אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פולקסווגן מודה לראשונה: הפרשה התרחבה - נוגעת גם לרכבי בנזין ולגז נוסף צילום: trucktrend.com

פולקסווגן מודה לראשונה: הפרשה התרחבה - נוגעת גם לרכבי בנזין ולגז נוסף

פולקסווגן אמרה כי התרחבות שערוריית זיוף תוצאות הזיהום, משפיעה על 800 אלף מכוניות נוספות ותעלה 1.8 מיליארד יורו נוספים לפחות, אולם אנליסטים מעריכים כי היא תעלה 35 מיליארד יורו. דירקטוריון החברה: "מודאגים ביותר" מהגילויים החדשים. מניית החברה נפלה ב-8% בעקבות הדיווח

04.11.2015, 13:03 | שירות כלכליסט

פולקסווגן הודתה כי שערוריית זיוף תוצאות הזיהום התרחבה מעבר למה שנחשף עד כה, כך שהיא כוללת מגוון רחב יותר של הפרות שמשפיעות על 800 אלף מכוניות נוספות ותעלה 2 מיליארד דולר (1.8 מיליארד יורו) נוספים לפחות.

קראו עוד בכלכליסט

בבלומברג מדווחים כי הגילויים החדשים מתייחסים לדגמי פולו, גולף ופאסאט, וכן דגם אוקטביה של סקודה, סיאט איביזה וסיאט ליאון.

האנליסטים ב-UBS מעריכים כי התרחבות שערוריית פולקסווגן תעלה ליצרנית הרכב הגרמנית 35 מיליארד יורו, המהווים שני שלישים משווי השוק הנוכחי של החברה. "אנחנו ממשיכים להעריך את המהירות והיסודיות שמפגין המנכ"ל החדש מתיאס מולר בהתמודדות עם המצב, ומעריכים שעלויות התיקון יגיעו ל-10 מיליארד יורו בנוסף להוצאות משפטיות וקנסות שיסתכמו ב-35 מיליארד יורו", כתבו האנליסטים. הם מוסיפים כי ההתפתחות האחרונה בוודאי תשפיע לשלילה על הביצועים של המניה.

 

יצרנית הרכב הגרמנית הודיעה ביום שלישי כי לא חשפה את רמות הפליטה הנכונות של המכוניות הנוספות בעת שהעבירה את המידע לרגולטורים. פולקסווגן אף הודתה כי לא מדובר רק במכוניות עם מנוע דיזל. זו הפעם הראשונה שנחשף כי הבעיה נוגעת למכוניות נוספות המונעות בבנזין, ולא רק לדיזל, וכן הפעם הראשונה שמדובר בגז החממה, פחמן דו חמצני. עד כה היה מדובר ברמאות במבחנים לבדיקת רמת הפליטה של חנקן דו חמצני. פולקסווגן חשפה את הטעות לאחר שערכה בדיקות זיהום מטעם עצמה. מדובר במכה נוספת לחברה, שבספטמבר נאלצה לחשוף כי ב-11 מיליון כלי רכב עם מנוע דיזל ברחבי העולם הותקנה תוכנה שזייפה את תוצאות מבחני הזיהום.

האנס דיטר פוטש, יו"ר פולקסווגן. "מודאגים ביותר", צילום: בלומברג האנס דיטר פוטש, יו"ר פולקסווגן. "מודאגים ביותר" | צילום: בלומברג האנס דיטר פוטש, יו"ר פולקסווגן. "מודאגים ביותר", צילום: בלומברג

פולקסווגן פצחה בחקירה פנימית בעקבות החשיפה, זאת בנוסף לחקירות פליליות מצד הרשויות בארה"ב ובאירופה.

מאז התפוצצה הפרשה באמצע ספטמבר, בפולקסווגן ביצעו שינויים בהנהלה הבכירה, כולל מינויו של מתיאס מולר לתפקיד המנכ"ל במקומו של מרטין וינטרקורן, שנאלץ לפרוש. דירקטוריון החברה מסרה בתגובה כי הם "מודאגים ביותר" מהגילויים החדשים, ובכוונתן "לדון על החלת אמצעים נוספים".

