אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יום הרווקים הפראיירים

יום הרווקים הפראיירים

חמש הערות על חגיגת הקניות הסינית שעברה גיור בעייתי

12.11.2015, 08:27 | עומר כביר
1. שופינג ענק. ביום הרווקים שנחגג אתמול, המקביל הסיני לבלק פריידי שהפך ליום הקניות הגדול בעולם, בזבזו הקונים בסין וברחבי העולם 9.3 מיליארד דולר ב־10 שעות באתריה של עליבאבא. בשנה שעברה נדרשו אתרי הקבוצה ליממה שלמה כדי להגיע לסכום הזה, והאמריקאים הוציאו "רק" 6.5 מיליארד דולר בסוף השבוע הארוך של חג ההודיה בשנה שעברה. הישג מרשים בהתחשב בכך שלא מדובר במסורת עממית אלא ביוזמה מסחרית חדשה למדי.

2. הסינים לא לבד. ראו אתרי הקניות בישראל את יום הרווקים והחליטו שגם הם רוצים. השנה, תחת מטרייה רחבה מגוגל שמכונה שופינג.il, הציעו מאות סוחרים מקומיים שלל מבצעים מפתים־כביכול על מוצרים מבוקשים (חיתולים לשלושה חודשים בהנחה! הללויה!). הישראלים הגיבו כמו ישראלים, הסתערו על אתרי המכירות, ובשעות הבוקר כבר הספיקו לגרום לקריסת האתר שהקימה גוגל לקידום המבצעים השונים.

מצלמת גופרו. זאת הנחה זאת? מצלמת גופרו. זאת הנחה זאת? מצלמת גופרו. זאת הנחה זאת?

3. יותר מסופגנייה. הצלחת חגי הקניות בישראל היא תופעת טבע מעניינת. שלא כמו בארה"ב, כאן אין מסורת של קניית מתנות רבות למשפחה ולחברים לרגל חנוכה, אולי פרט לסופגנייה מהסופר. אולי זה הרצון להרגיש חלק מהעולם הגדול, אולי זו התגובה הנדהמת לכך שמוצרים יכולים להיות ממש זולים, ואולי זה סתם הרצון שלא לצאת פראייר. יום הרווקים הוא אמנם תוספת חדשה למדי, אבל כבר שנים שחנויות ישראליות מציעות גרסה משלהן לבלק פריידי. עכשיו רק חסר שהן יגלו יום קניות מסורתי כלשהו בהודו או בברזיל.

4. יש קטץ'. הבעיה, חוץ מהשאלה הערכית סביב חגיגות קניות כאלה, היא שבמובן מסוים הן אבדו בתרגום. בבלק פריידיי ובסינגלס דיי אפשר לקבל הנחות גדולות על מוצרים מבוקשים ויקרים. בישראל, לפחות מבדיקה זריזה, ההנחות ניכרות פחות, המוצרים מבוקשים פחות, והמבחר מצומצם הרבה יותר. מצלמת גופרו שהתעניינו בה, למשל, הוצעה באחד האתרים בהנחה מטורפת־כביכול של כאלף שקל. אלא שבאתרים אחרים אפשר למצוא אותה במחיר דומה בכל ימות השנה. אופס.

5. לא שזה משנה. הנחות גדולות או לא, ברגע שמכריזים על מבצע לזמן מוגבל לרובנו מתערפלים החושים ואנחנו ממהרים לקנות לפני שייגמר, אם זה משתלם ואם לא. זו הסיבה שגם בשנה הבאה נחווה מתקפה מצד חנויות מקומיות שידחקו בנו לנצל את המבצעים ה"מפתים" לפני שיהיה מאוחר מדי. אם נהיה חכמים באמת, נדרוש במקום זאת לדאוג למוצרים במחירים סבירים לכל אורך השנה, אבל מה הסיכוי שזה יקרה?

תגיות

42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
עוד לא למדת כנראה...
בכל חגיגות מכירה מסוג יום שישי השחור, BOXING DAY יום הרווקים הסיני וכן הלאה מוכרים לכם את הסחורה שרוצים להיתפטר ממנה! ואילו הסחורה המבוקשת מקבלת בד"כ הנחה שולית שניתן למצוא גם בזמנים אחרים. שלא יעבדו עליכם מעט מאוד סחורה מבוקשת מקבלת הנחה משמעותית. ואם כן מקבלת אז הכמות מוגבלת מאוד כי בעל הבית רוצה למכור לכם את הסחורה האחרת. חגי קניות שמחים לפראיירים.
ישראלי בקנדה  |  12.11.15
41.
צריך לקרוא את האותיות הקטנות
באתר CHINA BUY כתוב בצורה די גלויה וברורה: האתר לא ישראלי למרות שהוא "דובר" עברית. המכירה מתבצעת בסין או הונג קונג. המשלוח חינם אולי, אבל המכס 0אם ישים) מס קניה, העמילות מכס ושאר הוצאות - חלים על הקונה. וכך יוצא שטלפון שמוצע במחיר מפתה הוא לא כל כך מפתה כשמוסיפים לו 30% ... לזכותם יאמר שלא ניסו להסתיר את המידע.
מתפלא  |  12.11.15
39.
כמעט התפתתי....
יום הרווקים שיגע את כולם אבל ממש סתם. ב - aliexpress הציעו שעון ב - 50% הנחה ומאחר ועקבתי אחריו זמן מה שמחתי מאוד , אממה.... ב - EBAY זה המחיר כבר כמה זמן , אז איפה פה ההנחה? בשופינג הישראלי רעייתי ראתה מיקסר והתלהבה - בירור קצר ברשת העלה שם מאוד לא מוכר שנמכר גם בימים כתיקונם במחיר זהה פחות או יותר. בקיצור - הכל עבודה בעיניים (אבל כך זה גם בסוף עונה וכו'.... מכונת השיווק עובדת עלינו מצויין - יש המון פסיכולוגיה בכלכלה)
שמשון , המרחב הוירטואלי  |  12.11.15
לכל התגובות