אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלך הליסינג? ה-OECD ממליץ לבטל הקלות המס על ציי רכב של חברות צילום: יריב כץ

הלך הליסינג? ה-OECD ממליץ לבטל הקלות המס על ציי רכב של חברות

הארגון גם ממליץ שהמיסוי על רכבים פרטיים יתבסס על שימוש ולא על בעלות. לפי הארגון, הצמיחה בישראל תגדל בשנה הבאה ל-3.25%, והאבטלה תישאר נמוכה, זאת לעומת צמיחה חזויה של 2.6% בלבד השנה. הארגון מזהיר מפני האטה גלובלית והוריד את תחזית הצמיחה ל-2.9% מ-3%.

09.11.2015, 14:40 | שירות כלכליסט

לאחר צמיחה מתונה במשק הישראלי ב-2015, צפוי קצב הצמיחה לגדול לכ-3.25% ב-2016 וב-2017 בהשוואה ל-2.6% בלבד השנה, כך על פי הדוח החצי-שנתי של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD, שפורסם היום (ב').

קראו עוד בכלכליסט

הגידול בפעילות העסקית בישראל צפויה לשמור את שיעור האבטלה ברמותה נמוכות. העלייה במשכורת מינימום, מחירי הנפט הנמוכים וצעדים תקציביים שנועדו להמריץ את הכלכלה צפויים לחזק את הביקוש המקומי, נכתב בדוח. הייצוא מישראל צפוי גם הוא להתאושש עם השיפור בכלכלה הגלובלית.

על פי הארגון, אימוץ מדיניות מוניטארית מקילה יכולה למנוע את התחזקותו של השקל. זאת בתנאי ששיעור האינפלציה יישאר נמוך ובנקים מרכזיים מובילים ימשיכו במדיניות של הרחבה כמותית.

על פי הדוח, ההקלה הפיסקאלית המתוכננת ל-2016 בישראל – שכוללת קיצוצי מס וגידול משמעותי בהוצאה הציבורית – ייקשו על הכלכלה לצמצם את החוב הציבורי לטווח הבינוני. האצתן של הרפורמות המבניות בשוק כדי לחזק את התחרותיות בסקטורים מוגנים יסייע בחיזוק התפוקה ובקידום הצמיחה הכללית של המשק.

לפי ה-OECD, התחייבותה של ישראל לצמצם את רמות פליטת הפחמן לנפש ב-26% עד 2030 היא החלטה מבורכת, אולם אפשר היה להציב יעדים שאפתניים יותר – החלת מס פחמן היה מסייע למשק לעמוד ביעד זה באופן "ידידותי לצמיחה". כמו כן, ממליץ הארגון לפתח תשתית רכבות יעילה כדי לצמצם את העלויות הכרוכות בעומסי תנועה עירוניים. יתרה מזו, לפי הארגון מיסוי על רכבים פרטיים צריך להתבסס על שימוש ולא על בעלות ויש לבטל את הקלות המס על ציי רכב של חברות.

יו"ר הפד, ג יו"ר הפד, ג'נט ילן - יש להמשיך כמתוכנן עם העלאת הריבית הראשונה מאז המשבר | צילום: איי פי יו"ר הפד, ג

ולגבי המצב הגלובלי אומר הדוח כי פעילות הסחר הגלובלי צנחה באופן מסוכן ועומדת על רמות האופייניות למיתון גלובלי, על אף שהצעדים שנקטה סין ומדינות אחרות אמורים להבטיח עליה בשיעור הצמיחה ב-2016.

הארגון היושב בפריז, הנמיך את התחזיות לצמיחה ב-2015 ל-2.9%, לעומת התחזית המקורית מספטמבר של 3%. הקיצוץ הנוכחי מגיע לאחר קיצוץ של תחזית הארגון מנובמבר של 3.7%.

ה-OECD אמר כי למרות זאת, על הבנק המרכזי בארה"ב, הפד, להמשיך כמתוכנן עם העלאת הריבית הראשונה מאז המשבר הכלכלי, לאור נתוני המאקרו המצביעים על התחזקותה של ההתאוששות הכלכלית בארה"ב ובאירופה. זאת חרף ההאטה המתרחשת בעיקר בשווקים המתעוררים ובסין.

