ענה כי "לא בדקתי את זה. אני לוקח את זה לתשומת ליבי".

על הרפורמות המתוכננות בתחבורה הציבורית אמר נציג האוצר "אין מחלוקת מבחינת הגורמים המקצועיים, שההשקעה הנוספת הדרושה בתחבורה הציבורית, היא השקעה נדרשת בשירות. מבינים שצריך לעשות תיקון תעריפים. בגלל רמת השירות הנמוכה בארץ, גם תעריפים אטרקטיביים לא ימשכו נוסעים."

אוטובוס. יוזילו את הנסיעות?, צילום: נמרוד גליקמן אוטובוס. יוזילו את הנסיעות? | צילום: נמרוד גליקמן אוטובוס. יוזילו את הנסיעות?, צילום: נמרוד גליקמן

על השאלה מדוע רפורמות ליצור תעריף אחיד של נסיעה בתחבורה הציבורית לא מקודמות, ענה נציג האוצר כי "רמת התעריפים שצריכה להיכנס לרפורמה הזו, היא גורם מעכב. אם לא ישקיעו בה משאבים רבים, היא עלולה לפגוע באנשים רבים. מדובר במאות מיליוני שקלים. בגלל הסטיות בין התעריפים של אוטובוסים מאותו מוצא יעד. אם רוצים לעשות רפורמה מקצועית, נידרש לפגוע בהרבה נוסעים בתחבורה הציבורית. לכן זה מעכב את זה. אף אחד לא רוצה".

על כך ענה דרעי: "האמצעים לא נמצאים באוצר? נשמע שאתם באים לבקש כסף". הוויכוח בין דרעי לאוצר הוא האם לאזן את המחירים לרמה אחידה, כך שחלק מהמחירים בתחבורה הציבורית יעלו, כפי שהאוצר רוצה, או להוזיל את כל הנסיעות בתחבורה הציבורית, כפי שדרעי רוצה.

יו"ר ועדת המשנה, ח"כ דב חנין אמר בפתיחת הדיון כי "הפחתת מחירים היא כלי שימושי לעודד ביקושים. אם הולכים על מהלך של האחדת תעריפים, צריכות להיכלל גם מוניות השירות, אם רוצים לתפוס אותן כחלק מהמערכת ולא כבן חורג."

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
בתור נוסע בתחבורה ציבורית - אני מתנגד
אכן, הבעיה בתחבורה הציבורית היא האיטיות, האמינות הבעייתית וחוסר הנוחות. הוזלה של תעריפים לא תשנה, ובתור מי שלא נמצא בעשירונים הנמוכים, לא ראוי שאני אזכה להטבה שכזו. יש הנחה מטופשת שמי שמשתמש בתחבורה ציבורית מהעשירונים הנמוכים. מה שנכון יותר הוא שבתחבורה ציבורית משתמשים אלו שלא כדאית להם אחזקת רכב רק לצרכי הגעה לעבודה. יש לחשוב על דרך ישירה לשיפור השירות, ובפרט להאצת המהירות. כיום, זמן הנסיעה באזור המרכז הוא פי 3 יותר מברכב פרטי בשעות שהן אינן שעות עומס.
דודי , ת"א  |  03.11.15
לכל התגובות