אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרכבת הקלה נכנסת לעומק רמת גן: מיום חמישי יחלו העבודות על תחנת ביאליק צילום: יובל חן

הרכבת הקלה נכנסת לעומק רמת גן: מיום חמישי יחלו העבודות על תחנת ביאליק

האזור העמוס ממילא צפוי למכה נוספת עם תחילת העבודות להקמת התחנה התת קרקעית ברחוב הראשי של רמת גן - על ציר ז'בוטינסקי. ביום חמישי בלילה ייסגר חלק מציר ז'בוטינסקי עד הבוקר

15.11.2015, 19:37 | ליאור גוטמן
חברת נת"ע, האחראית על פיתוח מערכת הרכבת הקלה במטרופולין דן, תחל ביום חמישי הקרוב בעבודות החפירה של תחנת הרכבת "ביאליק" ברמת גן. עבודות אלו מגיעות בהמשך לעבודות מקדימות שנעשו בסביבות התחנה בחודשים האחרונים, בעיקר בהצטלבות עם רחוב ז'בוטינסקי.

קראו עוד בכלכליסט

 בנת"ע מזכירים שהתחנה התת קרקעית "ביאליק" ממוקמת על ציר ז'בוטינסקי, לצד הרחובות ד"ר כהן, זוהר, התקווה ושדרות הילד, ובסמוך לרחוב ביאליק ברמת-גן. התחנות הסמוכות אליה הן תחנת "אבא הלל" ממערב ותחנת "בן גוריון" ממזרח.

ציר ז ציר ז'בוטינסקי. ייחסם בחלקו מכיוון בני ברק לת"א ביום חמישי בערב | צילום: אוראל כהן ציר ז

לפיכך, ביום חמישי הקרוב בערב (20:00) תיחסם התנועה בציר ז'בוטינסקי ממזרח למערב (מכיוון בני ברק לכיוון תל אביב) עד הבוקר. הקטע שייחסם הוא מצומת המבדיל- ז'בוטינסקי ועד לצומת ביאליק - ז'בוטינסקי. תנועת כלי רכב פרטיים תיחסם, אך תתאפשר תנועת תחבורה ציבורית . בתנועה ממערב למזרח, באותו מקטע, תתאפשר נסיעה בשני נתיבים - נתיב לכלי רכב פרטי ונתיב לתחבורה ציבורית. החל מחצות (מועד סיום שירות התחבורה הציבורית), תיחסם התנועה בציר ז'בוטינסקי בקטע המבדיל – ביאליק בשני הכיוונים. סגירת הנתיבים תבוצע בליל חמישי בלבד ונועדה לביצוע עבודות להשלמת הסדרי התנועה באזור. 

למחרת בבוקר כבר יוצב שילוט על הסדרי התנועה החדשים שילוו את תקופת העבודות. רחוב ז'בוטינסקי לא ייסגר אבל יצומצם מספר הנתיבים במקטע הרצל – ביאליק בשני המסלולים. מדרך ז'בוטינסקי לא תתאפשר פנייה שמאלה (לבאים ממערב) לרחוב התקווה ואילו הכניסה לשדרות הילד מכיוון דרך ז'בוטינסקי תיחסם לתקופה של שנה ולחלופין תיפתח כניסה חלופית לשדרות הילד מרחוב ד"ר כהן.

שר התחבורה ישראל כץ אמר היום כי משרדו "ינקוט בכל האמצעים כדי להקל על הציבור ועל מנת להמשיך ולאפשר את זרימת התחבורה הציבורית באזור". פתיחת קו הרכבת הקלה מתוכננת לסוף שנת 2021.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ככה זה בישראל כאשר האזרח הוא פרט שולי
לאנשי משרד התחבורה ונת"ע יש תפיסה שבגלל שהם החליטו כולם יעברו מייד לתחבורה בציבורית הזוועתית שיש לנו. אז הם ישר מחרימים מסלולים לטובת נהגי התחבורה הציבורית שנוהגים באלימות גם כאשר הם לא נמצעים בנתיב תחבורה ציבורית. ונהגי המכוניות הם רק ארנק שיסתדרו. משנים הסדרי תנועה רק שוכחים לעדכן את זמני הרמזורים בצירים שעכשיו צריכים לטפל בפי שניים ושלושה רכבים. כי הם חולמים שכולם בתחבורה ציבורית, הרי גם שתגמרו עם הפרוייקט המטומטם הזה אף אחד לא יוותר על הרכב בשביל הרכבת הקלה, פשוט כי היא לא תיתן פתרון. והדבר הכי מגוחך. למה מוניות הם תחבורה ציבורית? יושב אדם אחד ברכב עם נהג פרטי ויש לו עדיפות עלי שנוהג ברכב הפרטי שלי. מה שונה נסיעת ספשייל במונית מנסיעה ברכב פרטי?
רמי , מרכז  |  16.11.15
1.
אפילו טמבל היה מתכנן את סידורי התנועה טוב יותר
נדרשת עבודה במיקום מסויים? הפתרון: חוסמים את כל צירי התנועה באיזור ובמקרה הטוב בונים מעקף שקורס תחת עומס התנועה. ניכר שלפני תחילת העבודות איש לא חשב על בניית חלופות כמו גשרים/מינהרות או פתיחת צירי תנועה בהן תוכל התנועה לזרום ללא הפרעות. עקב כך, בניית הרכבת גורמת הפסדי עתק לאזרחים ולמשק.
אבי , תל אביב  |  15.11.15