לפי הארגון הסחר הגלובלי יצמח ב-2% בלבד השנה – רמה שאליה נפל רק חמש פעמים ב-50 שנה האחרונות, וזאת תמיד לאחר האטה. "הדבר מדאיג ביותר. הסחר הגלובלי מאז ומעולם היה עמוד האש של התפוקה הגלובלית", כך כתבה בהקדמה לדוח הכלכלנית ראשית של ה-OECD קתרין מאן.

על פי כותבי הדוח, הצמיחה בארה"ב צפויה להגיע ל-2.4% השנה ול-2.5% בשנה הבאה, לעומת התחזית הקודמת של 2.6% ל-2016. הארגון צופה לצמיחה של 2.4% בארה"ב ב-2017.

"על כן, הנורמליזציה של שיעור הצמיחה צריכה להמשיך באופן זהיר ויש לזכור את הסכנות הכרוכות בהמתנה ממושכת מידי", נכתב בדוח. כמו כן, הארגון אמר כי הוא מניח שהפד יעלה את הריביות בדצמבר וימשיך להעלותם בהדרגה.

הארגון, שקרא להעלאת הריבית בספטמבר, אמר שהדחייה בהעלאה גרמה למעברי הון בין מדינות ולתנודתיות, והקשתה על קובעי המדיניות בשווקים המתעוררים.

על אף שארה"ב רושמת צמיחה איתנה וירידה באבטלה, הרי שהשכר טרם רושם עלייה. "ללא עלייה ברמות השכר, ההתאוששות תאבד תנופה מה שעלול לסכן את יכולתה של ארה"ב לתמוך בהתאוששות בסחר ובצמיחה הגלובליים", כתבה מאן.

ה-OECD קיצצה את התחזיות שלה לצמיחה בגוש היורו ל-1.5% השנה לעומת 1.6% בתחזית הקודמת, ול1.8% ל-2016 לעומת 1.9% בתחזית הקודמת. ביתר פירוט – הארגון קיצץ את תחזיותיו לצמיחה בגרמניה ובצרפת ל-2016 אולם העלה את התחזית לצמיחה באיטליה בשנה זו לגבי סין, ה-OECD העלה את תחזית הצמיחה שלו ל-2015 ל-6.8% לעומת 6.7%, והותיר על כנה את תחזית הצמיחה של 6.5% למדינה ל-2016. הארגון צופה שב-2017 קצב הצמיחה יאט ל-6.2%.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
איזה הקלות ? היום למי שלא נוסע הרבה ליסינג לא משתלם
שווי השימוש גבוה מאד, ונגזר מחיר הרכב כאשר הוא חדש ... הרכב יכול להיות ב 5 , שוויו יכול להיות רבע ממחירו כחדש ועדיין העובר צריך לשלם שווי הטבה מלא. הדבר היחיד שנשאר מהליסינג זו הנוחות. לא מתעסקים בקניה / מכירה. לא מתעסקים בתיקונים וטיפולים ויש רכב חליפי מיידית בכל תקלה. בהיבט הכלכלי - ראיתי הרבה תחשיבים שזול יותר לעבור לבעלות פרטית .. אבל יש לזה הרבה משמעויות על מקומות העבודה. אם אני רוכש רכב והוא בבעלותי הפרטית - מעבר לנסיעה לעבודה וחזרה אני לא אהיה מוכן לבצע שום נסיעה שקשורה לעבודה ברכב הפרטי .. וזה אומר שמקומות עבודה שזקוקים לזה - יצטרכו להחזיק רכבים תפעוליים... המשמעות היא שיום עבודה האפקטיבי שלי יצטמצם ל 10:00 - 15:00 .. כי צריך לעבור בעבודה בתחילת וסוף היום. בטוח שזה לא טוב למעסיקים, בטוח שזה לא טוב למשק .. אבל הכי קל כל הזמן לפתוח עיניים על הליסינג.
מ  |  10.11.15
7.
הצרה הכי גדולה ליסינג
בצבא 2-3 רב סרן על רכב , או מג״ד מקבל רכב צמוד , לא כל סא״ל .. במפעלים , וחברות הייטק כל ילדון מקבל רכב צמוד , ואל תספרו לי מגולם .. אומרים הרכב שווה לחודש נאמר 1700 ₪ האיש לא משלם שקל , וגם עושים לו הטבה כך שאפילו מס הכנסה לא יוצא לשלם .. 80-90% מהרכבים שמסתובבים בארץ זה רכב ליסינג צריך לבטל את זה לגמרי ..
מיכאל  |  09.11.15
לכל התגובות