בעקבות הדיווח, נפלה מניית פולקסווגן בקרוב ל-8%, לאחר שהמשקיעים מיהרו למכור את המניה.

בגרמניה מתחילים להגיב על שערוריית פולקסווגן המסתעפת. שר הכלכלה זיגמר גבריאל הביע תמיכה בחברה הגרמנית, ואמר שיש לתת לה קרדיט על כך שדיווחה על הבעיות החדשות הנוגעות לפליטת פחמן דו חמצני. "פולקסווגן העלתה בעצמה את העניין, זה מראה שהחברה רציניות בנוגע לשקיפות", אמר לכתבים. לעומת זאת, הדובר של הקנצלרית אנגלה מרקל, קרא לפולקסווגן למהר לנקות את הבלגן. "הממשלה מאמינה שמדובר בהאשמות חמורות ושעל פולקסווגן מוטלת החובה לשקיפות וסדר את המצב", מסר הדובר סטיפן זייברט. הוא הוסיף כי הממשלה ממשיכה להאמין כי המשבר לא יגרום נזק תמידי למוניטין של התעשייה הגרמנית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ההסבר הטכני של 5 לוקה בחסר כל הזיהום נובע ממנועים מיושנים במכוניות
ולא רק מתוכנה שמזייפת את ביצועי המנוע .בבדיקת זיהום אוויר.המנועים שמותקנים במכוניות מורידים את ערך הרכב בשליש.זה אומר שהחברה רימתה .אם ביצועי המנוע ירודים.זה ישפיע על ערך כל מכוניות הקונצרן
מהנדס רכב  |  07.11.15
5.
הסבר טכני ל-3 בפרט, ולכל השאר
ברכבים שלגביהם נוגעת שערוריית הזיהום אין "מערכת" ממש שצריך להסיר. הכל עניין של תוכנה במחשב הרכב. התוכנה מקטינה את ביצועי הרכב כשהיא מזהה שמתבצעת בדיקת פליטות, ובנסיעה רגילה חוזרת לביצועים רגילים ומזהמת יותר. דהיינו, הרכבים הללו מזהמים יותר מהמוצהר מהרגע שיצאו לראשונה מהמפעל, ודווקא ללא טיפול בעניין, אם משרד התחבורה יקשיח את בדיקות הפליטה במבדקי הרישוי הם יכולים בעקרון להיכשל, כתלות בתנאים ודרישות של בדיקות הפליטה. נכון לעכשיו, את קריטריוני בדיקת הפליטה הנוכחיים של משרד התחבורה אין להם בעיה לעבור. במסגרת טיפול לתיקון ה"תקלה" מטעם היצרן יבוצע עדכון תוכנה בלבד, שלאחריו הרכבים יעבדו באופן קבוע במצב פליטה תקנית, כלומר הם יזהמו פחות ולכן לא תהיה שום בעיה בבדיקות רישוי, הנוכחיות או עתידיות, אם יהיו שינויים. עפ"י הצהרות היצרן גם לא תהיה פגיעה ביעילות דלק של הרכב. החסרון היחיד בביצוע העדכון, הוא שביצועי הרכב (מומנט, הספק וכו') יהיו נמוכים יותר.
מוהנדיס , פה בסביבה  |  05.11.15
4.
מנוע מזהם
לאחרונה עבר הרכב שלי , גולף, טיפול ראשון. בזמן הטיפול נאמר לי כי אני צריך להשאיר את הרכב לחצי שעה נוספת לעדכון המחשב של המנוע. כאשר שאלתי פרטים, קבלתי תשובה מתחמקת ולא ברורה. לאחר קראת הכתבה מתחילים להתחוור פרטים, בנוסף למגיב 2, האם רק לאוצר מגיעים החזרים מהיבואן? מה עם הלקוחות שרומו ביודעין?
אהרון  |  04.11.15
לכל התגובות