אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רנו בוחנת חזרה לשוק הרכב החשמלי בישראל צילום: Thomas Tolstrup

בלעדי לכלכליסט

רנו בוחנת חזרה לשוק הרכב החשמלי בישראל

שנתיים וחצי לאחר קריסת בטר פלייס, נציגי רנו נפגשו עם נציגי ממשלה ועיריות לדון בכניסה מחודשת

12.11.2015, 06:53 | תומר הדר

שנתיים וחצי לאחר קריסת בטר פלייס, רנו הצרפתית בוחנת חדירה מחודשת של רכבים חשמליים לשוק הרכב הישראלי, כך נודע ל"כלכליסט".

השבוע ביקרה בישראל משלחת בכירים מטעם רנו במסגרת הוועידה לתחליפי דלקים המתקיימת בתל אביב. להגעתה של המשלחת של רנו לישראל קדם ביקור גומלין של אנשי משרד הכלכלה, בראשות זיוה איגר, מנהלת היחידה להשקעות זרות ושיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה.

רנו החשמלית של בטר פלייס, צילום: Thomas Tolstrup רנו החשמלית של בטר פלייס | צילום: Thomas Tolstrup רנו החשמלית של בטר פלייס, צילום: Thomas Tolstrup

אנשי רנו נפגשו עם נציגי כמה עיריות בישראל, ביניהן עיריות חיפה ותל אביב, כדי לנסות ולהעריך את פוטנציאל החדירה של רכבים חשמליים לשטחי הערים, הן כרכבים שישמשו לתוכניות שיתוף רכב והשכרה, והן במסגרת הטמעה של רכבי עבודה חשמליים כמו רנו קנגו ZE בציי הרכב של העיריות.

לדברי גורמים המקורבים ליצרנית הצרפתית, אנשיה קיימו גם פגישות עם נציגי משרדי ממשלה, כדי לבחון את שיטת המיסוי המוטל על רכבים חשמליים בישראל.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
הלוואי ויצליח. הרכב הזול והטוב בעולם.
הכל נכון רק שדבר אחד הם לא עשו - מכירות. במקום להביא אנשי מכירות נמרצים הפקידו את הנושא על סגן הרמטכ"ל קפלינסקי בעל המוניטין הנודע במכירות. ומכאן הכל גווע, יחד עם עידן עופר שכנראה בחליפה ודיבור רהוט ניתן לעבוד עליו בקלות. הרכב נפלא, אמין, זול באחזקה ונסיעה ומספק חווית נהיגה שרק מי שנהג במכונית חשמלית יודע ומוקיר. וכל השאר בבלאט. הקוץ באליה שאיני סומך על פקידים וראשי עיריות. אין שום בעיה לשלב רכבים חשמליים בטווחי נסיעה של כ- 100 ק"מ. צריך טיפונית חזון ונחישות והרכב הזה יכבוש את מקומו בשוק. אולי ידנם יפים ממנו, אל אין יעיל ושול כמוהו. ועוד לא דיברתי על זיהום האויר.
אוירון  |  30.11.15
10.
טעות נוספת של אגאסי
שניסה את כוחו בסגמנט הלא נכון. רכב משפחתי, גם אם ליסינג, הוא סגמנט בו רוב הנהגים מפעילים גם שיקול אמוציונלי בבחירת הרכב. במקרה שלו היה נכון לתקוף קודם כל שוק בו הכדאיות הכלכלית היא הקובעת, למשל שוק הטנדרונים או שוק המוניות או הסעות ילדים. ועוד דבר נוסף, הוא שלמעשה אגאסי לא הביא שום דבר חדש. הרכב החשמלי הוא של רנו, כמו שיכל להיות של יצרן/ים אחר/ים. התרגיל של אגאסי עם מונופול ההטענה והחלפת הסוללות בסופו של דבר תרם להפלתו (למרות שהם תמיד טענו שהם בעד שחקנים אחרים בשוק, אבל בפועל סינדלו את כולם עם התקן המטופש שלהם).
הייסנברג  |  16.11.15
9.
מוטב מאוחר מאשר בכלל לא.
חזון הרכב החשמלי נפל על שני פרמטרים : א- חזירות לשמה להרוויח בדיוק כמו מרכב רגיל ללא השארת כדאיות כלכלית ללקוח "נמכר אתכם לחלב במקום להרואין (בנזין) אבל תשלמו אותו הדבר" ב- טעינה מנוהלת הייתה תקיעת המקל בגלגלים על ידי הממסד שהכין תשתית לגביית מס על החשמל. קריסת ב"פ אפשרה ללקוחות לטעון 100 ק"מ של נסיעה שקטה וחוויתית ב8 שקלים ולרכוש את הרכב ב יד שניה ב40-50 אלף ש"ח ולנצל את הרגע "לדפוק את המערכת". מקווה שהפעם לא יחזרו על שתי הטעויות הללו.
כהן דורון , חדרה  |  13.11.15
לכל התגובות